iltasyazilim
FD Üye
Sivil Savunma Kulübü 2019, Sivil Savunma Kulübü yönetmeliği, 2019 sevil savunma yönetmeliği
SOSYAL KULÜPLER YÖNETMELİĞİ
OKULUN BAYAĞI :
SOSYAL KULÜBÜN BAYAĞI : SİVİL SAVUNMA KULÜBÜ
BİRİNCİ BIRIM
AMAÇ :
SOSYAL ETKİNLİKLERİN AMACI
Madde 5 — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel kasit ve esas ilkelerine uygun bir şekilde; öğrencilerin Atatürk Ilke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine tabi yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır
Bu amaçla öğrencilere;
a) İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,
b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,
c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,
d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,
e) Planlı egzersiz alışkanlığı edinebilme, bağımsızlık zamanlarını etkili ve verimli değerlendirebilme,
f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni şart ve ortamlara uyabilme,
g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,
h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; ayrı görüntü, hafıza, inanç, kavrayış ve kültürel değerleri tutku ile karşılayabilme,
ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, yükümlülük alabilme,
j) Bireysel olarak ya da başkalarıyla meslek birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı maddesi sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,
k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşısında yükümlülük duyabilme
gibi davranış, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır
İLKELER
Madde 6 — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, program metni, üretkenlik, gönüllülük ve meslek birliği esas ilkedir
Bu ilkeler doğrultusunda;
a) İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine kadar belirlenmesine,
b) Çevresine sağduyu ve önderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine,
c) Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın bütün alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve mektep dışı etkinlikleri içermesine,
d) Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, lokal düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,
e) Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak bütün etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,
f) Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,
g) Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin alaka, arzu, kabiliyet ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,
h) Etkinliklerde verimi karşılamak için okul ve millet eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri aralarında ortak araştırmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,
ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,
j) Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,
k) Yurt içinde veya yurt dıştan yer alan okullardaki öğrenciler ile müşterek çalışmalar yapmalarına,
l) Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için zorunlu etraf ve şartların sağlanmasına,
m) Sosyal faaliyet çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine,
n) Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli meslek birliğinin sağlanmasına,
o) Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, ahlak ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına
itina gösterilir
ESASLAR
Madde 7 — Sosyal etkinlik çalışmaları altında kayıtlı esaslar çerçevesinde yapılır;
a) Danışman öğretmenler, alaka, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne ya da toplum hizmeti çalışmasına aniden pozitif öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birdenbire artı öğrenci kulübü ya da toplum hizmeti çalışmasında da tahsis verilebilir Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler alaka, özlem ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir
b) Sosyal faaliyetler, okul yönetimi ve velilerin meslek birliği ile mektep içi ve mektep dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti dahilinde yürütülür
c) Proje önerileri, çevrede yer alan sivil toplum kuruluşları ile kişi ya da öteki kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir
d) Danışman hoca mektep dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal faaliyetler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır
e) Derslik öğretmenleri ile sınıfşube rehber öğretmenlerinin yanına gönüllü veliler de sosyal faaliyetler çalışmalarına katılarak öğrencilere destek ve rehberlikte bulunurlar
