Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

"Sayfa Başına Kullandıkça Öde" Modeli Türkiye'ye Geliyor

"Sayfa Başına Kullandıkça Öde" Modeli Türkiye'ye Geliyor
0
44

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
2022032320164251485.jpg

Bilgi teknolojileri alanındaki yenilikçi tahlilleriyle 23 yıldır farklı dallardan pek çok şirketin iş yapma halini değiştiren Unite, kurumsal evrakların sistemlere işlenişini yöneten ve bulut altyapısı üzerinde çalışan "Akıllı İçerik İdaresi Sistemi" olan Content IQ tahlilini, "Sayfa Başına Kullandıkça Ödeme" esnekliği ile kullanıma sundu. Kısa müddet evvel, iş süreçlerini dijitalleştirmede bir otomasyon devi UiPath ile iş birliğine giden Unite, Unite Content IQ hizmetini bulut üzerinden verirken, birebir vakitte dataların Türkiye'de kalmasını sağlayarak şirketlere güvenlik ve mevzuata ahenk açısından değerli bir avantaj sunuyor. Dijital iş gücü hizmetleri dünyada yaygın olarak kullanılsa da Unite, "As A Servise (Kullandıkça Öde)" modeliyle bu hizmeti sunan birinci Türk teknoloji şirketi olarak öne çıkıyor.

Unite Content IQ'nun tanıtıldığı basın toplantısına, Unite CEO'su Malkoç Sualp, Unite Satış Yöneticisi Ahmet Yağmur Emiroğlu ve UiPath İş Ortakları Yöneticisi Yuliya Aladoğan katıldı.

İnsan iş gücü otomatikleşiyor


PC ve taşınabilir aygıtlar için optik karakter tanıma, evrak yakalama ve lisan sürece yazılımı sağlayan memleketler arası yazılım şirketi UiPath ile işbirliğine giden Türkiye'nin önder dijital iş gücü tahlilleri şirketi Unite, şirketlerde insanların yönetmekte zorluk çektiği doküman sürece süreçlerini, içerik zekâsı ve dijital işgücü entegrasyonuyla süratli ve verimli halde bulut altyapısı üzerinde yürütmek üzere, Content IQ tahlilini piyasaya sundu. Böylelikle el yazısı okuma dahil, tüm kağıt dokümanlar basitçe dijital ortama aktarılarak, iş sürecine entegre edilebiliyor ve bu evraklarla ilgili insan işgücünün yaptığı her şey (mühür ve damga denetimi, kontrat yazma, irsaliye-sözleşme tarihi farklarının tespiti, imza denetimi vb.) oluşturulan içerik zekası ve dijital işgücü kurgusuyla otomatik olarak gerçekleştiriliyor. Tüm bunlar Türkiye'de birinci defa bulut altyapısında, "sayfa başına kullandıkça öde" modeliyle bir ortada şirketlerin kullanımına sunuluyor.

Bulut altyapısı üzerinde dijital iş gücü ile entegre

Unite Content IQ tahlili için UiPath ile gerçekleştirdikleri iş birliğinin, dijital dönüşüm dalı için kıymetli safhalardan biri olduğuna dikkat çeken Unite CEO'su Malkoç Sualp, "Biz Content IQ tahlilini Document As A Service (DaaS) modelinde geliştirirken, şirketlerin nelere muhtaçlık duyabileceğini, teknolojinin dayanağıyla onlara hangi kolaylıkları sağlayabileceğimizi çok âlâ tahlil ettik. Geldiğimiz noktada Content IQ, içerik zekâsı ve dijital işgücünü buluşturuyor; dokümanları tanıma/anlama fonksiyonuyla insanların yaptığı tekrarlı, birbirine benzeyen rutin süreçleri süratli ve verimli biçimde öğrenip bulut altyapısı üzerinde dijital işgücü ile entegre halde işliyor. UiPath'in takviyesiyle yalnızca dijital ortamdaki değil, kâğıt üstünde el yazısıyla yazılan içerikleri de dijitalleştirebiliyoruz. UiPath'in Türkiye'deki en büyük iş ortaklarından biriyiz ve bize verdikleri kıymetli takviyeyle DaaS hizmetimizi uçtan uca eksiksiz hale getirmiş olduk. Böylelikle kağıt dokümanlar da dahil sisteme giriş, düzenleme, tasnif ve raporlama vb. pek çok süreci, içerik zekası takviyesiyle daima öğrenen robotlar üstleniyor. Üstelik sistemlerdeki bilgiler, yurt dışına aktarılmadan Türkiye'de yerleşik "cloud" üzerinde işleniyor ve veri yurt içinde kalıyor; şirketler de DaaS hizmetinden kullandıkları kadar fiyat ödeyerek esnek biçimde yararlanabiliyor. Content IQ tahlilinin bir diğer hoş yanı da hizmeti kullanacak şirketin kendi takımları tarafından süratle orta yüz oluşturma kolaylığına sahip olması. Unite iş akışını belirliyor, gerisini robotlar yapıyor. Heyetimin akabinde "kullandıkça öde" modeli çalışmaya başlıyor. Bu birinci bakışta çok sayıda doküman işleyen şirketlere uygun üzere görünse de aslında KOBİ'lerin de iş yükünü besbelli biçimde hafifleten bir tahlil. Küçük bir örnek vermek gerekirse, müşteri taleplerini yanıtlama müddetlerini yüzde 80'e varan oranlarda kısaltabiliyoruz" diye konuştu.

