nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Peygamber Efendimizin Boşanma Hadisleri
Peygamber Efendimizin Boşanma İle İlgili Hadisi Şerifleri
İbn Ömer'in (ra) bildirdiğine göre:
Kendisi Resulüllah (as) vaktinde karısını hayız halinde iken boşamış, Ömer b Hattab (ra) ise, bu durumu Hz Peygamber'den sormuştur Resulüllah cevaben şöyle buyurmuştur: Abdullah'a söyle karısını geri alsın Sonra bayan temizlenip her yerde hayız görüp de her yerde temizleninceye dek ona yaklaşmasın Bundan sonradan bundan böyle isterse nikâhında tutar, dilerse her tarafta biraraya gelmeden önce onu boşar İşte kadının bu iki kirlenmesi ve temizlenmesi müddeti, erkeklerin kadınları boşamaları için Ulu Allah'ın emrettiği iddet müddetidir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2675
İbn Abbas (ra)
Kişinin karısını kendine haram kılması kefaret vermeyi gerektirirdemiştir Yine İbn Abbas Şüphesiz Ki, Allah Resulü sizin için pek güzel bir örnektirdemiştir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2692
Hz Aişe (rah) şöyle haber vermiştir:
Hz Peygamber (as) Zeynep bt Cahş'ın (rah) yanına eğlenip bal şerbeti içerdi Bunun üstüne ben ve Hafsa, kendi aramızda anlaşarak; Peygamber (as) hangimizin yanında gelirse, o: Sende megafir kokusu hissediyorum; megafir mi yedin?diyecekti Nihayet Peygamber bu iki kadından birisinin yanında girince kadın bu sözü ona söylemişti Hz Peygamber de: Hayır! Zeynep bt Cahş'ın yanına bal şerbeti içmiştim, yeniden onu içmembuyurdu Bunun üzerine: Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram kılıyorsun?ile başlayıp Eğer ikiniz de (Hz Aişe ve Hafsa Allah'a tevbe ederseniz, (uygun olur) Çünkü kalpleriniz sapmıştı Ve eğer Peygamber'e aleyhinde birbirinize arka verirseniz bilesiniz oysa onun dostu ve yardımcısı Allah, Cebrail ve müminlerin iyileridir Bunların ardından melekler de (ona) yardımcıdırsona eren ayetler nazil olmuşturSahihi Müslim'deki hadis numarası: 2694
Hz Aişe (rah) şöyle nakletmiştir:
Resulüllah (as) hanımlarını muhayyer kılmakla emrolunduğu zaman bu işe benden başladı ve bana: Sana bir şey söyleyeceğim; ama ebeveynine danışmadan cevap vermekte telaş etmebuyurdu Aişe sözlerine devam ederek: Hz Peygamber (as) annemle babamın ondan ayrılmamı istemeyeceklerini elbette biliyordu Sonradan bana şu ayeti okudu: Ey Peygamber! Eşlerine şöyle söyle: Eğer Dünya dirliğini ve süsünü (refahını) istiyorsanız, gelin size boşanma bedellerinizi vereyim de, sizi güzellikle salıvereyim Eğer, Allah'ı, Peygamber'ini ve Ahiret yurdunu diliyorsanız, bilin oysa, Allah içinizden güzel davrananlar için büyük bir mükâfat hazırlamıştırBen hemen: Bunun nesi için ebeveynime danışacakmışım! Kesinlikle Allah ve Resulü ile Ahiret yurdunu isterimdedim sonra, Peygamber'in diğer eşleride benim yaptığımın aynısını yaptılar
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2696
Hz Aişe (rah) şöyle rivayet etmiştir:
Onlardan dilediğini geriye doğru bırakır, dilediğinide yanında alırsınayeti nazil olduktan sonradan Resulüllah (as) biz kadınlardan birinin nöbet günü geldiğinde her defasında bizden izin isterdi (Hadisi Aişe'den söylenti eden) Muaze, Aişe'ye: Hz Peygamber (as) senden izin istediği süre, ne derdin?diye sordu Aişe (rah): Bu meslek bana kaldı ise ben kimseyi kendime tercih edemem cevabını verirdim,dedi
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2697
Hz Aişe (rah)
Resulüllah (as) bizi muhayyer bıraktı Oysa, biz bunu talâk saymadıkdemiştir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2698
Sübeya (rah) şöyle söylenti etmiştir:
