Sevgili Bezim ( Ebeveynler Tuvalet Eğitimini Nasıl Vermeli ?)
Evlatlar yürümeye başladıktan sonra hayatında bir güruh yeniliklerle tanışırlar. En başta hane onlar için araştırılması gereken büyük bir yerküredir. Bu devirde yavaş yavaş valideden munfasıl olarak ta vakit geçirmeye başlayan evlat için tehlikeler ve yapması gerekenler vardır. Bu devir bir taraftan özerk olabilmeye çalışmanın kuvvetini getirdiği üzere bir taraftan da yasaklarla tanışıldığı bir süreçtir. Bu nedenle daha evvel çok duymadığı hayır' ya da yapamazsın' sözcüklerini duymaya başlar. Bu gelişim devrinde evladın halletmesi gereken hizmetlerden biri de bezini bırakabilmesidir.
Evlatların bezini çıkarmaya hazır olduğunu aslında en hoş kendileri zahir ederler. Bezi takmak istememeleri , banyo ve tuvaletteki tutumu , tuvalet ile ilgili oyunlar ve taklitler yavaş yavaş bezden ayrılma vaktinin geldiğinin göstergeleridir.
Evladınızın uzunluğuna elverişli bir lazımlığa giysili olarak günde bir kere yemekten sonra oturtmakla sürece başlanabilir. Bu süreçte;
· Tuvalette evladınızın yanında bekleyin
· Oturmak istemezse zorlamayın erteleyin
· Süreçleri ona gösterin ve anlatın. Bezine kakasını yaptıktan sonra lazımlığı tuvalete boşaltıp sifonu çekin ve bu süreçlerde yanınızda olsun.
· Şayet bunları yapabildiyseniz evladınızı öven laflarda bulunun ve onu alkışlayın
· Bu süreçte bir zorlanma yaşamazsanız ve evladınız çok direnç göstermezse bir sonraki basamağa geçin ve bez bağlamadan lazımlığa oturtun ve git gide sıklığı arttırın
· Bu mevzuda zorlandığı her süreçte sizden yardım alabileceğini evladınızın bilmesi gerekir. Örneğin bu sürecin başında ara ara bezine yapmak isteyebilir . Bunu ANLAYIŞLA KARŞILAMAK gerekir. Ya da bezini yalnızca tuvaletini yaparken çıkarmak isteyebilir.
· Bazen evlatlar için tuvalette oturmak sıkıcı olabilir. Bu süreçte ana ile evlat arasında tuvalet oyunları ( tuvalet kağıdı ile haller yapma ve ya birlikte müzikler söyleme vb), masal kitapları okuma uygulanabilir.
· Tuvalet eğitimi validenin evlada ilgisi ile bağlantılı süreçler çoğunlukla değildir. Bu onun sizinle olan bağını ya da sizin başarınızı göstermez .
· Bu sürecin evlattan evlada farkılık göstereceğini bazen kısa bir devirde bazen de uzayabileceğini unutmayın.
· Ara sıra küçük kazalar olabileceğini unutmayın.
Evlatlar yürümeye başladıktan sonra hayatında bir güruh yeniliklerle tanışırlar. En başta hane onlar için araştırılması gereken büyük bir yerküredir. Bu devirde yavaş yavaş valideden munfasıl olarak ta vakit geçirmeye başlayan evlat için tehlikeler ve yapması gerekenler vardır. Bu devir bir taraftan özerk olabilmeye çalışmanın kuvvetini getirdiği üzere bir taraftan da yasaklarla tanışıldığı bir süreçtir. Bu nedenle daha evvel çok duymadığı hayır' ya da yapamazsın' sözcüklerini duymaya başlar. Bu gelişim devrinde evladın halletmesi gereken hizmetlerden biri de bezini bırakabilmesidir.
Evlatların bezini çıkarmaya hazır olduğunu aslında en hoş kendileri zahir ederler. Bezi takmak istememeleri , banyo ve tuvaletteki tutumu , tuvalet ile ilgili oyunlar ve taklitler yavaş yavaş bezden ayrılma vaktinin geldiğinin göstergeleridir.
Evladınızın uzunluğuna elverişli bir lazımlığa giysili olarak günde bir kere yemekten sonra oturtmakla sürece başlanabilir. Bu süreçte;
· Tuvalette evladınızın yanında bekleyin
· Oturmak istemezse zorlamayın erteleyin
· Süreçleri ona gösterin ve anlatın. Bezine kakasını yaptıktan sonra lazımlığı tuvalete boşaltıp sifonu çekin ve bu süreçlerde yanınızda olsun.
· Şayet bunları yapabildiyseniz evladınızı öven laflarda bulunun ve onu alkışlayın
· Bu süreçte bir zorlanma yaşamazsanız ve evladınız çok direnç göstermezse bir sonraki basamağa geçin ve bez bağlamadan lazımlığa oturtun ve git gide sıklığı arttırın
· Bu mevzuda zorlandığı her süreçte sizden yardım alabileceğini evladınızın bilmesi gerekir. Örneğin bu sürecin başında ara ara bezine yapmak isteyebilir . Bunu ANLAYIŞLA KARŞILAMAK gerekir. Ya da bezini yalnızca tuvaletini yaparken çıkarmak isteyebilir.
· Bazen evlatlar için tuvalette oturmak sıkıcı olabilir. Bu süreçte ana ile evlat arasında tuvalet oyunları ( tuvalet kağıdı ile haller yapma ve ya birlikte müzikler söyleme vb), masal kitapları okuma uygulanabilir.
· Tuvalet eğitimi validenin evlada ilgisi ile bağlantılı süreçler çoğunlukla değildir. Bu onun sizinle olan bağını ya da sizin başarınızı göstermez .
· Bu sürecin evlattan evlada farkılık göstereceğini bazen kısa bir devirde bazen de uzayabileceğini unutmayın.
· Ara sıra küçük kazalar olabileceğini unutmayın.