renklerin dili KIRMIZI : iştah açar O yüzden dünyadaki yiyecek firmalarının çoğu logosunda kırmızıyı kullanır Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırırYanlış bir inanış vardır, boğaların kırmızıya saldırdığı sanılır Ancak boğalar renk körüdür Kırmızıya değil kendilerine sallanan koyu renkli beze saldırır YEŞİL : Güven veren renktir O yüzden bankaların logolarında başat renktir Yatak odası için rahatlatıcıdırYeşil yaratıcılığı körükler Bu yüzden büyük restoran mutfaklarında yeşil tercih edilir Hastanelerde de yeşil yatıştırıcı özelliği nedeniyle kullanılır Yeşil alanda insanların daha az mide rahatsızlığı çektiği saptanmıştır SİYAH : Gücü ve tutkuyu temsil ederBatıda siyah matemi temsilcilik eder, ama Japonya'da siyah mutluluktur Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları seçim ederdi MAVİ : Ölçülü Olma simgesi Araplar mavinin kan akışını yavaşlattığına inanır, nazar boncuğu o yüzden mavidir Batıda intiharları eksilmek için köprü ayaklarını maviye boyarlar Duvarları mavi olan okullarda çocukların daha az haylazlık yaptığı saptanmıştır LACİVERT : Kozmik renk olarak kabul edilir, sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında maviyi kullanır Hilton logosunu laciverte çevirirken insanların kafasında büyük kuruluş imajı yaratmak istedi MOR : Nevrotik duyguları açığa çıkardığından, insanları bilinçaltının korkuttuğu saptanmıştır PEMBE : Bakımlı hissettiren renk Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgahtarlarına pembe üniforma giydirir fakat, müşteriler kendilerini bakımlı hissetsin diye Pembe çocuk rengidir ayni zamanda SARI : Geçiciliğin ve uyarı çekiciliğin sembolü O yüzden dünyada taksiler saridir, geçici olduğu bilinsin ve uyarı çeksin diye Araba kiralama şirketleri de sarıyı kullanır, çünkü müşterilerine aldığınız şey geçicidir lütfen geri getirin aramak isterler Sari rengi bu özelliğinden nedeniyle bankalar kullanmak istemez, çünkü paranın geçici yok kalıcı olmasını isterler BEYAZ: istikrarı, devamlılığı, temizliği simgeler Politikacılar beyazı pek severler, çünkü pak, doğru izlenimi tahsis etmek isterlerde ondan dolayı KAHVERENGİ : insanin hareketlerini hızlandırıyor Kansas üniversitesi'nde bir deney için bilgisayar yardımıyla duvarların rengi değiştirilebilir ışık halkası getirilmiş Fonda beyaz kullanıldığında halk sergide yavaş hareket etmiş Fon kahverengiye döndüğünde ise insanlar daha süratli hareket etmişler, müzede daha fazla yeri daha eksik zamanda gezmişler Kahverengi insani hızlandırıyor, bu yüzden fastfood restoranları iç mekanda kahverengi kullanıyor Kahverengi toprak rengi, bu yüzden kıyafetlerde o kadar tercih edilmez, çünkü kahverengi giyen millet kalabalıkta uyarı çekmiyor