iltasyazilim
FD Üye
Şirk, Allahü teâlâya ortak yapmak, benzetmek demektir Benzeten kimseye müşrik denir Küfrün çeşitleri vardır Hepsinin en kötüsü, en büyüğü şirktir Bir şeyin her çeşidini bildirmek için, genelde, bunların en büyüğü söylenir Bunun için, âyeti kerime ve hadisi şeriflerde bildirilen şirk, her cins küfür demektir
Kur’anı kerimde buyuruluyor ki:
(Allahü teâlâ, şirki her çeşit küfrü asla affetmez ve şirkten başka olan büyük küçük bütün günahları dilerse affeder) Nisa 48
Bir kâfir, bir kelimei tevhid söylemekle mümin olduğu gibi, bir mümin de, bir söz söylemekle kâfir olur Küfre düşürücü söz kullananın imanı gider de haberi olmaz Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur) Deylemi
Küfre düşenin bütün ibadetlerinin sevapları yok olur, tevbe ederse, geri gelmez, ayrıca, nikahını da yenilemesi gerekir Tevbe etmek için, yalnız Kelimei şehadet söylemeleri kâfi değildir Küfre sebep olan o şeyden de tevbe etmeleri lazımdır Küfre düştüğü şeyleri bilmiyorsa, bilip bilmediğim bütün küfür söz ve işlerden tevbe ettim demesi kâfidir
Berika ve Hadika’da ve Mecmaulenhür’de diyor ki:
(Erkek veya kadın, bir Müslüman, âlimlerin sözbirliği ile küfre sebep olacağını bildirdikleri bir sözün veya işin küfre sebep olduğunu bilerek, amden yani tehdit edilmeden, istekle veya başkalarını güldürmek için söyler, yaparsa, manasını düşünmese dahi, imanı gider Mürted olur Buna Küfri inadi denir Eğer bunun küfre sebep olduğunu bilmeyip, amden söyler, yaparsa, yine mürted olur Buna Küfri cehli denir Çünkü, her Müslümanın, bilmesi lazım olan şeyleri öğrenmesi farzdır Bilmemesi özür değil, büyük günahtır Küfri inadi ve küfri cehli ile mürted olanın, nikahı bozulur Zevcesinden vekalet alarak, iki şahit yanında veya camide cemaat ile (Tecdidi nikah) yapması lazım olur İkiden fazla tecdid için (Hulle) lazım olmaz Küfre sebep olan sözü, hata ederek yani amden olmayıp, yanılarak veya tevilli olarak veya ikrah tehdit edilerek söylerse, mürted olmaz ve nikahı bozulmaz Küfre sebep olması, âlimler arasında ihtilaflı olan bir sözü amden söyleyen mürted olmaz ise de, bunun tevbe ve istiğfar etmesi ve tecdidi nikah yapması ihtiyatlı olur)
(Her iki halde de küfre girenin önceki ibadetleri yok olur Tevbe ederse, geri gelmez Zengin ise tekrar hacca gitmesi gerekir Önce eda ettiği namaz, oruç veya zekatları kaza etmez Fakat küfre düşmeden önce yapmadığı ibadetleri kaza eder Tevbe için yalnız kelimei şehadet söylemek kâfi değildir Küfre sebep olan şeyden de tevbe etmesi gerekir Küfre sebep olan sözü, hata ederek, yanılarak veya tevilli olarak söyleyen veya küfrü gerektirdiği âlimler arasında ihtilaflı olan bir sözü bilerek söyleyen küfre girmez Fakat tecdidi iman etmesi gerekir)
Küfre düşüren söz ve işleri bilerek bunlardan sakınmalı ve küfre düşmekten korunmak için sabahakşam (Allahüme inni euzü bike min en üşrike bike şeyen ve ene âlemü ve estağfirüke lima la âlemü inneke, ente allamülguyub) duasını okumalıdır!
