Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Rapor Nasıl Yazılır?

Rapor Nasıl Yazılır?
0
138

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Rapor Nasıl Yazılır?

Her hangi bir konu veya olayla ilgili tahlil sonucunu tespit ederek bildiren yazılara rapor denir

İncelenmek istenen bir sorun; doğru, emin, güvenilir veri gerektiren bir meslek hakkında, onu soruşturmakla görevlendirilen kişinin yaptığı araştırma, incelemesonucunu belirlenmiş kurallara göre yazdığı yazı, rapor türüne girer Rapor; yazılmış olur, ancak sözlüolarak da bir makama, kurula sunulabilir Raporun bir makama yazılmış olarak sunulması, dilekçeyazmak şeklinde olmalıdır Sözlü olarak raporun sunulmasında ise, sunulan kişiye ya da kurula hitap cümlesiile söze başlanır

Yazılmış anlatım türleri içinde rapor, çok değişik konularda kaleme alınan bir yazı türüdür Tek kişinin hazırladığı rapora bireysel rapor, aniden fazla kişinin hazırladığı rapora da müşterek rapor adı verilir

Rapor konuları, şöyle sıralanabilir:

(1) Eğitim ve öğretimle ilgili özel ve genel faaliyetleri ölçmek

(2) Bir siyasî olayın, hareketin ya da olgunun genel yapısını değerlendirmek

(3) Toplumun eğitim, kültür, sıhhat vb alanlarındaki öbür sorunları üzerinde yapılan incelemeleri bir rapor hâline getirmek

(4) Idareli alanlardaki olumlu veya olumsuz durumlar üzerinde yapılan değerlendirmeleri bir rapor hâline getirmek

(5) Bilimsel çalışmaları değerlendirirken olumlu ve negatif gelişmeleri bir rapor hâlinde saptamak

(6) Sanat eserlerini (edebiyat, fotoğraf, müzik vb yarışmalarda) değerlendirirken başarılı ve başarısız yönlerini bir rapor hâlinde saptamak

Bir raporun hazırlanmasında göz önünde tutulması gereken nitelikleri de şöyle sıralayabiliriz:

* Konunun uzmanı almak

* Raporun konusunu iyi kavramış elde etmek

* Konuyla ilgili kaynakları göz atmak

* Kaynaklardan elde edilen malzemeyi etkin, çarpıcı, inandırıcı ve doyurucu nitelikte aranje etmek

* Nesnel kullanmak

* Bilimsel çalışmaları değerlendirirken raporları bilimsel ölçüler içinde düzenlemek

* Raporlarda ileri sürülen olumlu ya da negatif görüşleri muhakkak deliller ile fiziki bir biçimde açıklama yapmak

* Raporları belli bir plân dahilinde aranje etmek ve varılan yargıyı ayrıntıları ile belirtmek

* Yersiz ayrıntılara girmeden veciz bir biçimde sınırlandırmak

* Açık ve net bir ifade uygulamak Hatalı anlaşılmaya meydan vermemek

RAPOR FORMATI

Kapak Sayfası: Her raporun bir adet kapağı olmalıdır

Imlâ Dili : Türkçe olarak yazılacaktır İmla kurallarına ve öz Türkçe kullanımına bilhassa dikkat edilecektir

Kağıt Ölçüsü: A4

Atama Biçimi: Dikey

Yazı Karakteri: Turkish Times New Roman

Yazı Karakter Biçim ve Büyüklüğü: Bayağı, 12 punto Ama, özel ve okuyucuya yabancı olabilecek sözcükler, makale başlığı ile bölüm ve daha aşağı birim başlıkları yatık bir biçimde yazılabilirler

Imlâ aralığı: 10 satır (single space)

Kenar Boşlukları: Üstteki ve daha aşağı kenar boşlukları 425 cm, sağ ve sol kenar boşlukları 435 cm genişliğinde olmalıdır Tüm başlıklar, tablolar, şekiller, metin ve EKLER kenar boşlukları ile sınırlanmış imlâ aralığı içinde olmalı, yazım alanı haricen hiçbir şey yer almamalıdır

Metin Biçimi: Raporlar, tek sütun düzeni kullanılan bir biçimde hazırlanmalı ve her satırdaki yazı yazım aralığında sayfanın her iki yanına (justified) dayandırılmalıdır Paragrafların başına 1cm kadar avarelik bırakılmalıdır Paragraflar arası haylazlık bırakılmamalıdır

Başlıklar: Tüm başlıklar koyu olarak yazılmalıdır Başlıkların birincil hafleri büyük diğer harfleri minik olmalıdır Tüm başlıklarda bölüm numaraları olmalıdır Ara başlıklar yatık olarak yazılmalı, başlıca başlık numarasını peşine düşüp takip edecek şekilde yazılmalıdır

Sayfa Kısıtı: Raporlar 12 sayfa, ekler bölümü öneleme raporu için sınırsızdır

Sayfa Numaralandırma: Sayfalar birbirini peşine düşüp takip edecek şekilde numaralandırılmalıdır

Kelime Bölme: Satır sonlarında kelimeler çizgi ile bölünmemelidir

Tablo ve Şekiller: Tüm tablo ve şekiller isimlendirmeleri yapılmalı ve metnin içinde ilgili yerde bu tablo veya şekil ile ilgili referans verilmelidir Şekil ve tablolar metnin içindeki ikâmetgâh sıralarına göre numaralandırmalıdırlar Metnin içinde verilmek istenen mesaj ile ilgili tablo ya da şekiller metin içinde verilebilir Diger tablo veya şekiller ise Ekler kısmına konulmalıdır
Rapor Ödev Yazma Teknikleri

