EVSİD Lideri Burak Lider, 51 farklı ülkeden 81 alıcı firmanın aktiflik için İstanbul'a geleceklerini belirtti. Başkan, kesimin 2019 ihracat amacının de 2.9 milyar dolar olduğunu kaydetti.
2014 yılından bu yana ihracatçı firmalar olarak hem iç pazardaki zorluklar hem de küresel rekabet şartları ile gayret ettiklerini lakin bunun yanında pazarlama faaliyetlerini artırarak daima büyüme trendini koruduklarını belirten Mesken ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD) Lideri Burak Lider, 2019 yılının bu açıdan epey ağır geçtiğini söyledi.
REKOR İŞTİRAK
Fas, İngiltere, Fildişi, Çekya ve Latin Amerika’da ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdiklerini, Hong Kong’da değerli bir fuar tertibini tamamladıklarını anlatan Lider, 20-23 Kasım tarihlerinde de dal için kıymetli bir aktiflik olan Invitation Only aktifliğine mesken sahipliği yapacaklarını kaydetti.
Bir B2B aktifliği olan Invitation Only'nin tüm dünyadan alıcılarla Türk mutfak bölümünü İstanbul'da buluşturacağını söz eden Lider, "Bu yıl Invitation Only her zamankinden daha güçlü. 2018 yılındaki tertibimiz çok başarılı geçmiş ve birçok firmamız farklı ülkelere ihracata başlamıştı.
Bu muvaffakiyet ağızdan ağıza yayıldı ve böylelikle Türk iştirakçi sayımız 2018'e nazaran yüzde 50 artarak 58'e ulaştı. Salonumuzun kapasitesini doldurduğumuz için maalesef artık yeni müracaat da alamıyoruz. Öbür taraftan 50 farklı ülkeden 81 alıcı firma iş görüşmelerine katılmak için kayıt yaptırdı. Bu sayılar ülkemizde düzenlenen fuarlarda bile görmediğimiz çeşitlilikte alıcıların etkinliğimize katılacağını gösteriyor." dedi.
Invitation Only konseptinin bu noktaya gelmesinde projeye inanan iştirakçi firmalar ile Ticaret Bakanlığının dayanaklarının çok değerli olduğunu vurgulayan Lider, "Sektörümüzün ihracatının gelişimi için Invitation Only projemizi çok önemsiyor ve 2020 yılında daha da büyütebilmek için Ticaret Bakanlığımız ile görüşmelerde bulunmayı planlıyoruz." sözlerini kullandı.
INVITATION ONLY AKTİFLİĞİ DÜNYAYA YAYILACAK
Kuruldukları günden bugüne hayli fazla ülkede B2B iş görüşmeleri gerçekleştirdiklerini ve vakit içerisinde büyük deneyim kazandıklarını anlatan Başkan, şöyle devam etti:
"Geçtiğimiz yıl Kolombiya’da gerçekleştirdiğimiz proje Ticaret Bakanlığımız tarafından en düzgün uygulama örnekleri ortasına seçildi. Tüm bunlar bizim üzere genç bir dernek için çok manalı fakat biz daima kendimizi geliştirmeye devam ediyoruz. 2020 yılında Invitation Only aktifliğini Avrupa, Latin Amerika ve Asya’ya taşımayı planlıyoruz. Ayrıyeten Güney Kore, Kanada, Kenya ve ABD pazarına yönelik de faaliyetler kurguladık. Invitation Only konsepti ile hedef ülkelerden ziyade hedef bölgeler olarak faaliyetlerimizi planlamaya başladık. Örneğin Avrupa pazarı için Polonya merkezli bir çalışma ile yalnızca Polonya değil etraf 15 ülkeden alıcıları tek bir noktada toplamayı düşünüyoruz. Emsal uygulamayı Latin Amerika ve Asya’da da gerçekleştirmeyi planlıyoruz.
ABD ve İngiltere üzere uzun vadeli stratejilere muhtaçlık duyduğumuz pazarlar için farklı niyetlerimiz var. Bu pazarlar için yalnızca bir seferlik tertiplerden çok fuar iştirakleri, alım heyetleri, iş görüşmeleri üzere farklı aktiviteleri ortak bir platformda gerçekleştirecek bir yapı üzerinde çalışıyoruz."
Tüm bunların yanında Türk firmalarının yurtdışında markalaşmasına yönelik yeni projeler geliştirdiklerini anlatan Başkan, "Bu hususta Ticaret Bakanlığımızın çok yerinde takviyeleri mevcut lakin bir halde bugüne kadar bölümümüz bu dayanaklardan gereğince faydalanamamış. Artık özel bölüm, bizler ve Ticaret Bakanlığımız ile birlikte neler yapabiliriz, nasıl ünite ihracat bedelimizi arttırabiliriz, buna çalışacağız. dedi.
2020 MAKSADI 3.3 MİLYAR DOLAR
B2B’lerin yararını artırma konusunda öncelikle hazırlıklara erken başlamanın kıymetli olduğuna işaret eden Lider, "Belirli bir pazarda gerçekleştirilen B2B tertibini ikinci ve hatta üçüncü yıl devam ettirdiğinizde randımanın çok daha arttığını gözlemledik. Bu nedenle her yıl farklı pazarlarda faaliyet gerçekleştirmek yerine makul pazarlarda derinleşmeye de çalışıyoruz." sözlerini kullandı.
Kesimin ihracat sayıları ile ilgili olarak da bilgi veren Lider, 2019'un bir toparlanma yılı olduğunu ve 2018 yılında 2.5 milyar dolar olan ihracatın 2019 sonu prestijiyle yüzde 15 artışla 2.9 milyar dolara çıkacağını söyledi. Lider, 2020 yılı için ihracat amacını de 3.3 milyar dolar olarak belirlediklerini kaydetti.