İbni Haceri Mekki hazretlerinin Zevacir isimli eseri ile, (Hadika, Berika, Birgivi, Miftahül Cenne, Mektubatı Rabbani, Seadeti Ebediyye, İbni Abidin) aldığımız, küfre düşüren söz ve işlerden bazıları şunlardır:
Küfre sebep olan bazı söz ve işler
1 Allahü teâlâya layık olmayan şey söylemek Mesela bir kimse bir işi yaptığı halde, (Allah biliyor ki yapmadım) demek Yahut, yapmadığı bir şey için (Allah biliyor ki yaptım) demek Böyle söylemek Allahü teâlâyı cahillikle suçlamak olur
2 Allah akıllıdır, şuurludur, iyi düşünür demek Böyle demekle Allah yaratıklara benzetilmiş oluyor
3 Peygamberleri küçültücü şey söylemek, onunla alay etmek Mesela Hz Âdemi kastedip (İlk insan vahşi idi) demek Veya bir evliyayı peygamberden üstün bilmek Yahut peygamberin dediği doğru ise biz kurtulduk demek Bir kimseye (Öküz aleyhisselam) demek
(Yalnız Kur'an), (Kur'andan başka kaynak tanımam), (Kur'andan başka kaynağa lüzum yok), (Peygamber postacıdır, vazifesi bitmiştir), (Peygamberimizden sonra Resul gelmez ama nebi gelir) gibi sözler küfürdür Yani bu şekilde söyleyen ve inanan kâfir olur
4 Peygamberimizden sonra başka bir peygamberin geleceğini caiz görmek
5 i küçültücü şey söylemek Mesela (Senin bakışın bana Azrail gibi geliyor) demek Yahut (Cebrail bile söylese inanmam) demek (Bu ibadetin sevabını yazacak melek yok) demek (Çocuklarınızı iyi yetiştirmezseniz, zebani olur) demek
6 İslam âlimlerinin sözlerini, fıkıh kitaplarını ve fetvalarını tazim etmesi gerekirken tahkir etmek Mesela (İmamı a'zamın kıyası hak değildir) demek
7 Ahirette olacak şeylerle alay etmek Mesela (Ben Cenneti istemem, Cehennemi isterim Çünkü bütün nataşalar oradadır) demek
8 Allahü teâlânın emir ve yasaklarına yani Kur'anı kerimde ve hadisi şeriflerde açık bildirilmiş ve İslam âlimlerinin kitapları ile her tarafa yayılmış, inanılması zaruri olan din bilgilerinden birine inanmamak veya önem vermemek Mesela (Ben görmediğim için cinlere, nazara inanmam) demek
9 Kesin haram olduğu bilinen bir şeyi yiyip içerken besmele çekmek Mesela şarap içerken veya domuz eti yerken Besmele çekmek küfürdür
10 Kur'anı kerimi teganni ile şarkı okur gibi okuyan hafıza, ne güzel okuyor demek
11 Kâfirlerin ibadet olarak yaptıkları ve kâfirlik alameti olan veya İslamiyeti inkâr etmek ve inanmamak alameti olan ve tahkir etmemiz vacip olan şeyleri yapmak veya kullanmak Bunlardan meşhur olanlarını bilmeyerek veya şaka olarak veya herkesi güldürmek için yapmak da küfürdür Mesela zünnar denilen papaz kuşağını bağlamak Bunları mizah için, başkalarını güldürmek için de kullanmak küfre sebep olur İtikadının doğru olması fayda vermez
12 Yunan felsefecileri gibi, dünya ezeli ve ebedi demek
13 İslamiyet’e, (İslam düşüncesi) demek Çünkü İslamiyet bir düşünce sistemi değildir İlahi emir ve yasaklara düşünce demekten çok sakınmalıdır! İçinde (İslam düşüncesi), (İslam nazariyesi) gibi ifadeler bulunan kitaplar çok zararlıdır