Ömer b Abdullah, Abdullah b Utbe'ye mektup yazarak, Sübeya'nın yanında varıp, ona kendi hadisini ve Hz Peygamber'e fetva sorduğunda kendisine ne yanıt verdiğini sormasını emretmiş Ömer b Abdullah da, Abdullah b Utbe'ye cevabi mektubunda Sübeya'nın kendisine şunları haber verdiğini bildirmiştir: Sübeya, Benu Âmir b Lüey soyundan, Bedir gazvesine katılmış olan Sa'd b Havle ile evliymiş daha sonra, bu zat hanımı hamile iken Veda haccında vefat etmiştir Kocasının vefatından çok geçmeden karısı doğurmuş Nifasından temizlendikten sonra kendisini isteyecekler için giyinip kuşanmış Bu sırada Abdüddar oğullarından Ebu Senabil b Bakek onun yanında gelip: Seni giyinip kuşanmış ve süslenmiş olarak görüyorum Görünürde evlenmek istiyorsun Yemin olsun dört ay on gün geçmedikçe kesinlikle evlenemezsin!demiş Sübeya O zat bana bunu söyleyince geceleyin üzerimdeki elbiseyi çıkardım Daha Sonra Resulüllah'a gitgide artarak bu meseleyi ona sordum Bana doğumumu yaptığım andan itibaren evlenmenin benim için helal olduğunu, istersem evlenebileceğimi, söyledi
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2728
Ebu Seleme'nin (ra) Ümmü Seleme'den naklettiğine göre, Ümmü Seleme şöyle anlatır:
Sübeya Eslemiye, kocasının vefatından birkaç gece sonra çocuğunu doğurdu Kendisi, bunu Resulüllah'a zikredip, durumunu sordu Resulüllah evlenmesini emir buyurdu
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2729
Ümmü Habibe'nin şöyle söylediğini
Zeynep bt Ebu Seleme anlatıyor: Ben, babası Ebu Süfyan ölüm ettiği süre Peygamberin (as) hanımı Ümmü Habibe'nin yanında vardım Ümmü Habibe, içinde sarı renk bulunan bir koku, halukyahut diğer bir şey istedi Bundan, önce bir cariyeye sürdü Sonra da bu boyadan kendi iki yanağına sürdü ve şöyle dedi: Yemin olsun, benim böyle koku ve boya ile süslenmeğe ihtiyacım yoktur Oysa ben Resulüllah'ın minber üzerinde şöyle buyurduğunu işittim: Allah'a ve Ahiret gününe iman eden bir kadına ölü için üç günden artı ağlama yakalamak helal değildir Yalnızca kocası için dört ay on gün yas tutabilir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2730
Zeynep bt Cahş'ın (rah) rivayetinde
Zeynep bt Ebu Seleme şöyle anlatıyor: Bir defasında erkek kardeşi ölüm ettiği vakit Zeynep bt Cahş'ın yanına girmiştim O da bir koku isteyip, bundan süründü Daha Sonra şöyle dedi: Ant olsun benim hiçbir kokuya ihtiyacım yoktur Oysa ben Resulüllah'ı (as) minber üstünde: Allah'a ve Ahiret gününe iman eden bir kadının, kocasından başka bir ölü için üç günden fazla ağlama tutup zinet ve süsünü terk etmesi helal olmaz Ancak, kadının kocasının ölümünden dolayı dört ay on gün matem tutup zinet ve süsü terk etmesi bundan müstesnadırbuyurduğunu işittim
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2731
Ümmü Seleme (ra) şöyle söylenti etmiştir:
Bir kadın Resulüllah'a (as) gelerek: Ey Allah'ın Resulü! Kızımın kocası vefat etti Gözlerinden rahatsızdır Ona sürme çekebilir miyim?diye sordu Hz Peygamber (as) iki ya da üç defa her zaman hayır cevabını verdi ve sonradan da şöyle buyurdu: Bu iddet fakat dört ay on gündür Halbuki sizden birisi cahiliye döneminde bir sene bekledikten sonra bir deve tezeği atar bu nedenle yastan çıkmış olurdu
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2732
Ümmü Atiye'den (rah) söylenti edildiğine kadar:
Resulüllah (as) şöyle buyurmuştur: Hiçbir kadın, kocası hariç herhangi bir ölü için üç günden pozitif inleme tutamaz Kocasının ölümü üstüne dört ay on gün inleme tutar Bu süre içinde Yemen kumaşı hariç boyanmış kumaş giyemez, sürme çekemez, koku da sürünemez Yalnız hayızdan temizlendiği zamanlarda bir parçacık kustnveya ezfarnsürünebilir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2739
