Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Sabiha Gökçen’deki yeni pistte ikinci çatlak

Hoş geldin! captainfc tarafından topluluğumuza katılmaya davet edildiniz. Kaydolmak için lütfen burayı tıklayın.
Sabiha Gökçen’deki yeni pistte ikinci çatlak
0
60

Garfield

FD Üye
Katılım
Ocak 9, 2022
Mesajlar
42,750
Etkileşim
1
Puan
36
Yaş
46
F-D Coin
80
Sabiha%2DGokcen%2DHavalimani%2Dnda%2Dikinci%2Dpist%2Dne%2Ddurumda%2D224409%2Ejpg

Sabiha Gökçen Havalimanı'nın ikinci pist inşaatında ikinci büyük çatlak oluştu. 7 yıldır bitirilemeyen inşaat yine durdu. Çatlak, doğu ucunda, pistin altından çevre yolu geçişini sağlayan iki tünelde meydana geldi.

Airporthaber'de yer alan bilgiye göre, çatlağın 2018 yılında tünellerin üzeri toprakla örtülürken oluşan ilk çatlakla çok benzer şekilde meydana geldiği belirtildi.

Kasım ayında açılması beklenen pistin yeni çatlak nedeniyle en az birkaç ay daha ertelenebileceği tahmin ediliyor. İşin sahibi Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) konuyla ilgili hiçbir açıklama yapmadı.  

Havalimanını ana üs olarak kullanan Pegasus ve işletmeci ISG, yolcuları mağdur olmasın diye çatlak nedeniyle yolun trafiğe kapatılmasını, kendilerine verilen bilgi doğrultusunda “Bakıma alındı” diyerek duyurdu.

RAKİP FİRMALAR

İkinci pisti Sabiha Gökçen'e rakip pozisyondaki İstanbul Havalimanı'nı işleten Cengiz, Kalyon ve Makyol firmalarının yaptığı ortaya çıkmıştı.

İHALESİ 2014’TE YAPILDI



İkinci pist için, iki ayrı etabı içeren iki ayrı ihale yapıldı.İlk ihale 5 Ağustos 2014 tarihliydi. Deplaseler, yollar ve tünellerden oluşan 1. etap işlerin yaklaşık maliyeti 720 milyon TL'ydi.

İhale sözleşmesi, 486 milyon 456 bin 992 TL teklif veren YSE Yapı ile imzalandı. İkinci etap ihale ise 7 Haziran 2016'da yapıldı. Bu kez 21/b usulü yani pazarlık usulünün davet tipi tercih edildi.

1 milyar 397 milyon liralık ihale Makyol İnşaat'a verildi. Sözleşmeye göre pistin 2017 Ağustos'unda tamamlanması gerekiyordu.

Pist bitirilemediği için ağır bakıma alınamayan, Ulaştırma Bakanı'nın ifadesiyle “yorgun kalan” birinci pistte üst üste iki kaza yaşandı. 5 Şubat'ta yaşanan kazada 3 kişi öldü 180 kişi yaralandı.
 

Similar threads

Sabiha Gökçen Havalimanı’na ikinci bir pist yapımı için yıllar önce başlayan sürece dikkati çeken Toker, “Sabiha Gökçen Havalimanı için yıllar öncesinin fiyatlarıyla devlet bütçesinden yaklaşık 2 milyar TL'ye, iki müteahhide, iki etap halinde ihale edilen ikinci pist neden tamamlanmadı?”...
Cevaplar
0
Görüntüleme
108
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Pegasus’a ait bir uçağın pistten çıkarak parçalanması ve 3 kişinin hayatını kaybetmesi, söz konusu havalimanında bilmeceye yıllardır tamamlanamayan ikinci pist inşaatını hatırlattı.  Havacılık uzmanları, 3 kişinin ölümüyle sonuçlanan Pegasus kazasına neden...
Cevaplar
0
Görüntüleme
79
Pistin inşaatını yapan şirketlerle İstanbul Havalimanı’nı rekor sürede tamamlayıp işletmeye başlayan şirketlerin aynı olduğu ortaya çıktı Sözcü gazetesinden Emre Deveci ve Can Mumay'ın  haberine göre, ihalesi 7 Haziran 2016’da yapılan ikinci pist ikinci etap inşaatı, (Yeni Pist, Apron...
Cevaplar
0
Görüntüleme
49
Sabiha Gökçen Havalimanı'nda ikinci pist aylardır tamamlanamazken pist işini yapan ve aynı zamanda Üçüncü Havalimanı'nı işleten şirketlerin İstanbul Havalimanı'nda üçüncü pisti açmaya hazırlanmaları dikkat çekti. Sabiha Gökçen'de yaşanan kazanın ardından alandaki ikinci pistin...
Cevaplar
0
Görüntüleme
70
Sabiha Gökçen'de meydana gelen kaza sonrasında Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan'ın dün yaptığı açıklama akıllara geldi. Turhan, Sabiha Gökçen'le ilgili gazetecilere yaptığı açıklamada, "İstanbul'un trafiği de giderek artıyor ancak Sabiha Gökçen'de bir pistimiz var. Bu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
78
858,505Konular
982,768Mesajlar
33,064Kullanıcılar
kazimdemirSon üye
Üst Alt