1 Ödevin Raporun Anahatlarının Belirlenmesi

Görevaraştırma yaparken, konuyla ilgili kaynaklar incelenip, anekdot kartlarının hazırlanmasından daha sonra, sıra, raporun anahatlarının (outline) belirlenmesine gelir Bu işlem yapılırken şu yol izlenir:

Ödevinaraştırma raporunun başlığı yazılır Başlık, kısadır, açıktır ve konuyu çağrıştırır

Anekdot kartlarındaki notlara dayanılarak konunun belli başlı başlıkları belirlenir Bunlar rakamlarla belirtilir: 1, 2, 3,

Belli Başlı başlıklar altındaki alt başlıklar yazılır Alt başlıklar numaralanırken belli başlı başlıklara verilen numaralara ekleme yapılır: 11, 12, 13,

Daha Aşağı başlıkların altına da ilgili daha aşağı başlıklar yazılır Numaralara ekleme yapılmaya devam edilir: 111, 112, 113,

2 Atama Raporda Bulunması Gereken Bölümler

Bir ödevdearaştırma raporunda şu bölümler bulunur:

Kapak: Başlık ve ödevi hazırlayanla ilgili bilgiler içerir
İçindekiler: Ödevin içindeki asıl ve daha aşağı başlıkların listesidir
Antre: Bir iki paragrafla konunun tanıtıldığı bölümdür
Gelişme: Konunun, açıklandığı, örneklendiği, kanıtlandığı, konuların tartışılıp çözümlendiği bölümdür Ödevinraporun en uzun kısmıdır Konuyla ilgili her türlü fotoğraf, çizim, grafik burada sunulur
Netice: Gelişme bölümünde işlenen konu, bu bölümde sonuca bağlanır
Bibliyografya: Tayinrapor hazırlanırken kullanılan kaynaklar burada listelenir
Ekler: Yapılan çalışmayı destekleyen, lakin daha önceki bölümlerde verilemeyen bilgiler bu bölümde yer alır

Kapak (page), ödevinaraştırma raporunun birincil sayfasıdır Burada, ödevinraporun adı, hazırlayanın adı, soyadı, numarası, sınıfı, ödevin son teslim tarihi, ödevi veren öğretmenin adı, hangi ders için hazırlandığı gibi bilgiler bulunur

3 Kapak ve İçindekiler Listesi Nasıl Hazırlanır?

Kapak hazırlanırken şu adımlar izlenir:

Önce ödevinraporun adı yazılır Ortalanması ve büyük harfle ya da koyu renk yazılması adı kapaktaki diğer bilgilerden karışıklığa itmek açısından önemlidir

Çalışmanın adından sonra hazırlayanın adı, soyadı, numarası ve sınıfı yazılır

Bu bilgilerin altına son teslim tarihi eklenir

Son olarak egzersiz yapılan dersin ve öğretmeninin adı yazılır

Tercihe ast olarak kapağın başına okulun adı da yazılabilir

İçindekiler listesi (table of contents), bir ödevinaraştırma raporunun kapaktan sonra gelen sayfasıdır İçindekiler listesi, ödevderaporda bulunan bütün asıl ve daha aşağı başlıklardan oluşur Her başlığın karşısına sayfa numarası yazılır Burada, başlangıç sayfa numarasını kâğıda dökmek yeterlidir Başlıklar ve sayfa numaraları noktalarla birleştirilir Bu koşul sayfa numaralarını izlemeyi kolaylaştırır *
 

Similar threads

Proje raporu nasıl hazırlanır ödev raporu nasıl hazırlanır Performans Ödevi Raporu Nasıl Yazılır Bir raporun hazırlanmasında göz önünde tutulması gereken nitelikleri de şöyle sıralayabiliriz: * Konunun uzmanı olmak * Raporun konusunu iyi kavramış edinmek * Konuyla ilgili kaynakları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
172
Rapor Nasıl Yazılır? Her hangi bir konu ya da olayla ilgili inceleme sonucunu tespit ederek bildiren yazılara rapor denir İncelenmek istenen bir sorun; doğru, kesin, guvenilir bilgi gerektiren bir iş hakkında, onu soruşturmakla gorevlendirilen kişinin yaptığı araştırma, incelemesonucunu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
176
Proje raporu nasıl hazırlanır odev raporu nasıl hazırlanır Performans Odevi Raporu Nasıl Yazılır Bir raporun hazırlanmasında goz onunde tutulması gereken nitelikleri de şoyle sıralayabiliriz: * Konunun uzmanı olmak * Raporun konusunu iyi kavramış olmak * Konuyla ilgili kaynakları...
Cevaplar
0
Görüntüleme
118
Başvuru, bir isteği söylemek, bir şikayeti duyurmak ya da herhangi bir konuda öğretmek amacıyla resmi ya da özel kurumlarakuruluşLara yazılan resmi yazıdır Hayatı boyunca cümbür cemaat,değişik işlerinin ve dileklerinin görülebilmesi için, farklı alanlara yönlendirilmiş devlet dairelerine başvuru...
Cevaplar
0
Görüntüleme
293
Performans Ödevi Yapma Performans Ödevi Nedir,Performans Ödevi Yapma Aşamaları PERFORMANS ÖDEVİ NEDİR Kısa süreli yapılan çalışmalardır Öğrencilerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturulan cevap ve ürünlerdir Proje ödevlerinde öğrencilerin sahip olduğu bilgi ve becerileri günlük...
Cevaplar
0
Görüntüleme
96
858,500Konular
982,393Mesajlar
32,981Kullanıcılar
ilkinsanSon üye
Üst Alt