14 Kâfirlerin dini âyinlerini, bayramlarını beğenmek Mesela zaruretsiz bir Hıristiyanın Noelini tebrik etmek Nevruz günü yumurta boyamak Kiliseye gidip, feyz almak niyetiyle âyinlere iştirak etmek
15 (Yahudi ve Hıristiyanların Allah’a inananları Cennete gidecek) demek
16 Mucizeyi veya kerameti inkâr etmek
17 Meşhur bir harama helal, meşhur bir helale haram demek Mesela domuz yağı helal, sirke, üzüm suyu haram demek
18 Âyeti, besmeleyi, bir melek, bir peygamber ismi bulunan yazıyı, kasten helaya, necasete, pisliğe atmak Müslümanın ağzına defi hacet lafzı ile sövmek
19 Hac, namaz, oruç gibi meşhur ibadetlerin şeklinde şüphe etmek Mesela (Acaba namaz böyle mi kılınır) demek
20 Bir parça et yemek, din ilmi öğrenmekten iyidir demek Din ilmi küçümsendiği için küfür oluyor
21 (Bir süre sonra Hıristiyan olacağım) diye düşünmek Bir bayan, bir Hıristiyanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur Bir erkek de bir ateist bayanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur
22 Ağır bir hastalığa düşüp de, (Allah’ım benim canımı al da, istersen kâfir olarak al) demek
23 (Allah’ım çocuğumu aldın, başka elinden ne gelirse onu yap) demek
24 Tırnağı uzun olana, (Tırnak kesmek sünnettir) dense, o da, (Sünnet olsun ne olacak) dese, için kâfir olur Tırnağını kesmediği için değil, sünnete önem vermediği için küfür olur
25 İnşallah, maşallah demek karın doyurmaz Maşallahla inşallahla iş olmaz veya namaz kılmak karın doyurmaz demek Bunları söylemekle dinimizin emri beğenilmemiş ve alay edilmiş oluyor İnşallah, Allah’ın izni ile demektir Allah’ın izni olmadan hiçbir şey olmaz Onun için, hayır ve şer Allah’tandır diye iman etmek lazımdır Hayır gibi şerrin de Allah’tan olduğuna inanmamak küfür olur
26 Dostuna veya sevgilisine, (Sen bana Allah’tan da, peygamberden de sevgilisin) demek
27 İlim meclisine gidelim dendiğinde, (Benim orada ne işim var) diyerek ilmi küçümsemek veya İslam âlimlerini lanetlemek, kötülemek
28 Küfre rıza küfürdür Müslüman olmak isteyene elimdeki şu işi bitirip de geleyim diyerek, onun Müslüman olmasını geciktirmek Bir bayan telefon edip, rüyasının tabir edilmesini istedi Biz rüya tabir etmiyoruz demedim Önce bir dinleyeyim dedim Anlattı, dinledim Bayan Ermeni imiş Rüyada Kur’an öğrenilmesi istenmiş (Hemen Müslüman olman gerekiyor) dedim (Müslüman olmak için nereye gitmek gerek) dedi Ben de, (Hiçbir yere gitmene gerek yok, hemen kelimei şehadet söylemen kâfidir) dedim Ben söyledim o da aynısını tekrar etti, Müslüman oldu Eğer onu, Müslüman olmadan önce, müftülük aramaya çalışıp da Müslüman olmasını geciktirseydim, vebali çok büyüktü (Müslüman olduktan sonra artık istediğin yere gidebilirsin) dedim (Bana Müslümanlığı öğreten bir kitap tavsiye et) dedi Ben de bir kitap gönderdim
29 Birine kâfir diye hitap edilse, o da kabul eder mahiyette, bir harekette bulunması veya bir söz söylemesi, küfre sebep olur Kâfire hürmet olsun diye efendim demek, hürmet gayesiyle papazın veya papanın elini öpmek küfre sebep olur Bir Müslümana kâfir dense, söyleyen kâfir olur
