Ramazan ile ilgili güzel bir hadis ramazanla ilgili güzel sözler ramazan ile ilgili güzel sözler ramazan ile özlü videolar ramazanla hadisler 1222 Ebu Hüreyre radıyallahu anh'den söylenti edildiğine tarafından Resulullah sallalllahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: Kim, faziletine inanarak ve karşılığını Allah'tan bekleyerek ramazan orucunu tutarsa, geçmiş günahları bağışlanır1 Talimatlar Amel ve ibadetlerin makbul olabilmesi için iki kayda değer koşul vardır Bunlardan birincisi Allah'a iman; ikincisi, ihlas ve samimiyet Yani bir işi Allah rızasını gözeterek, karşılığını yalnızca Allah'tan bekleyerek yerine getirmek, riya ve gösterişe kaçmamak Bu iki husus hadisimizde iman ve ihtisab kelimeleriyle açıklama buyurulmuştur İnsan, inanmadan nasıl ibadet eder?diye bir soru akla gelebilir Doğrudur Ne var oysa, doğrusu inanmadığı halde inanmış görünüp şu veya bu gerekçeyle birtakım hoş işler ve ibadetler yapanların varlığı da bir gerçektir öte taraftan insan, bir şeyin yargı ve dürüst olduğuna inanır ve yapar Lakin ihlas ve samimiyetle yok, riya, gösteriş, nefret edilen şey, asalet vs gibi birtakım geçici gerekçelerle yapar Bu tür davranışlar her ne değin ibadet ve iyilik gibi görünse de, onları işleyeni maksadına ulaştırıcı özellik ve kıvama sahip değildir Daha açık bir ifadeyle bu davranışlar makbul değildir İşte hadisimiz işin fazla kayda değer olan bu yönüne uyarı çekmekte, ramazan orucunu, onun farziyyetine, faziletine, faydasına içten inanarak ve karşılığını yalnızca Allah'tan bekleyerek yani tam bir ihlas ve candan tutan kimselerin, geçmiş günahlarından arındırılacaklarını müjdelemektedir Alimler geçmiş günahlarıifadesini ufak günahlar diye yorumlamışlardır Müellifimiz Nevevî'nin belirttiğine kadar bazı fakihler, minik günah bulunmadığı takdirde ramazan orucunun büyük günahları hafifletebileceğini söylemişlerdir Kim ramazan orucunu tutarsaifadesinden dobra dobra anlaşılacağı gibi, ramazanın tamamını tutarsa demektir Hadisimizdeki müjde, acaba oruçdenebilecek en düşük miktarı, söz gelimi, bir günü oruçlu geçiren kimse için de laf konusu mudur? Değildir Ama hadisimizdeki iki şarta uyarak başladığı ramazan orucuna, rahatsızlık vs gibi yasal bir sebeple devam edemeyenler, başlangıçtaki gaye ve davranışları nedeniyle bu müjdeli hükme dahildirler Keza bu ve sanki bağışlanma müjdeleri yalnızca günahkarlar için geçerli de sanılmamalıdır Bağışlanacak günahı olmayan kimseler için de derecelerinin yükselmesine sebeptir Nitekim peygamberler bu durumdadır Hadisten Öğrendiklerimiz 1 Ramazan orucunu inanarak ve karşılığını Allah'tan umarak tutmak, geçmiş günahlardan arınma sebebidir 2 Allah'a iman etmek ve mükafatını O'ndan ummak (ihtisab) her ibadetin sağlık ve makbuliyet şartıdır