Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Peygamberlerin Beşeri Görüntüleri

Peygamberlerin Beşeri Görüntüleri
0
194

nicebayan

FD Üye
Katılım
Ara 24, 2016
Mesajlar
94,678
Etkileşim
2
Puan
38
Yaş
37
Web sitesi
nicebayan.com
F-D Coin
95
Peygamberlerin Beşeri Görüntüleri hakkında bilgi
Peygamberimiz (asv)'in Beşeri Özellikleri

Peygamber Efendimiz (tez)'in iki yönü vardır Birisi nübüvvet ve risalet, diğeri ise beşeri ve insani yönüdür

Tarih ve siyer kitaplarında Peygamber Efendimizin daha çok beşeri halleri ve insani yönleri ön plana çıkmaktadır Bu sebepledir fakat Peygamber Efendimizi yalnızca tarih ve siyer kitaplarından anlamaya çalışanlar ve öylece değerlendirenler onun beşeri yönüne yoğunlaştığı için onun manevi cömertlik ve azametini anlamakta zorlanıyorlar Hatta bazıları onun manevi makamını seziş ve ihata edemediği için inkara değin gidiyor Dolayısı ile sevgi ve hürmette ona göre şekilleniyor Marifeti eksik olanın muhabbeti de az olur fehvasınca ne dek marifet böylece muhabbet peyda oluyor

Modern çağın gereklerine ve maddeci felsefenin ilcaatlarına tutsak olmuş bir takım reformist akımlar ve onların kanaat önderleri Peygamberliği ve Peygamber Efendimi zi İlahi mesajları insanlığa içeren fonksiyonel bir postacı biçiminde algılıyor Peygamberlerin ve Peygamber Efendimizin Allah katında ki mevki ve kulluğu ile ilgilenmiyor ya da Peygamber Efendimizin Kur'an'ın canlı ve bedensel bir misali olduğunu, onun insanlık için hayatlı ve etmen bir model olduğunu tasavvur edemiyor Onu yalnızca kesin bir vakit ve mekan ile kayıtlayıp onun haricen ancak zaman ve mekanlardan soyutluyor

Böyle görmek istemesinin ardında yine asrın hastalığı olan bencillik ve Kur'an'ı hevai ve keyfi açıklama hevesidir Zira canlı ve etkili bir Peygamber modeli besbelli iken Kur'an'ı hevasına ve keyfine tarafından yorumlaması olası olmayacak Bu sebepledir ki Peygamber Efendimizin manevi azametine dikkat çekici ve beşaret eden ayetleri ve hadisleri ya inkar ediyorlar veya kendi bozuk usullerine göre yorumluyorlar Hâlbuki Peygamber Efendimiz her hali ve her tavrı ile yürüyen ve yaşayan bir Kur'andır aynı zamanda insanlığın çıplak aklı ile çözemediği Kur'an'i tabirleri çözen ve istikametli bir şekilde yorumlayan en üstteki tefsir formatıdır Kur'an'ın hedef ittihaz ettiği insan modelinin fiziki ve canlı bir levhasıdır bununla beraber müşküllerin halledildiği kudsi bir mercidir Günümüz de sünneti devreden çıkarıp aracısız Kur'an'ı anlamaya çalışanların ne halde oldukları ve nasıl bidatlara girdikleri malum

Bu birinci fikri akımın zıddı olarak birde Peygamber Efendimizin Risalet ve Nübüvvet yönüne yoğunlaşıp, beşeri yönünü aklına sığıştıramayarak Peygamber Efendimizi insan üstü bir melek gibi tasavvur ederek, insani ve beşeri yönünü red eden tasavvuf geleneği vardır Bu tarz us ve manzara açısının çok sakıncaları vardır Zira Hazreti Peygamber (iddia), yalnızca Allah'ın elçisi yok, bizim de Allah'a aleyhinde vekilimizdir Yani, insanlara İmam ve rehberdir İnsanüstü bir melek olsa, bize imamlık ve modellik yapamazdı Bu yüzden, bu muhabbet tarzının fazla sivri yönleri ve yanlışları da vardır Mesela Peygamber Efendimizin kazayı hacet etmesini, nikahta bulunmasını, uyumasını, yatmasını kabullenemeyen yada bu gibi beşeri hallere kudsiyet vermeleri buna örnek olarak verilebilir

Hatta Mekke müşriklerinin Peygamber Efendimizi red etme gerekçelerinden birisi de onun melek gibi olmayıp beşeri hallere de sahip olmasıdır