30 Avrupa’daki şehirlere imrenip, (Hıristiyanlar Müslümanlardan hayırlıdır, iyidir) demek
31 Bir kimse aksırsa, biri de (Allah sana rahmet etsin) dese, bir başkası da (Öyle deme, onun rahmete ihtiyacı yok) dese, son söyleyen küfre girer
32 Âişe validemize iffetsiz demek İffetli olduğu âyeti kerimelerle sabittir
33 Hz Ebu Bekir sahabeden değildi demek
34 Eshabı kiramdan birine kâfir demek Çünkü Kur’anı kerimde hepsinin Cennetlik olduğu bildirilmiştir Birine kâfir denilince Kur’ana inanılmamış olur
35 (Mazlum olarak öldürülen kâfir, Cennete girer) demek
36 Kötülere alay gayesiyle, deyyusani kiram hazretleri demek
37 Aradığı hadisi bulamayınca, hadis kitabını yere atmak veya (Bu Kur’anla amel etmiyorsunuz, ben de onu yere atıyorum) diyerek Mushafı yere fırlatmak
38 Haram paradan sevap ummak Mesela bir bayan fuhuş parası ile kurban kesse, bundan sevap umsa, küfre girer Sevap ummadan yaparsa küfre girmez
39 Allah’ı mekanlı bilmek, mesela Hıristiyanlar gibi Allah gökte oturuyor demek Allah’ı kastedip, (Göklerden bir ses geldi), (Allah, gökten bize bakıyor) demek Böyle söylemek Allahü teâlâya mekan isnat etmek olur Dünya, gezegenler, Cennet ve Cehennem ezeli değildir, sonradan yaratılmıştır, mahluktur Yer ve gökler yok iken de Allahü teâlâ var idi İslam âlimleri, (Allah her zaman ve her yerde ebedi olarak hazır ve nazırdır) demenin caiz olduğunu bildirmişlerdir Ancak, Allahü teâlâ zamanlı ve mekanlı olmadığı için bu söz, görünüş üzere kalmaz, mecaz olur Bu bakımdan (Allah, zamansız ve mekansızdır, hiçbir yerde olmayarak hazır ve nazırdır) demek caiz olur
Böyle olmazsa, Allahü teâlâyı zamanlı ve mekanlı bilmek olur ki bu ise küfürdür
Miftahül Cenne kitabında (Bir kimse, Allah’tan hali boş yer yokdese veya Allah gökte benim şahidimdese, kâfir olur Çünkü Allahü teâlâya mekan isnat etmiş olur Halbuki Allahü teâlâ mekandan beridir) buyuruluyor (Küfr Bahsi)
40 (Namaz kılmam ama, kalbim temiz) demek Çünkü burada namaza önem verilmiyor, namaza önem vermemek küfürdür Namaz kılmayan hep haram işliyor demektir, haram işleyenin kalbi temiz olmaz
41 Bir Müslümanı kötülemek gayesiyle (Allahlık) demek
42 (Anan baban esmer, sen nasıl sarışın oldun?) diyene, (Ben imalat hatasıyım) demek Böyle söylemekle hâşâ Yaratıcının yanlış iş yaptığı söylenmiş oluyor
43 O, cimrilerin Allah’ı demek
44 İlahileri müzikle söylemek Çünkü ilahiler ibadettir, ibadete haram karıştırmak küfür olur
45 (Ebu Cehil, şimdikilerden daha şerefli kâfirdi) demek
46 Ecelin hoyrat eli demek Çünkü Ecel Allah’ın emri ile gelir, Allah’ın emrini veya Azrail aleyhisselamın vazifesini zulüm gibi göstermek küfürdür
Bunların hepsi küfrü gerektiren sözlerdir Küfre sebep olan bir sözü, tehdit edilmeden söyleyenin imanı gider Çünkü her müslümanın bilmesi gereken şeyleri öğrenmesi farzdır Bilmemesi özür olmaz, büyük günahtır Küfre girenin önceki ibadetleri yok olur Tevbe edince, geri gelmez Tevbe için yalnız kelimei şehadet söylemek yetmez Küfre sebep olan şeyden de tevbe etmesi gerekir
