
Evet kozmetik yerküresine adım atan ve kendi markasını kuran isimler günden güne çoğalmaya başladı. Kylie jenner’la başlayan furya sürat kesmeden devam ediyor.
Ünlüleri içtimaî medyadan takip etmeyi ve neler yaptıklarını kaçırmadan izlemeyi seviyoruz. Hele bu ünlüler bomba üzere yeniliklerin peşindeyse onlar kadar biz de heyecanlanıyoruz. Celebrity tabir edilen bireylerle ilgili yazılan olumlu-olumsuz haberleri kaçırmıyoruz. Evet çevre medyanın fenomenleri bu sefer de sıklık kolundaki çalışmaları yüzünden radarımıza girdi.
Günden güne büyüyen hoşluk kolu dünyaca ünlü isimleri bünyesine katmaya devam ediyor. Son yıllarda, Madonna’dan tutun Olsen ikizlerine kadar uzanan makyaj materyali satışı furyası başladı.
Selena Gomez de sıklık yerküresine adım atan isimler kervanına katıldı. Rihanna, Lady Gaga, Nicki Minaj, Kim Kardashian, Victoria Beckham ve Ariana Grande üzere isimlerden sonra, Gomez de yakında bir hoşluk markasını piyasaya çıkaracak. Evet ünlü müzikçi Selena Gomez ‘Selena Gomez’ ismini verdiği bir kozmetik markası çıkarıyor. Gomez, parfümler, kozmetikler, cilt bakım eserleri, saç bakımı, sabunlar, nemlendiriciler ve kişisel yağların olacağı markası için şimdi bir açıklama yapmadı lakin yakında lansman tarihi, eser fiyatları ve satış noktaları ile ilgili malumatları basınla paylaşacağı söylendi… Gomez’in sıklık yerküresine adım atması, içtimaî medyada da ses getirdi. Bir kısım “Bir sen eksiktin” derken, kimileri da bu haberden ötürü çok memnun olduklarını lisana getirdi.
Pekala bu mega starları makyaj kesimine iten nedir? İki istikametli bir karşılık düşünebiliriz. Kelam konusu olan ünlüler, Rihanna, Kim Kardashian, Jessica Alba ve onlarcası, gerek Instagram, gerek gayri çevre mecraları olsun, her daim göz önündeler. Popülaritelerini, tekrar kendilerine ilişkin olan bir makyaj firmasıyla bağlamaları yapacakları en avantajlı hareket. Rihanna müzik kesiminde baş isim olmak için yıllarını harcamışken, makyaj kesimine ismini altın harflerle yazdırması uzun sürmedi. İşletme mantığından bakarsak, kendine hayran olan kitleyi müziğinin yanında vesair eserleri de almaya çağırdı ve kârını ikiye katladı. Şimdilerde Fenty Beauty’nin son yıllarda müzik kariyerinde kazandığından daha çokça para yaptığını düşünürsek, mantıklı geliyor. Tıpkı hengamda, ünlüler işletme fikri olmadan da hareket ediyor olabilir. Jessica Alba’nın sıhhati öne çıkardığı Honest Beauty markası bunun örneği.
RIHANNA Fenty Beauty
Tüm ciltleri kucaklayan Fenty eserleri daha birinci çıktığı andan itibaren herkesin favorisi olmuş durumda. Sade ambalajlar, geniş renk skalası ve farklı dokular markanın bu kadar tanınan olmasının nedenlerinden yalnızca birkaçı.
Neden bu kadar revaçtalar sorusunun yanıtı tekrar günümüzün en büyük silahında saklı: Toplumsal medya. Dünyaca ünlü Chanel’in Instagram hesabının total takipçisinin üç milyondan az, Dior’un ise altı milyonu güçlükle bulduğunu biliyor muydunuz? Birebir terazinin sair ucunda duran starlardan Kylie Jenner 114, Rihanna 74 ve Kim Kardashian West ise 146 milyon takipçiye sahip. Çok az yahut hiç maliyet çıkarmadan kendi eserlerini diledikleri üzere hayranlarına ulaştırabiliyorlar. Kelam konusu alım gücü marketinin münhasıran yurtdışında Y kuşağına yanlışsız kayması da avantajları olmuş durumda.