f) Sosyal etkinlikler dahilinde yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul–aile birliklerince veya projeye takviye veren kurumkuruluşlarca sağlanır
g) Öğrencilerin sosyal faaliyetler dahilinde yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek Sosyal Faaliyet bölümüne TAMAMLANDI, TAMAMLANMADI biçiminde yazılarak gösterilir
h) Sosyal faaliyetler; öğrenci, sınıf öğretmeni, derslikşube rehber öğretmeni kadar Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerleme Formu (EK–7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Hoca Değerlendirme Formu (EK–8) na göre değerlendirilir Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir
ı) Araştırmalar için Sosyal Faaliyetler Yıllık Alıştırma Planı (ILAVE–3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK–4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev bölge öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Dilekçe Takvimi (ILAVE–6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK–5) düzenlenir Bütün incelemeler, sosyal faaliyetler kurulu ve mektep müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur
SOSYAL ETKINLIKLER KURULU
Madde 8 — Sosyal faaliyetler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman hoca, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul–aile birliğini temsilen iki veliden oluşur
Komite, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle meslek birliği içinde çalışmaları koordine eder Mektep dışı etkinliklerde ilgili birimlerle meslek birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için zorunlu tedbirleri alır
GÖNÜLLÜ VELİLERİN BELİRLENMESİ
Madde 9 — Öğretim yılı başındaki mektep–aile birliği toplantısında, gönüllü velilerin atama ve sorumluluklarının tanıtımından daha sonra, öğrencilerin sosyal faaliyet çalışmalarına tezgâhtar olacak gönüllü velilerin seçimi yapılır Aynı toplantıda Gönüllü Veli Tatbik Formları (EK–10) dağıtılır ve bu formların doldurularak daha sonra kurulacak olan sosyal faaliyetler kuruluna teslim edilmesi istenir
Naklen gelen öğrencilerin velilerinin de Kurulca uygun görüldüğü takdirde sosyal etkinlik çalışmalarına katılması sağlanır
Veli olmadığı hâlde bu çalışmalara gönüllü olarak bulunma isteyenlerin de Gönüllü Veli Formunu doldurarak okula başvurusu istenir Yerinde görülmesi hâlinde gönüllü veli olarak çalışmaları sağlanır
İKİNCİ BIRIM
Kulüpler ve Çalışma Esasları
Öğrenci Kulübü
Madde 10 — Okul açıldıktan ve derslik temsilcileri seçildikten sonra en kısa sürede; derslik temsilcileri ile okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin katılacağı toplantıda kurumun türüne, seviyesine, imkân ve şartlarına; çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi özelliklerine kadar (ILAVE1) de yer verilen öğrenci kulüplerinden zorunlu görülenlerine ya da öğrencilerin istekleri doğrultusunda farklı kulüplerin kurulmasına karar verilir
Keza kulüplerin oluşturulması sırasında aşağıdaki alanlar da göz önünde bulundurularak;
a) Akıl oyunları (satranç, bilardo gibi),
b) Aileye ve çevreye ekonomik katkıda yeralma (ipekli böceği, mantar, kümes hayvanı yetiştirmek, halı, kilim, bez dokumak, turist rehberliği gerçekleştirmek gibi),
c) Millî ve insanî değerleri tanınma ve tanıtma (eski eserleri, yazma kitap ve levhaları toplamak, ören yerlerini analiz etmek, millî folklor ürünlerini incelemek, öğrenmek ve derlemek)
amaçlı öğrenci kulüpleri de kurulabilir
Konuları birbirine yakın olan kulüpler ayrı olarak kurulabileceği gibi birleştirilerek de yeni öğrenci kulüpleri oluşturulabilir
Öğrenci Kulübü Alıştırma Esasları
Madde 11 — Öğrenci kulübü çalışmalarının yürütülmesinde aşağıdaki hususlara uyulur;
a) Öğrenci kulübü ile ilgili işlerin planlanması, yürütülmesi öğrencilerce yapılır
b) Sınıf öğretmenleri ile sınıfşube rehber öğretmenleri, belirlenen öğrenci kulüplerinin tanıtımını, amaçlarını, egzersiz esaslarını, öğrencilere kulübü seçmeden önce açıklar
c) Öğrencilerin alaka duydukları en düşük bir öğrenci kulübüne üye olmaları esastır Her öğrenci, bir öğrenci kulübü üyesi olmakla birlikte, isterse derslik öğretmeni ve derslikşube rehber öğretmeninin bilgisinde diğer bir öğrenci kulübüne ve etkinliklerine de katılabilir Bu çalışmaların koordinasyonu sosyal faaliyetler kurulunca sağlanır
d) Sınıf öğretmeni ile sınıfşube rehber öğretmenleri, sınıflarında oluşturulan öğrenci listesinin bir örneğini danışman öğretmene, bir örneğini de okul yönetimine verir *