Sınırsız sayıda doküman işlenebiliyor

Unite Content IQ'dan hiçbir lisans, yatırım maliyeti ve taahhüt olmaksızın kullandıkça ödeyerek faydalanmak mümkün. Sistem çalışmaya başladıktan sonra sınırsız sayıda doküman işlenebiliyor. Dönemsel yoğunluklar için kapasite artırımı da süratle yapılabiliyor.

Örneğin; bir lastik imalat şirketinin deniz, tren yahut karayolu ile taşınan imalat materyalleri için oluşturulan fatura ve sevkiyat bilgileri, firmaya e-posta yolu ile gönderiliyordu. Gönderilen bu dokümanlar, çalışanlar tarafından yorumlanarak dokümanların SAP sistemine ön muhasebe girişi yapılıyor, gümrük giriş fişi oluşturuluyor, sigorta poliçesi hazırlanıyordu. Ayrıyeten, günlük olarak nakliyeci firmanın internet sitesinden sevkiyatın nerede olduğu, ne vakit varış yapacağı, hangi araç ile taşındığı, konteynır bilgileri gibisi bilgiler sorgulanarak, SAP sistemine girişi sağlanıyordu. Tüm bu süreçlerin sistemlere girişi ve takibinin yapılması için tam vakitli iki çalışanın tüm günü, bu süreçlere ayrılıyordu. Unite Akıllı doküman ve Dijital iş gücü hizmetleri ile tüm bu operasyonların tamamı, Unite Content IQ ile cloud ortamında robotlar tarafından gerçekleştiriliyor. Kullanıcılar, e-posta ile gelen fatura bilgilerinin direkt robot ismine tarifli bir e-posta adresine yönlendiriyor. Robotlar, gelen faturaları DaaS servisi üzerinden evvel sınıflandırarak faturanın hangi nakliyeciye ilişkin olduğunu algılıyor. Sonrasında doküman içerisinden fatura tarihi, fatura numarası, konşimento numarası, satın alma numarası, fiyat gibisi fatura girişi esnasında muhtaçlık duyulacak bilgileri çıkarıyor. Akabinde robotlar, nakliyeci firmanın internet sitesi üzerinden faturadan okuduğu konşimento numarası bilgisini kullanarak sevkiyat bilgilerini alıyor ve tüm bu bilgilerle SAP uygulaması üzerinden faturanın ön muhasebe girişini yapıyor, sevkiyat takip bilgilerini giriyor. Sigorta poliçesini oluşturuyor, gümrük giriş fişini oluşturup ilgili gümrükçüye e-posta gönderiyor. Bu formda yüzde 100 otomasyon, yüzde 100 gerçek vakitli süreç, yüzde 70 maliyet tasarrufu, süreç süreçlerinde düşüş, standardizasyon ve yanılgısız süreç takibi sağlanıyor.

'Kamuya da hizmet vermek istiyoruz'

Robotun içinde bir data tabanı olduğunu söyleyen Unite CEO'su Malkoç Sualp, insanların el yazısını çevirdiğini söyledi. Robotların daima öğrendiğini belirten Sualp, tüm lisanlarda hizmet verildiğini ve bölüm ayrımı olmadığını tabir etti. Bu hizmetle orta ve üstü KOBİ'lerin de bu hizmeti almaya başlayabileceğine dikkat çeken Sualp, şu bilgileri verdi: "Herhangi bir şirketin evrak okuma teknolojisini kendi bünyesinde kurması, bizden alacağı sisteme nazaran en az 10 kat daha fazla maliyetli oluyor. Böylelikle insan kaynaklı kusurlar sıfıra iniyor ve verimlilik artıyor. Emelimiz dijital dönüşümü hızlandırmak. Aslında evrak okuma teknolojisi de 1 yıllık bir teknoloji. Biz bu hizmeti yatırım maliyetine gerek duymadan, kullandıkça öde modeli ile sayfa başına maliyetle sunuyoruz. Unite Content IQ ile kamuya da hizmet vermeyi planlıyoruz."
 

Similar threads

Günümüzde iş hacmi belli bir aşamaya gelmiş, kurallı ve tekrarlayan işlemlerle zaman harcayan büyük şirketlerin yanı sıra, çok sayıda girişim ve KOBİ bulunuyor. İş akışlarını dijital dönüşümle destekleyen Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) teknolojisi, bu şirketlerimiz için eşsiz fırsatlar...
Cevaplar
0
Görüntüleme
63
Bilgi teknolojileri alanındaki yenilikçi çözümleriyle 23 yıldır farklı sektörlerden pek çok şirketin iş yapma şeklini değiştiren Unite, Türkiye'nin dijital dönüşümüne liderlik eden Türk Telekom ile dijital iş gücü alanında önemli bir iş birliğine gitti. Unite, Türk Telekom için Türkiye'nin en...
Cevaplar
0
Görüntüleme
90
Veri merkezleri tüketicilere ne gibi seçenekler sunuyor, neden tercih edilmesi gerektiğini düşünüyorsunuz? Pandemi sürecinde donanım ve yazılım satışları yavaşlarken, veri merkezi ve bulut hizmetlerinde tam tersi yaşandı. Yeni kurulan şirketler artık doğrudan dijital ortamlarda işlerini...
Cevaplar
0
Görüntüleme
86
858,500Konular
982,380Mesajlar
32,975Kullanıcılar
yazaraliSon üye
Üst Alt