Yani onların kuruntularına kadar Peygamber ancak melekler gibi olur insani ve beşeri ahvalden münezzeh ve mukaddes olması gerekirmiş Böyle safsata ve kuruntular yüzünden çokları imanını kaybetmiş Hatta bazı dessaslar en çok şüpheyi Peygamber Efendimizin beşeri ahvalinden işlettiriyor Yani adi beşeri bir hali Peygamberin yüksek ve ulvi hali ile bağdaştıramayıp şek ve şüpheye kapı açıyor Hâlbuki Peygamberlerin bir yönü ne kadar ulvi ve ali ise bir yönü de böylece beşeri ve insanidir İki hal bir birinin düşmanı ve tezadı değildir Bu iki halin tezat ve düşman gibi görülmesi çok safsatanın ve şüphelerin memba ve kaynağıdır Şu kaynak ve memba ancak Risalei Nurun istikametli perspektif ve muvazeneli ölçüsü ile kapatılabilir

Peygamber Efendimiz nasıl manevi açıdan çok azametli ve büyük bir makama sahip ise benzer şekilde insanlığa her noktada model ve rehber olabilecek bir beşeri ve insani yöne de sahiptir O da bizim gibi yer, içer, evlenir, ticaret yapar, hastalanır, savaşır, pazarlık yapar vesaire Bu maddi hali ile manevi hali bir biri ile çatışmaz ve çelişmez

Peygamber Efendimizin maddesel ve manevi yönü Risalei Nurda çok güzel olarak dengeli ve ölçülü bir şekilde işlenip izah edilmiştir Risalei Nur mesleğinde Peygamber Efendimizin manevi azameti noktasında ne bir sapma var, ne de beşeri hallerini kabullenememe durumu vardır

Üstad Hazretlerinin vermiş olduğu şu temsiller meseleyi tam hallediyor: Meselâ bir hurma çekirdeği var O hurma çekirdeği toprak altına konup açılarak koca meyvedar bir ağaç oldu Keza gitgide tevessü eder, büyür

Veya tavus kuşunun bir yumurtası vardı O yumurtaya hararet verildi, bir tavus civcivi çıktı Sonradan, bütün çok iyi, her tarafı kudretten yazılı ve yaldızlı bir tavus kuşu oldu Keza gitgide daha büyür ve güzelleşir

Şimdi, o çekirdek ve o yumurtaya ait sıfatlar, haller var İçinde fidan gibi maddeler var Hem ondan hasıl olan ağaç ve kuşun da, o çekirdek ve yumurtanın âdi, ufak keyfiyet ve vaziyetlerine nisbeten büyük ve âli sıfatları ve keyfiyetleri var Hemen, o çekirdek ve o yumurtanın evsâfını ağaç ve kuşun evsâfıyla raptedip bahsetmekte lâzım kazanç ama, her vakit aklı beşer başını çekirdekten ağaca kaldırıp baksın ve yumurtadan kuşa gözünü tevcih edip dikkat etsintâ işittiği evsâfı onun aklı kabul edebilsin Yoksa, Bir dirhem çekirdekten bin batman hurma aldımve Şu yumurta, cevvi âsumanda kuşların sultanıdırdese, tekzip ve inkâra sapacak

İşte, bunun gibi, Resuli Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın beşeriyeti, o çekirdeğe, o yumurtaya benzer Ve vazifei risaletle parlayan mahiyeti ise, şecerei tûbâ gibi ve Cennetin tayrı hümayunu gibidir Ayrıca tekrar tekrar tekemmüldedir Onun için, çarşı içinde bir bedevî ile nizâ eden o zâtı düşündüğü vakit, Refref'e binip, Cebrâil'i arkada bırakıp, Kabı Kavseyne koşup giden zâtı nuranîsine düş gözünü kaldırıp bakmak lâzım kazanç Yoksa ya hürmetsizlik edecek veya nefsi emmâresi inanmayacak On Dokuzuncu Mektup

Yumurta ve çekirdek nasıl tavus ve ağaca kaynaklık ve başlangıçlık ediyor ise aynı şekilde Peygamber Efendimizin beşeri ve insani yönü de onun manevi ve risalet yönüne kaynaklık ve başlangıçlık ediyor Sadece çekirdek ve yumurtaya uyarı kesilen bir adam tavus kuşunun ve ağacın o yumurta ve çekirdekten çıktığını kabullenemez Aynı şekilde sadede tavus kuşuna ve ağaca uyarı kesilen birisi de yumurta ve çekirdeği kabullenemez Her iki halde dengesiz ve ölçüsüzdür Güzergah ise her iki halede uyarı kesilmektir Yani çekirdeği düşündüğü zaman ağacıda aklında tutmalıdır Tavus kuşuna baktığı süre yumurtaya da ara sıra bakmalıdır