Kylie Jenner’ın dudaklarıyla ilgili yaşadığı güvensizlikten başlayan makyaj imparatorluğu, ona Forbes’in en genç, kendi kaynaklarıyla milyarder olan kişi tacını taktırmaya yetti. Lady Gaga’nın uzun devirdir beklenen makyaj serisi de epeyce kişisel bir bölgeden geliyor. Çılgın makyaj ve kombinleriyle ünlenen Gaga, makyaj serisinin kişileri ayrıştırmayacağını, onların özgüvenlerini artıracağını söylüyor. Gaga yarattığı markanın hayatını değiştirmesini istiyor. “Makyaj hayatımı değiştirdi. Asla hoş hissetmedim, hâlâ kendimi hoş hissetmediğim günler oluyor. Özgüvensizliklerim, küçük yaşlarımda zorbalığa uğramamdan kaynaklı ve geri dönüp tekrar bana zarar veriyor bu hisler. Sonrasında makyajı keşfettim ve kendimi harika kahraman üzere hissettim. Bana uçmam için gerekli kanatları verdi” diyor. Lady Gaga farların dökülmesine de bir son vermek istiyor. “Genelde en çok haddimi bozan şey cilt makyajımı yaptıktan sonra farımı pratiğim ve o farın da yüzüme dökülmesi oluyor. Ama markamın farları tüm bu durumlar için test edildi ve asla dökülmüyor!” diyerek serisine ne kadar güvendiğini anlatıyor.
MADONNA MDNA Skin
Her yaptığı hikaye olan, hiç yaşlanmayan hatun olarak kabul edilen Madonna’nın MDNA Skin koleksiyonunda kısa müddette tesir gösteren yüksek performanslı cilt bakım eserleri ve teknolojik cihazlar bulunuyor.
KIM KARDASHIAN KKW Beauty
Kontür eserleriyle hoşluk yerküresine süratli bir giriş yapan Kim Kardashian daha sonra seriyi genişletti. Concealer (kapatıcı), vücut simleri, rujlar ve far paletleri koleksiyona eklendi. Ve şu an satışları patlamış durumda.
Tahminen de kişilerin gereksinimi olan tek şey, hayran oldukları kişinin onlara kalbini açması. Onlar üzere görünebilmekse eforu. Evet ya neden makyaj materyali? Sorunun yanıtı yeniden günümüzde zımnî. 2000’li yıllar parfüm serileri için inanılmazdı. Britney Spears’dan Beyonce’ye birçok ünlü müzikçi ve oyuncu kendi kokusunu yarattı. 2000’ler birinci de değildi, en şık örnek 1991 yılında Elizabeth Taylor’ın kendi ikonik kokusunu hayranlarıyla paylaşması olabilir.
İşin karanlık yanına gelirsek, laf konusu olan starların makyaj yerini kolaylığı için seçtiğini varsayabiliriz. Halihazırda bekletilen formüller üzerine kendi isimlerini yapıştıran ünlülerin birçoklarının asıl süreçle uzaktan yakından alakası olmadığı dönen dedikodulardan. Devrinde çıkan Colourpop ve Kylie Cosmetics teorisi ise bunu kanıtlıyor üzere. Kylie Cosmetics’in Colourpop markasının eserleriyle formül ve renk olarak teğe bir eşleşmesi gerisinden fiyat karşılaştırması yapılmıştı. Ortalama bir Colourpop ruju beş dolar üzerinden satılırken Kylie serisi 29 doları aşıyor. Kylie çevre medya üzerinden bunu yalanlamıştı, firmaların emsal olduklarını, kendisinin eserleri için kalbini döktüğünü ve hileye nokta olmadığını belirtmişti. Reklam ve pazarlama yoluyla bu fikri aklımızdan çıkarmaya çalışsalar da Lady Gaga’nın kendi makyaj serisi için hazırladığı fragmanda, onu dağınık topuzu ve gözlükleriyle derin derin çalışırken görebiliriz. Evet ya hakikaten yaratıcı süreçte varlar mı? Bu herhalde karşılık alamayacağımız sorulardan biri.
Üzerinde bolca konuşulacak bir bahis bu. Her baştan bir ses çıkabilir. Unutmamak gerekir ki, Kat Von D, ünlü bir dövmeci ve televizyon yıldızıydı. Jeffree çok eski bir toplumsal medya ünlüsü ve müzikçiydi, sonra da YouTuber oldu. Huda Beauty’nin kurucusu Huda Kattan blogger’dı, Kylie Jenner televizyon ve çevre medyada ünlü bir televizyon ünlüsüyken makyaj markası kurdu... Bu liste uzar masraf.
LADY GAGA Haus Laboratories
Eylül ayında piyasaya çıkacak koleksiyon hakkında pek haber verilmese de tanıtım görüntüsünde Gaga’yı yavuz tonlar ve ışıltılı detaylarla gördük. Bu da fikir sahibi olmamızı sağladı. Haus Laboratories sıklık tutkunlarının yeni takıntısı olacak üzere görünüyor.
JESSICA ALBA Honest Beauty
Doğal, inançlı ve bir o kadar da performansı yüksek eserlerle kozmetik yerküresine adım atan Alba, tahminen öteki ünlü isimler üzere çok satış yapmıyor. Ancak doğal eserlerle zahir bir gaye kitlesine hitap ediyor. Ondan yıllardır vazgeçmeyen müdavimleri olduğu söyleniyor.
YAZI: ESRA ÖZÜBEK