Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sınav Kaygısı

Sınav Kaygısı
0
145

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
68


Ülkemizde çocuklar ve gençler akademik yaşamda başarıyı vurgulayan ve yarışmacı bir toplumla karşı karşıyadırlar.Başarıya verilen önemin artışıyla bireylerin değerlendirilmesine yönelik gereksinim artmıştır.Bu da okula ya da işe girebilmek için daha fazla sınava girmeyi gerektirmekte ve değerlendirilme kaygısını arttırmaktadır.

Üniversite sınavı,sınava hazırlanan öğrenciler tarafından geleceğe yönelik bir ‘tehdit’ olarak değerlendirilmekte,bu da sınav kaygısının hem düşünsel(bilişsel) hem de bedensel(fizyolojik)bileşenlerinde artışa neden olmaktadır.Sınava girme,özellikle sınavın sonucu kariyer basamakları ya da gelecek fırsatları için bir kapı olarak algılandığı zaman kişilerin yaşamlarında büyük bir stres kaynağı olabilmektedir.

Üniversite sınavına verilen önemin artmasıyla, sınav kaygısı yaşayan öğrencilerin sayısında ve sınav kaygısının tedavisine yönelik gereksinimde artış olduğu görülmektedir.

Pek çok kişi sınavlarda başarılı olma yeteneğine sahip olmasına rağmen,başarılarını düşüren kaygı seviyelerinden ötürü kötü performans gösterirler.Sınav kaygısı,sınavdaki basit cümleleri okumada ve anlamada zorluğa,çalışılan bilginin hatırlanmasında ya da düşünceleri bütünleştirmede yetersizliğe neden olur.Sınavda başarılı olamamaktan ve başarısız sonuçlardan korkma bu duygunun kalbindedir.

Sınav kaygısının biliş boyutu(sınavla ilgili ya da ilgisiz endişe içeren düşünceler gibi)heyecan boyutu(gerilim,fiziksel tepki(terleme,mide ağrısı gibi)davranış boyutu(çalışmaktan kaçınma,yetersiz çalışma becerileri)bulunmaktadır.Sınav kaygısı olan kişiler,değerlendirme durumlarında gözlenebilen davranışları,düşünceleri,fizyolojik tepkileri ve duygularıyla tanımlanmaktadırlar.Değerlendirme durumlarında kaygı yaşayan kişiler,sınav kaygısı tepkilerinden hepsini ya da bazılarını yaşayabilirler.Davranışsal kaçınma sınav kaygısının sürdürülmesinde artan bir rol oynar.Sınava yönelik çalışamama,sınav için gereken bilginin kazanılamamasına yol açar.Bu hazırlanma eksikliği sınav durumlarında kaygıya ve zayıf performansa neden olur ve bu da çalışmadan daha fazla kaçınmaya yol açar.

Sınav kaygısı,çocuklarının başarı çabalarını aşırı eleştiren ve çocuklarından başarı beklentileri yüksek olan ailelerde oluşmaktadır.Sınav kaygısı olan öğrenciler sınav sırasında diğerlerinin(öğretmenleri,diğer öğrenciler ve aileleri gibi)kendi performanslarına ilişkin düşünceleriyle ilgilenmektedirler.

Sınav kaygısı bütün sosyo-ekonomik gruplarda,daha çok kızlarda ve yaş grubu açısından da en çok ve en yoğun olarak gençlerde görülmektedir.Boylamsal araştırmalar sınav kaygısının gelişiminin okul öncesi yıllarda başladığını,okul yıllarında ortalama bir artış gösterdiğini ve üniversite yıllarında azalmakla birlikte ortalama bir süreklilik gösterdiğini saptamışlardır.

Sınav kaygısının genel olarak,çocuk tarafından algılanan,performansına ilişkin aile yargıları ile oluştuğuna ve başarısızlık korkusunun sonucu olarak geliştiğine inanılmaktadır.

Yüksek sınav kaygısı akademik başarıyı ,bellek performansını,sorun çözme becerilerini,motivasyonu,öğrenmeyi,etkili çalışma becerilerini,okula yönelik tutumları ve performansı olumsuz yönde etkilemektedir.

Sınav kaygısına yönelik tedaviler ; kaygı deneyimini doğrudan azaltmayı (gevşeme yöntemleri),kaygı deneyimi ve durumlar arasındaki alışkanlık bağlantılarını kırmayı(sistematik duyarsızlaştırma),sınav kaygısının altında yatan başarı değerler,beklentiler,olumsuz düşünceler gibi inanç yapılarını değiştirmeyi(bilişsel terapi),daha etkili bir şekilde öğrenme ve performans gösterebilme yeterlilikleri oluşturmayı(beceri eğitimi)amaçlamaktadırlar.


 

Similar threads

Sınav kaygısı sıkça yaşanan bir duygu olup, öğrencinin yetiştirilmesi, eğitimi ve toplumun değer yargıları ile yakından ilişkilidir. Sınav kaygısı öğrenilerek kazanılmaktadır. Yapıcı ve yıkıcı iki tür kaygıdan bahsedebiliriz: 1- Yapıcı kaygı olumludur, kişinin motivasyonunu artırarak...
Cevaplar
0
Görüntüleme
108
Sınav Kaygısı Nedir? Kaygı, bireyin herhangi bir uyaranı tehdit ve tehlike olarak algılaması durumudur.Kaygı söz konusu olduğunda akla ilk gelen çağrışımlar endişe, korku, gerilim, çaresizlik gibi durumlardır.Sınav kaygısı ise bireyin daha öncesinde öğrenmiş olduğu her türlü bilgiyi sınav...
Cevaplar
0
Görüntüleme
141
Çocukların okula başlayana kadarki dönemde yaptıkları en önemli şey oyun oynamak ve bu şekilde yeni keşifler yaparak dünyayı tanımaya çalışmaktır. Okulun başlamasıyla birlikte hayatlarına,daha önceki döneme göre çok daha belirgin bir şekilde , sorumluluk kavramı girer. Artık hayatlarının...
Cevaplar
0
Görüntüleme
123
Sınıfta ders anlatılırken oldukça dikkatli bir şekilde dinlediniz, ayrıntılı notlar aldınız, her bölümü okudunuz ve hatta dersten sonra ekstra çalışma derslerine katıldınız, bu yüzden bu büyük sınavda çok başarılı olmalısınız, değil mi? Ama sınava başladığınızda, kendinizi en kolay...
Cevaplar
0
Görüntüleme
143
Sınav Kaygısı nedir? Sınav kaygısı; öncesinde öğrenilen bilginin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı olarak tanımlanır. Sınav kaygısı neyle ilişkilidir? Bireyin sınava yüklediği anlamlar, sınavla ilgili zihinde...
Cevaplar
0
Görüntüleme
179
858,517Konular
981,097Mesajlar
30,918Kullanıcılar
Mumu251225Son üye
Üst Alt