Peygamber Efendimizin yalnızca beşeri yönüne dikkat kesilen bir adam onun manevi yönünü kavrama ve ihata edemediği için onu banal ve kolay bir vahiy postacısı olarak görür ve gereken hürmet ve sevgiyi gösteremez

Benzer şekilde tekrar Peygamber Efendimizin sadece manevi ve risalet cephesine uyarı kesilen bir adam da onun maddesel ve beşeri modelliğini ve rehberliğini algı ve ihata edemez Onu herzamanki üstü bir melek gibi tasavvur eder hayatta ve realitede rehbersiz ve modelsiz kalır Hatta daha da ifrat ederse Hıristiyanların Hazreti İsa (as)'ı İlahlaştırdığı gibi güvenli olmayan bir noktaya gidebilir Böyle ifrat ve tefrite gitmemek için Peygamber Efendimizin her iki halini de dengede ve ölçüde götürmeliyiz Ona kadar bakmalıyız

Son olarak Risalei Nurlardan terbiye almış birisi sahabe kadar olmasa da Hazreti Peygambere olan aşk ve sevgisi hem istikametli keza de fevkaladedir diyebiliriz Bu yüzden Nurları ciddi okuyan ve tahkik edenler görürler fakat, Peygamber sevgisi ve aşkı ama onun manevi azametini ve büyüklüğünü anlamakla mümkün ve onunla orantılıdır Sahabeler, onun iksiri nübüvvetin den istifade ettikleri için aşk ve sevgide birinci sıra onlarındır Sahabe mesleğinin izinden ve tarzından dışarı giden Risalei Nurlar sahabelerin mesleğini bu zamanda hakkıyla temsil ediyor Nur talebelerinin Peygamber Efendimize olan sevgi ve hürmeti belki sahabelerin ama dek olmasa da en azından onların tarzını ve istikametini bu zamanda yaşatıyorlar bununla birlikte Risalei Nurlarda ancak Peygamber sevgisi mutedil ve istikametli bir şekilde izah edildiği için Ehlisünnet ölçülerine tamı tamına mutabıktır Allah bizi ifrat ve tefrit hallerden muhafaza etsin

kaynak :Musa ÇOBAN *
 

Similar threads

Peygamberlerin Beşeri Goruntuleri hakkında bilgi Peygamberimiz (asv)'in Beşeri Ozellikleri Peygamber Efendimiz (sav)'in iki yonu vardır Birisi nubuvvet ve risalet, diğeri ise beşeri ve insani yonudur Tarih ve siyer kitaplarında Peygamber Efendimizin daha cok beşeri halleri ve insani...
Cevaplar
0
Görüntüleme
162
Hz Muhammed’in hayatına bakıldığı zaman sıradan bir insanın hayatında olan yemek, içmek, uyumak, evlenmek, savaşmak gibi fiiller gözükmektedir Bu fiilleri yapan bir insanın sıradan bir insandan farkı ne olabilir? Hazreti Peygamberin (ASM) halleri ve vasıfları, hayatını anlatan eserlerde ve...
Cevaplar
0
Görüntüleme
82
Peygamber Efendimizin Nübüvvet (Peygamberlik) Mührü Allah, Hz Muhammed (tez)'i alemler üzerine seçmiş ve onun peygamberlerin sonuncusu(Ahzab Suresi, 40) olduğunu bildirmiştir Ondan sonra hiçbir peygamber gönderilmeyecektir ve Kuran insanlara hidayet rehberi olarak gönderilen en son kitaptır...
Cevaplar
0
Görüntüleme
175
Muhsin Yazıcıoğlu son röportajını Anadolu Gençlik Dergisi'ne vermiş Röportajın konusu ise Kutlu Doğum İşte Yazıcıoğlu'nun dilinden Peygamber sevgisi İşte Muhsin Yazıcıoğlu'nun Anadolu Gençlik Dergisi'nde yayınlanacak o son röportajı Nisan ayı kutlu doğum ayı Efendimiz'in (sav) yeryüzüne...
Cevaplar
0
Görüntüleme
100
Peygamber efendimizin doğuşu, çocukluğu ve gençliği Ahir zamanda, Arap lkesinde, İsmail aleyhisselam evladından Hatemü'lEnbiyanın, yani Son Peygamberin geleceği, daha evvel gelen Peygamberlere gönderilen kitaplarda yazılıydı Geçmiş Peygamberlerden bazıları da, onun vasıflarını sayarak tanım...
Cevaplar
0
Görüntüleme
318
858,505Konular
982,788Mesajlar
33,075Kullanıcılar
Üst Alt