SOSYAL KULÜPLER YÖNETMELİĞİ
OKULUN BAYAĞI :
SOSYAL KULÜBÜN BAYAĞI : SİVİL SAVUNMA KULÜBÜ
BİRİNCİ BIRIM
AMAÇ :
SOSYAL ETKİNLİKLERİN AMACI
Madde 5 — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel kasit ve esas ilkelerine uygun bir şekilde; öğrencilerin Atatürk Ilke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine tabi yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır
Bu amaçla öğrencilere;
a) İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,
b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,
c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,
d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,
e) Planlı egzersiz alışkanlığı edinebilme, bağımsızlık zamanlarını etkili ve verimli değerlendirebilme,
f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni şart ve ortamlara uyabilme,
g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,
h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; ayrı görüntü, hafıza, inanç, kavrayış ve kültürel değerleri tutku ile karşılayabilme,
ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, yükümlülük alabilme,
j) Bireysel olarak ya da başkalarıyla meslek birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı maddesi sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,
k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşısında yükümlülük duyabilme
gibi davranış, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır
İLKELER
Madde 6 — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, program metni, üretkenlik, gönüllülük ve meslek birliği esas ilkedir
Bu ilkeler doğrultusunda;
a) İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine kadar belirlenmesine,
b) Çevresine sağduyu ve önderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine,
c) Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın bütün alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve mektep dışı etkinlikleri içermesine,
d) Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, lokal düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,
e) Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak bütün etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,
f) Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,
g) Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin alaka, arzu, kabiliyet ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,
h) Etkinliklerde verimi karşılamak için okul ve millet eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri aralarında ortak araştırmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,
ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,
j) Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,
k) Yurt içinde veya yurt dıştan yer alan okullardaki öğrenciler ile müşterek çalışmalar yapmalarına,
l) Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için zorunlu etraf ve şartların sağlanmasına,
m) Sosyal faaliyet çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine,
n) Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli meslek birliğinin sağlanmasına,
o) Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, ahlak ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına
itina gösterilir
ESASLAR
Madde 7 — Sosyal etkinlik çalışmaları altında kayıtlı esaslar çerçevesinde yapılır;
a) Danışman öğretmenler, alaka, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne ya da toplum hizmeti çalışmasına aniden pozitif öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birdenbire artı öğrenci kulübü ya da toplum hizmeti çalışmasında da tahsis verilebilir Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler alaka, özlem ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir
b) Sosyal faaliyetler, okul yönetimi ve velilerin meslek birliği ile mektep içi ve mektep dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti dahilinde yürütülür
c) Proje önerileri, çevrede yer alan sivil toplum kuruluşları ile kişi ya da öteki kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir
d) Danışman hoca mektep dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal faaliyetler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır
e) Derslik öğretmenleri ile sınıfşube rehber öğretmenlerinin yanına gönüllü veliler de sosyal faaliyetler çalışmalarına katılarak öğrencilere destek ve rehberlikte bulunurlar