Bir sözle insan küfre düşebilir, kâfir olabilir Elfazı küfür denilen sözlerden bazılarını yukarıda yazdık İman ne kadar kıymetli ise, bir söz söyleyerek kâfir olmak da o kadar kötüdür Çok dikkat etmek lazımdır
Kur’anı kerimde buyuruluyor ki:
(Allahü teâlâ, şirki her çeşit küfrü asla affetmez ve şirkten başka olan büyük küçük bütün günahları dilerse affeder) Nisa 48
Bir kâfir, bir kelimei tevhid söylemekle mümin olduğu gibi, bir mümin de, bir söz söylemekle kâfir olur Küfre düşürücü söz kullananın imanı gider de haberi olmaz Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Öyle bir zaman gelir ki, kişinin imanı gider de haberi olmaz Halbuki ondan, gömleğin çıktığı gibi, iman çıkmış olur) Deylemi
Küfre düşenin bütün ibadetlerinin sevapları yok olur, tevbe ederse, geri gelmez, ayrıca, nikahını da yenilemesi gerekir Tevbe etmek için, yalnız Kelimei şehadet söylemeleri kâfi değildir Küfre sebep olan o şeyden de tevbe etmeleri lazımdır Küfre düştüğü şeyleri bilmiyorsa, bilip bilmediğim bütün küfür söz ve işlerden tevbe ettim demesi kâfidir
Berika ve Hadika’da ve Mecmaulenhür’de diyor ki:
(Erkek veya kadın, bir Müslüman, âlimlerin sözbirliği ile küfre sebep olacağını bildirdikleri bir sözün veya işin küfre sebep olduğunu bilerek, amden yani tehdit edilmeden, istekle veya başkalarını güldürmek için söyler, yaparsa, manasını düşünmese dahi, imanı gider Mürted olur Buna Küfri inadi denir Eğer bunun küfre sebep olduğunu bilmeyip, amden söyler, yaparsa, yine mürted olur Buna Küfri cehli denir Çünkü, her Müslümanın, bilmesi lazım olan şeyleri öğrenmesi farzdır Bilmemesi özür değil, büyük günahtır Küfri inadi ve küfri cehli ile mürted olanın, nikahı bozulur Zevcesinden vekalet alarak, iki şahit yanında veya camide cemaat ile (Tecdidi nikah) yapması lazım olur İkiden fazla tecdid için (Hulle) lazım olmaz Küfre sebep olan sözü, hata ederek yani amden olmayıp, yanılarak veya tevilli olarak veya ikrah tehdit edilerek söylerse, mürted olmaz ve nikahı bozulmaz Küfre sebep olması, âlimler arasında ihtilaflı olan bir sözü amden söyleyen mürted olmaz ise de, bunun tevbe ve istiğfar etmesi ve tecdidi nikah yapması ihtiyatlı olur)
(Her iki halde de küfre girenin önceki ibadetleri yok olur Tevbe ederse, geri gelmez Zengin ise tekrar hacca gitmesi gerekir Önce eda ettiği namaz, oruç veya zekatları kaza etmez Fakat küfre düşmeden önce yapmadığı ibadetleri kaza eder Tevbe için yalnız kelimei şehadet söylemek kâfi değildir Küfre sebep olan şeyden de tevbe etmesi gerekir Küfre sebep olan sözü, hata ederek, yanılarak veya tevilli olarak söyleyen veya küfrü gerektirdiği âlimler arasında ihtilaflı olan bir sözü bilerek söyleyen küfre girmez Fakat tecdidi iman etmesi gerekir)
Küfre düşüren söz ve işleri bilerek bunlardan sakınmalı ve küfre düşmekten korunmak için sabahakşam (Allahüme inni euzü bike min en üşrike bike şeyen ve ene âlemü ve estağfirüke lima la âlemü inneke, ente allamülguyub) duasını okumalıdır!