Alıntı *
Peygamber Efendimizin Boşanma İle İlgili Hadisi Şerifleri
İbn Ömer'in (ra) bildirdiğine göre:
Kendisi Resulüllah (as) vaktinde karısını hayız halinde iken boşamış, Ömer b Hattab (ra) ise, bu durumu Hz Peygamber'den sormuştur Resulüllah cevaben şöyle buyurmuştur: Abdullah'a söyle karısını geri alsın Sonra bayan temizlenip her yerde hayız görüp de her yerde temizleninceye dek ona yaklaşmasın Bundan sonradan bundan böyle isterse nikâhında tutar, dilerse her tarafta biraraya gelmeden önce onu boşar İşte kadının bu iki kirlenmesi ve temizlenmesi müddeti, erkeklerin kadınları boşamaları için Ulu Allah'ın emrettiği iddet müddetidir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2675
İbn Abbas (ra)
Kişinin karısını kendine haram kılması kefaret vermeyi gerektirirdemiştir Yine İbn Abbas Şüphesiz Ki, Allah Resulü sizin için pek güzel bir örnektirdemiştir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2692
Hz Aişe (rah) şöyle haber vermiştir:
Hz Peygamber (as) Zeynep bt Cahş'ın (rah) yanına eğlenip bal şerbeti içerdi Bunun üstüne ben ve Hafsa, kendi aramızda anlaşarak; Peygamber (as) hangimizin yanında gelirse, o: Sende megafir kokusu hissediyorum; megafir mi yedin?diyecekti Nihayet Peygamber bu iki kadından birisinin yanında girince kadın bu sözü ona söylemişti Hz Peygamber de: Hayır! Zeynep bt Cahş'ın yanına bal şerbeti içmiştim, yeniden onu içmembuyurdu Bunun üzerine: Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram kılıyorsun?ile başlayıp Eğer ikiniz de (Hz Aişe ve Hafsa Allah'a tevbe ederseniz, (uygun olur) Çünkü kalpleriniz sapmıştı Ve eğer Peygamber'e aleyhinde birbirinize arka verirseniz bilesiniz oysa onun dostu ve yardımcısı Allah, Cebrail ve müminlerin iyileridir Bunların ardından melekler de (ona) yardımcıdırsona eren ayetler nazil olmuşturSahihi Müslim'deki hadis numarası: 2694
Hz Aişe (rah) şöyle nakletmiştir:
Resulüllah (as) hanımlarını muhayyer kılmakla emrolunduğu zaman bu işe benden başladı ve bana: Sana bir şey söyleyeceğim; ama ebeveynine danışmadan cevap vermekte telaş etmebuyurdu Aişe sözlerine devam ederek: Hz Peygamber (as) annemle babamın ondan ayrılmamı istemeyeceklerini elbette biliyordu Sonradan bana şu ayeti okudu: Ey Peygamber! Eşlerine şöyle söyle: Eğer Dünya dirliğini ve süsünü (refahını) istiyorsanız, gelin size boşanma bedellerinizi vereyim de, sizi güzellikle salıvereyim Eğer, Allah'ı, Peygamber'ini ve Ahiret yurdunu diliyorsanız, bilin oysa, Allah içinizden güzel davrananlar için büyük bir mükâfat hazırlamıştırBen hemen: Bunun nesi için ebeveynime danışacakmışım! Kesinlikle Allah ve Resulü ile Ahiret yurdunu isterimdedim sonra, Peygamber'in diğer eşleride benim yaptığımın aynısını yaptılar
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2696
Hz Aişe (rah) şöyle rivayet etmiştir:
Onlardan dilediğini geriye doğru bırakır, dilediğinide yanında alırsınayeti nazil olduktan sonradan Resulüllah (as) biz kadınlardan birinin nöbet günü geldiğinde her defasında bizden izin isterdi (Hadisi Aişe'den söylenti eden) Muaze, Aişe'ye: Hz Peygamber (as) senden izin istediği süre, ne derdin?diye sordu Aişe (rah): Bu meslek bana kaldı ise ben kimseyi kendime tercih edemem cevabını verirdim,dedi
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2697
Hz Aişe (rah)
Resulüllah (as) bizi muhayyer bıraktı Oysa, biz bunu talâk saymadıkdemiştir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2698
Sübeya (rah) şöyle söylenti etmiştir:
Ömer b Abdullah, Abdullah b Utbe'ye mektup yazarak, Sübeya'nın yanında varıp, ona kendi hadisini ve Hz Peygamber'e fetva sorduğunda kendisine ne yanıt verdiğini sormasını emretmiş Ömer b Abdullah da, Abdullah b Utbe'ye cevabi mektubunda Sübeya'nın kendisine şunları haber verdiğini bildirmiştir: Sübeya, Benu Âmir b Lüey soyundan, Bedir gazvesine katılmış olan Sa'd b Havle ile evliymiş daha sonra, bu zat hanımı hamile iken Veda haccında vefat etmiştir Kocasının vefatından çok geçmeden karısı doğurmuş Nifasından temizlendikten sonra kendisini isteyecekler için giyinip kuşanmış Bu sırada Abdüddar oğullarından Ebu Senabil b Bakek onun yanında gelip: Seni giyinip kuşanmış ve süslenmiş olarak görüyorum Görünürde evlenmek istiyorsun Yemin olsun dört ay on gün geçmedikçe kesinlikle evlenemezsin!demiş Sübeya O zat bana bunu söyleyince geceleyin üzerimdeki elbiseyi çıkardım Daha Sonra Resulüllah'a gitgide artarak bu meseleyi ona sordum Bana doğumumu yaptığım andan itibaren evlenmenin benim için helal olduğunu, istersem evlenebileceğimi, söyledi
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2728
Ebu Seleme'nin (ra) Ümmü Seleme'den naklettiğine göre, Ümmü Seleme şöyle anlatır:
Sübeya Eslemiye, kocasının vefatından birkaç gece sonra çocuğunu doğurdu Kendisi, bunu Resulüllah'a zikredip, durumunu sordu Resulüllah evlenmesini emir buyurdu
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2729
Ümmü Habibe'nin şöyle söylediğini
Zeynep bt Ebu Seleme anlatıyor: Ben, babası Ebu Süfyan ölüm ettiği süre Peygamberin (as) hanımı Ümmü Habibe'nin yanında vardım Ümmü Habibe, içinde sarı renk bulunan bir koku, halukyahut diğer bir şey istedi Bundan, önce bir cariyeye sürdü Sonra da bu boyadan kendi iki yanağına sürdü ve şöyle dedi: Yemin olsun, benim böyle koku ve boya ile süslenmeğe ihtiyacım yoktur Oysa ben Resulüllah'ın minber üzerinde şöyle buyurduğunu işittim: Allah'a ve Ahiret gününe iman eden bir kadına ölü için üç günden artı ağlama yakalamak helal değildir Yalnızca kocası için dört ay on gün yas tutabilir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2730
Zeynep bt Cahş'ın (rah) rivayetinde
Zeynep bt Ebu Seleme şöyle anlatıyor: Bir defasında erkek kardeşi ölüm ettiği vakit Zeynep bt Cahş'ın yanına girmiştim O da bir koku isteyip, bundan süründü Daha Sonra şöyle dedi: Ant olsun benim hiçbir kokuya ihtiyacım yoktur Oysa ben Resulüllah'ı (as) minber üstünde: Allah'a ve Ahiret gününe iman eden bir kadının, kocasından başka bir ölü için üç günden fazla ağlama tutup zinet ve süsünü terk etmesi helal olmaz Ancak, kadının kocasının ölümünden dolayı dört ay on gün matem tutup zinet ve süsü terk etmesi bundan müstesnadırbuyurduğunu işittim
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2731
Ümmü Seleme (ra) şöyle söylenti etmiştir:
Bir kadın Resulüllah'a (as) gelerek: Ey Allah'ın Resulü! Kızımın kocası vefat etti Gözlerinden rahatsızdır Ona sürme çekebilir miyim?diye sordu Hz Peygamber (as) iki ya da üç defa her zaman hayır cevabını verdi ve sonradan da şöyle buyurdu: Bu iddet fakat dört ay on gündür Halbuki sizden birisi cahiliye döneminde bir sene bekledikten sonra bir deve tezeği atar bu nedenle yastan çıkmış olurdu
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2732
Ümmü Atiye'den (rah) söylenti edildiğine kadar:
Resulüllah (as) şöyle buyurmuştur: Hiçbir kadın, kocası hariç herhangi bir ölü için üç günden pozitif inleme tutamaz Kocasının ölümü üstüne dört ay on gün inleme tutar Bu süre içinde Yemen kumaşı hariç boyanmış kumaş giyemez, sürme çekemez, koku da sürünemez Yalnız hayızdan temizlendiği zamanlarda bir parçacık kustnveya ezfarnsürünebilir
Sahihi Müslim'deki hadis numarası: 2739
Alıntı *