f) Sosyal etkinlikler dahilinde yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul–aile birliklerince veya projeye takviye veren kurumkuruluşlarca sağlanır
g) Öğrencilerin sosyal faaliyetler dahilinde yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek Sosyal Faaliyet bölümüne TAMAMLANDI, TAMAMLANMADI biçiminde yazılarak gösterilir
h) Sosyal faaliyetler; öğrenci, sınıf öğretmeni, derslikşube rehber öğretmeni kadar Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerleme Formu (EK–7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Hoca Değerlendirme Formu (EK–8) na göre değerlendirilir Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir
ı) Araştırmalar için Sosyal Faaliyetler Yıllık Alıştırma Planı (ILAVE–3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK–4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev bölge öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Dilekçe Takvimi (ILAVE–6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK–5) düzenlenir Bütün incelemeler, sosyal faaliyetler kurulu ve mektep müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur
SOSYAL ETKINLIKLER KURULU
Madde 8 — Sosyal faaliyetler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman hoca, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul–aile birliğini temsilen iki veliden oluşur
Komite, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle meslek birliği içinde çalışmaları koordine eder Mektep dışı etkinliklerde ilgili birimlerle meslek birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için zorunlu tedbirleri alır
GÖNÜLLÜ VELİLERİN BELİRLENMESİ
Madde 9 — Öğretim yılı başındaki mektep–aile birliği toplantısında, gönüllü velilerin atama ve sorumluluklarının tanıtımından daha sonra, öğrencilerin sosyal faaliyet çalışmalarına tezgâhtar olacak gönüllü velilerin seçimi yapılır Aynı toplantıda Gönüllü Veli Tatbik Formları (EK–10) dağıtılır ve bu formların doldurularak daha sonra kurulacak olan sosyal faaliyetler kuruluna teslim edilmesi istenir
Naklen gelen öğrencilerin velilerinin de Kurulca uygun görüldüğü takdirde sosyal etkinlik çalışmalarına katılması sağlanır
Veli olmadığı hâlde bu çalışmalara gönüllü olarak bulunma isteyenlerin de Gönüllü Veli Formunu doldurarak okula başvurusu istenir Yerinde görülmesi hâlinde gönüllü veli olarak çalışmaları sağlanır
İKİNCİ BIRIM
Kulüpler ve Çalışma Esasları
Öğrenci Kulübü
Madde 10 — Okul açıldıktan ve derslik temsilcileri seçildikten sonra en kısa sürede; derslik temsilcileri ile okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin katılacağı toplantıda kurumun türüne, seviyesine, imkân ve şartlarına; çevrenin ekonomik, sosyal, kültürel ve coğrafi özelliklerine kadar (ILAVE1) de yer verilen öğrenci kulüplerinden zorunlu görülenlerine ya da öğrencilerin istekleri doğrultusunda farklı kulüplerin kurulmasına karar verilir
Keza kulüplerin oluşturulması sırasında aşağıdaki alanlar da göz önünde bulundurularak;
a) Akıl oyunları (satranç, bilardo gibi),
b) Aileye ve çevreye ekonomik katkıda yeralma (ipekli böceği, mantar, kümes hayvanı yetiştirmek, halı, kilim, bez dokumak, turist rehberliği gerçekleştirmek gibi),
c) Millî ve insanî değerleri tanınma ve tanıtma (eski eserleri, yazma kitap ve levhaları toplamak, ören yerlerini analiz etmek, millî folklor ürünlerini incelemek, öğrenmek ve derlemek)
amaçlı öğrenci kulüpleri de kurulabilir
Konuları birbirine yakın olan kulüpler ayrı olarak kurulabileceği gibi birleştirilerek de yeni öğrenci kulüpleri oluşturulabilir
Öğrenci Kulübü Alıştırma Esasları
Madde 11 — Öğrenci kulübü çalışmalarının yürütülmesinde aşağıdaki hususlara uyulur;
a) Öğrenci kulübü ile ilgili işlerin planlanması, yürütülmesi öğrencilerce yapılır
b) Sınıf öğretmenleri ile sınıfşube rehber öğretmenleri, belirlenen öğrenci kulüplerinin tanıtımını, amaçlarını, egzersiz esaslarını, öğrencilere kulübü seçmeden önce açıklar
c) Öğrencilerin alaka duydukları en düşük bir öğrenci kulübüne üye olmaları esastır Her öğrenci, bir öğrenci kulübü üyesi olmakla birlikte, isterse derslik öğretmeni ve derslikşube rehber öğretmeninin bilgisinde diğer bir öğrenci kulübüne ve etkinliklerine de katılabilir Bu çalışmaların koordinasyonu sosyal faaliyetler kurulunca sağlanır
d) Sınıf öğretmeni ile sınıfşube rehber öğretmenleri, sınıflarında oluşturulan öğrenci listesinin bir örneğini danışman öğretmene, bir örneğini de okul yönetimine verir *