İbni Haceri Mekki hazretlerinin Zevacir isimli eseri ile, (Hadika, Berika, Birgivi, Miftahül Cenne, Mektubatı Rabbani, Seadeti Ebediyye, İbni Abidin) aldığımız, küfre düşüren söz ve işlerden bazıları şunlardır:
Küfre sebep olan bazı söz ve işler
1 Allahü teâlâya layık olmayan şey söylemek Mesela bir kimse bir işi yaptığı halde, (Allah biliyor ki yapmadım) demek Yahut, yapmadığı bir şey için (Allah biliyor ki yaptım) demek Böyle söylemek Allahü teâlâyı cahillikle suçlamak olur
2 Allah akıllıdır, şuurludur, iyi düşünür demek Böyle demekle Allah yaratıklara benzetilmiş oluyor
3 Peygamberleri küçültücü şey söylemek, onunla alay etmek Mesela Hz Âdemi kastedip (İlk insan vahşi idi) demek Veya bir evliyayı peygamberden üstün bilmek Yahut peygamberin dediği doğru ise biz kurtulduk demek Bir kimseye (Öküz aleyhisselam) demek
(Yalnız Kur'an), (Kur'andan başka kaynak tanımam), (Kur'andan başka kaynağa lüzum yok), (Peygamber postacıdır, vazifesi bitmiştir), (Peygamberimizden sonra Resul gelmez ama nebi gelir) gibi sözler küfürdür Yani bu şekilde söyleyen ve inanan kâfir olur
4 Peygamberimizden sonra başka bir peygamberin geleceğini caiz görmek
5 i küçültücü şey söylemek Mesela (Senin bakışın bana Azrail gibi geliyor) demek Yahut (Cebrail bile söylese inanmam) demek (Bu ibadetin sevabını yazacak melek yok) demek (Çocuklarınızı iyi yetiştirmezseniz, zebani olur) demek
6 İslam âlimlerinin sözlerini, fıkıh kitaplarını ve fetvalarını tazim etmesi gerekirken tahkir etmek Mesela (İmamı a'zamın kıyası hak değildir) demek
7 Ahirette olacak şeylerle alay etmek Mesela (Ben Cenneti istemem, Cehennemi isterim Çünkü bütün nataşalar oradadır) demek
8 Allahü teâlânın emir ve yasaklarına yani Kur'anı kerimde ve hadisi şeriflerde açık bildirilmiş ve İslam âlimlerinin kitapları ile her tarafa yayılmış, inanılması zaruri olan din bilgilerinden birine inanmamak veya önem vermemek Mesela (Ben görmediğim için cinlere, nazara inanmam) demek
9 Kesin haram olduğu bilinen bir şeyi yiyip içerken besmele çekmek Mesela şarap içerken veya domuz eti yerken Besmele çekmek küfürdür
10 Kur'anı kerimi teganni ile şarkı okur gibi okuyan hafıza, ne güzel okuyor demek
11 Kâfirlerin ibadet olarak yaptıkları ve kâfirlik alameti olan veya İslamiyeti inkâr etmek ve inanmamak alameti olan ve tahkir etmemiz vacip olan şeyleri yapmak veya kullanmak Bunlardan meşhur olanlarını bilmeyerek veya şaka olarak veya herkesi güldürmek için yapmak da küfürdür Mesela zünnar denilen papaz kuşağını bağlamak Bunları mizah için, başkalarını güldürmek için de kullanmak küfre sebep olur İtikadının doğru olması fayda vermez
12 Yunan felsefecileri gibi, dünya ezeli ve ebedi demek
13 İslamiyet’e, (İslam düşüncesi) demek Çünkü İslamiyet bir düşünce sistemi değildir İlahi emir ve yasaklara düşünce demekten çok sakınmalıdır! İçinde (İslam düşüncesi), (İslam nazariyesi) gibi ifadeler bulunan kitaplar çok zararlıdır
14 Kâfirlerin dini âyinlerini, bayramlarını beğenmek Mesela zaruretsiz bir Hıristiyanın Noelini tebrik etmek Nevruz günü yumurta boyamak Kiliseye gidip, feyz almak niyetiyle âyinlere iştirak etmek
