Imtihana çalışmaya ve test sırasında kişinin bildiklerini kullanabilmesine köstek olan ağır telaş duygusudur.
Hanedeki sıkı disiplin, itimat kırıcı ebeveyn ve muallim muahezeleri, cezalar, kuvvetli imtihan koşulları, mektep başarısızlıkları, muvaffakiyetin küçümsenmesi, öbür bireylerle yapılan karşılaştırmalar imtihan tasasının gelişmesine taban hazırlayan faktörlerdir.
Imtihana giren şahısta kaygı yaratıcı olumsuz mülahaza kalıpları vardır. Başarılı olamayacağı, gayrı insanların kendinden daha akıllı olduğu, imtihan sırasında bildiklerini unutabileceği, başaramazsa kişilerin onun hakkında ne düşüneceği, durumunun sairleri kadar âlâ olmadığı, çok eksiği olduğu mütalaaları dert uyandırır.
Teste çalışan bireyde uykusuzluk, ani öfke patlamaları, çevre bağlarda bozukluk, derse odaklanamama ve beslenme alışkanlığında bozukluk gelişmesi imtihan gerilimi için tedbir alınması gereken durumlardır.
Imtihanda mülahazalarını toplayamama, okuduğuna dikkatini verememe oluşur. Huzursuzluk, çarpıntı, terleme, baş dönmesi, mide bulantısı, baş ağrısı, dehşet hissi, sonluluk, haddinden fazla terleme, barsak hareketlerinde değişiklik, ciltte kızarma gelişebilir.
Imtihan telaşı sonucu imtihan başarısı %40'a varan bir nispette düşebilmektedir.
Evlada antidepresan ilaçlar vererek onu sakinleştirdiğimizde teste çalışmak için geren korkuyu da ortadan kaldırabiliriz. Evlatta uyku hali ve uyuşukluk üzere yan tesirler de oluşabilir. Bu ilaçları bırakmaya çalışmak ve ilacın bağımlılığından kurtulmak da sonrasında sorun olabilir. Bir istikrar tedavisi olan Akupunktur test tasasını azaltmada en tesirli sistemlerden biridir.
Akupunktur iğneli yahut iğneden rahatsız olan evlatta lazer ışığı ile kulak ve vücuttaki dengeyi sağlayan noktalara uygulanır. Çocuklarda umumide ışıkla yapılan lazer akupunktur tercih edilir.
Akupunktur derde yönelik semptomları ortadan kaldırır.
Akupunktur ilaçsız, yan etkisiz ve kalıcı bir tedavi halidir.
En ülkü tedaviye başlama devri, testten 1-1,5 ay öncesidir. Haftada 2 seans olacak halde ortalama 10 seanslık bir tedavi, umumide ehil olmaktadır.
Dimağ kan akımı akupunktur tedavisi ile arttığı için, dimağın konsantrasyon, hafıza ve bellek kapasitelerinde artışlar meydana gelir. Sonunda derse daha âlâ ağırlaşma olur.
Gerilim sırasında oluşturulan ikazlar, limbik sistemimiz (kalp, mide, akciğerler üzere organları istem dışı çalışmasını ayarlayan sistem) tarafından algılanıp yorumlandıktan sonra vücudun vereceği yanıt düzenlenir. Akupunkturun buradaki tesirlerinin başında limbik sistemi düzenleyerek kalbimizin, sindirim sistemimizin çalışma tertibini, hormonlarımızın salgı tertiplerini dengelemesi gelir.
Böylece gerilime verilen karşılıklar daha istikrarlı hale gelir, konsantrasyon ve dikkat artar. Gerilim eşiğini yükseltir. Böylece daha evvel kızdığımız, sinirlendiğimiz, korkup heyecanlandığımız hikayelere daha rahat yaklaşırız. Akupunktur ile salgılatılan endorfin ve enkafalinler iç huzur ve sakinlik hissi verir.
Hanedeki sıkı disiplin, itimat kırıcı ebeveyn ve muallim muahezeleri, cezalar, kuvvetli imtihan koşulları, mektep başarısızlıkları, muvaffakiyetin küçümsenmesi, öbür bireylerle yapılan karşılaştırmalar imtihan tasasının gelişmesine taban hazırlayan faktörlerdir.
Imtihana giren şahısta kaygı yaratıcı olumsuz mülahaza kalıpları vardır. Başarılı olamayacağı, gayrı insanların kendinden daha akıllı olduğu, imtihan sırasında bildiklerini unutabileceği, başaramazsa kişilerin onun hakkında ne düşüneceği, durumunun sairleri kadar âlâ olmadığı, çok eksiği olduğu mütalaaları dert uyandırır.
Teste çalışan bireyde uykusuzluk, ani öfke patlamaları, çevre bağlarda bozukluk, derse odaklanamama ve beslenme alışkanlığında bozukluk gelişmesi imtihan gerilimi için tedbir alınması gereken durumlardır.
Imtihanda mülahazalarını toplayamama, okuduğuna dikkatini verememe oluşur. Huzursuzluk, çarpıntı, terleme, baş dönmesi, mide bulantısı, baş ağrısı, dehşet hissi, sonluluk, haddinden fazla terleme, barsak hareketlerinde değişiklik, ciltte kızarma gelişebilir.
Imtihan telaşı sonucu imtihan başarısı %40'a varan bir nispette düşebilmektedir.
Evlada antidepresan ilaçlar vererek onu sakinleştirdiğimizde teste çalışmak için geren korkuyu da ortadan kaldırabiliriz. Evlatta uyku hali ve uyuşukluk üzere yan tesirler de oluşabilir. Bu ilaçları bırakmaya çalışmak ve ilacın bağımlılığından kurtulmak da sonrasında sorun olabilir. Bir istikrar tedavisi olan Akupunktur test tasasını azaltmada en tesirli sistemlerden biridir.
Akupunktur iğneli yahut iğneden rahatsız olan evlatta lazer ışığı ile kulak ve vücuttaki dengeyi sağlayan noktalara uygulanır. Çocuklarda umumide ışıkla yapılan lazer akupunktur tercih edilir.
Akupunktur derde yönelik semptomları ortadan kaldırır.
Akupunktur ilaçsız, yan etkisiz ve kalıcı bir tedavi halidir.
En ülkü tedaviye başlama devri, testten 1-1,5 ay öncesidir. Haftada 2 seans olacak halde ortalama 10 seanslık bir tedavi, umumide ehil olmaktadır.
Dimağ kan akımı akupunktur tedavisi ile arttığı için, dimağın konsantrasyon, hafıza ve bellek kapasitelerinde artışlar meydana gelir. Sonunda derse daha âlâ ağırlaşma olur.
Gerilim sırasında oluşturulan ikazlar, limbik sistemimiz (kalp, mide, akciğerler üzere organları istem dışı çalışmasını ayarlayan sistem) tarafından algılanıp yorumlandıktan sonra vücudun vereceği yanıt düzenlenir. Akupunkturun buradaki tesirlerinin başında limbik sistemi düzenleyerek kalbimizin, sindirim sistemimizin çalışma tertibini, hormonlarımızın salgı tertiplerini dengelemesi gelir.
Böylece gerilime verilen karşılıklar daha istikrarlı hale gelir, konsantrasyon ve dikkat artar. Gerilim eşiğini yükseltir. Böylece daha evvel kızdığımız, sinirlendiğimiz, korkup heyecanlandığımız hikayelere daha rahat yaklaşırız. Akupunktur ile salgılatılan endorfin ve enkafalinler iç huzur ve sakinlik hissi verir.