15 (Yahudi ve Hıristiyanların Allah’a inananları Cennete gidecek) demek
16 Mucizeyi veya kerameti inkâr etmek
17 Meşhur bir harama helal, meşhur bir helale haram demek Mesela domuz yağı helal, sirke, üzüm suyu haram demek
18 Âyeti, besmeleyi, bir melek, bir peygamber ismi bulunan yazıyı, kasten helaya, necasete, pisliğe atmak Müslümanın ağzına defi hacet lafzı ile sövmek
19 Hac, namaz, oruç gibi meşhur ibadetlerin şeklinde şüphe etmek Mesela (Acaba namaz böyle mi kılınır) demek
20 Bir parça et yemek, din ilmi öğrenmekten iyidir demek Din ilmi küçümsendiği için küfür oluyor
21 (Bir süre sonra Hıristiyan olacağım) diye düşünmek Bir bayan, bir Hıristiyanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur Bir erkek de bir ateist bayanla evlenmeye karar verdiği andan itibaren kâfir olur
22 Ağır bir hastalığa düşüp de, (Allah’ım benim canımı al da, istersen kâfir olarak al) demek
23 (Allah’ım çocuğumu aldın, başka elinden ne gelirse onu yap) demek
24 Tırnağı uzun olana, (Tırnak kesmek sünnettir) dense, o da, (Sünnet olsun ne olacak) dese, için kâfir olur Tırnağını kesmediği için değil, sünnete önem vermediği için küfür olur
25 İnşallah, maşallah demek karın doyurmaz Maşallahla inşallahla iş olmaz veya namaz kılmak karın doyurmaz demek Bunları söylemekle dinimizin emri beğenilmemiş ve alay edilmiş oluyor İnşallah, Allah’ın izni ile demektir Allah’ın izni olmadan hiçbir şey olmaz Onun için, hayır ve şer Allah’tandır diye iman etmek lazımdır Hayır gibi şerrin de Allah’tan olduğuna inanmamak küfür olur
26 Dostuna veya sevgilisine, (Sen bana Allah’tan da, peygamberden de sevgilisin) demek
27 İlim meclisine gidelim dendiğinde, (Benim orada ne işim var) diyerek ilmi küçümsemek veya İslam âlimlerini lanetlemek, kötülemek
28 Küfre rıza küfürdür Müslüman olmak isteyene elimdeki şu işi bitirip de geleyim diyerek, onun Müslüman olmasını geciktirmek Bir bayan telefon edip, rüyasının tabir edilmesini istedi Biz rüya tabir etmiyoruz demedim Önce bir dinleyeyim dedim Anlattı, dinledim Bayan Ermeni imiş Rüyada Kur’an öğrenilmesi istenmiş (Hemen Müslüman olman gerekiyor) dedim (Müslüman olmak için nereye gitmek gerek) dedi Ben de, (Hiçbir yere gitmene gerek yok, hemen kelimei şehadet söylemen kâfidir) dedim Ben söyledim o da aynısını tekrar etti, Müslüman oldu Eğer onu, Müslüman olmadan önce, müftülük aramaya çalışıp da Müslüman olmasını geciktirseydim, vebali çok büyüktü (Müslüman olduktan sonra artık istediğin yere gidebilirsin) dedim (Bana Müslümanlığı öğreten bir kitap tavsiye et) dedi Ben de bir kitap gönderdim
29 Birine kâfir diye hitap edilse, o da kabul eder mahiyette, bir harekette bulunması veya bir söz söylemesi, küfre sebep olur Kâfire hürmet olsun diye efendim demek, hürmet gayesiyle papazın veya papanın elini öpmek küfre sebep olur Bir Müslümana kâfir dense, söyleyen kâfir olur
30 Avrupa’daki şehirlere imrenip, (Hıristiyanlar Müslümanlardan hayırlıdır, iyidir) demek
31 Bir kimse aksırsa, biri de (Allah sana rahmet etsin) dese, bir başkası da (Öyle deme, onun rahmete ihtiyacı yok) dese, son söyleyen küfre girer
32 Âişe validemize iffetsiz demek İffetli olduğu âyeti kerimelerle sabittir
33 Hz Ebu Bekir sahabeden değildi demek
34 Eshabı kiramdan birine kâfir demek Çünkü Kur’anı kerimde hepsinin Cennetlik olduğu bildirilmiştir Birine kâfir denilince Kur’ana inanılmamış olur
35 (Mazlum olarak öldürülen kâfir, Cennete girer) demek
36 Kötülere alay gayesiyle, deyyusani kiram hazretleri demek
37 Aradığı hadisi bulamayınca, hadis kitabını yere atmak veya (Bu Kur’anla amel etmiyorsunuz, ben de onu yere atıyorum) diyerek Mushafı yere fırlatmak
38 Haram paradan sevap ummak Mesela bir bayan fuhuş parası ile kurban kesse, bundan sevap umsa, küfre girer Sevap ummadan yaparsa küfre girmez
39 Allah’ı mekanlı bilmek, mesela Hıristiyanlar gibi Allah gökte oturuyor demek Allah’ı kastedip, (Göklerden bir ses geldi), (Allah, gökten bize bakıyor) demek Böyle söylemek Allahü teâlâya mekan isnat etmek olur Dünya, gezegenler, Cennet ve Cehennem ezeli değildir, sonradan yaratılmıştır, mahluktur Yer ve gökler yok iken de Allahü teâlâ var idi İslam âlimleri, (Allah her zaman ve her yerde ebedi olarak hazır ve nazırdır) demenin caiz olduğunu bildirmişlerdir Ancak, Allahü teâlâ zamanlı ve mekanlı olmadığı için bu söz, görünüş üzere kalmaz, mecaz olur Bu bakımdan (Allah, zamansız ve mekansızdır, hiçbir yerde olmayarak hazır ve nazırdır) demek caiz olur
Böyle olmazsa, Allahü teâlâyı zamanlı ve mekanlı bilmek olur ki bu ise küfürdür
Miftahül Cenne kitabında (Bir kimse, Allah’tan hali boş yer yokdese veya Allah gökte benim şahidimdese, kâfir olur Çünkü Allahü teâlâya mekan isnat etmiş olur Halbuki Allahü teâlâ mekandan beridir) buyuruluyor (Küfr Bahsi)
40 (Namaz kılmam ama, kalbim temiz) demek Çünkü burada namaza önem verilmiyor, namaza önem vermemek küfürdür Namaz kılmayan hep haram işliyor demektir, haram işleyenin kalbi temiz olmaz
41 Bir Müslümanı kötülemek gayesiyle (Allahlık) demek
42 (Anan baban esmer, sen nasıl sarışın oldun?) diyene, (Ben imalat hatasıyım) demek Böyle söylemekle hâşâ Yaratıcının yanlış iş yaptığı söylenmiş oluyor
43 O, cimrilerin Allah’ı demek
44 İlahileri müzikle söylemek Çünkü ilahiler ibadettir, ibadete haram karıştırmak küfür olur
45 (Ebu Cehil, şimdikilerden daha şerefli kâfirdi) demek
46 Ecelin hoyrat eli demek Çünkü Ecel Allah’ın emri ile gelir, Allah’ın emrini veya Azrail aleyhisselamın vazifesini zulüm gibi göstermek küfürdür
Bunların hepsi küfrü gerektiren sözlerdir Küfre sebep olan bir sözü, tehdit edilmeden söyleyenin imanı gider Çünkü her müslümanın bilmesi gereken şeyleri öğrenmesi farzdır Bilmemesi özür olmaz, büyük günahtır Küfre girenin önceki ibadetleri yok olur Tevbe edince, geri gelmez Tevbe için yalnız kelimei şehadet söylemek yetmez Küfre sebep olan şeyden de tevbe etmesi gerekir
Bir sözle insan küfre düşebilir, kâfir olabilir Elfazı küfür denilen sözlerden bazılarını yukarıda yazdık İman ne kadar kıymetli ise, bir söz söyleyerek kâfir olmak da o kadar kötüdür Çok dikkat etmek lazımdır