nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 90
Peygamber Efendimizin (sas) bıraktığı servet nedir?
Hz Peygamber (sas) ’in fiziksel mirasını menkul mallar ve gayri menkul mallar şeklinde iki kısımda mütalaa etmek mümkündür Menkul olanlar, para, zati eşya, hayvan gibi mallardır Hz Peygamber (sas) hastalığı sırasında yanında yer alan yedi (bazı rivayetlerde beşten dokuza değin farklı alanlara yönlendirilmiş rakamlar verilmektedir) dirhemin fakirlere dağıtılmasını istemiştir Bu bakımdan o, peşin para servet bırakmamıştır Daha önce kölelerini de azat ettiğinden, ölüm ettiği esnada kölesi ve cariyesi de yoktu Bir Takım kaynaklar onun geriye doğru develerinin, giyim eşyalarının, yüzüğünün, bazı aletlerin ve zırhının kaldığını kaydederler Kuşkusuz hanımlarının kullandığı konut eşyaları bunların dışındadır Onun hayvanları ile bir takım konut aletleri ve ayakkabılarının Ali ailesine verildiği kaydedilir Hırkası, kılıcı ve yüzüğü ise devlete kalmıştır Gayri menkul mallara, yani arazilere gelince, Hz Peygamber (sas) ’in vefatından sonradan kızı Hz Fatıma ilk olarak edinmek üzere bazı yakın akrabaları Hz Ebu Bekir ’den onun mirasını istediler Hz Ebu Bekir, Rasulüllah ’ın (sas) “Biz Peygamberler miras bırakmayız, bıraktığımız sadakadır buyurduğunu söyleyerek, onun terekesini taksim etmeyeceğini, ancak hayatta iken kendisinin bakmakla mükellef olduklarına bakacağını ve onun sarfettiği yerlere de aynen sarfedeceğini bildirdi Hz Peygamber (sas) Fedek arazisinin gelirlerini ailesinin giderleri için harcar, amme işlerine, gezgin ve misafirlere sarfederdi Dolayısıyla Hz Peygamber (sas), arazileri intifa hakkı kendinde kalmak şartıyla kamunun istifadesine vakfetmiştir Hz Peygamber (sas) ’in sahip olduğu arazileri, vefatından sonra devlete maledildi Hz Ebu Bekir buranın gelirlerini aynen Rasulüllah ’ın harcadığı yerlere sarfederdi Fedek, Hulefai Raşidin döneminde de hazineye ait olarak kalmış ve Hz Ebu Bekir ’in uygulamasına devam edilmiştir Hz Peygamber (sas) ’in hanımlarının oturmakta olduğu odaları Hz Peygamber (sas) vasiyet yoluyla onlara bırakmıştır Buna kadar onlar burada oturacaklar, dünyadan ayrılınca da bu odalar, araziler gibi Rasulüllah ’ın sadakaları arasına katılacaktı
Hz Peygamber (sas) ’in manevi mirası Kur ’lahza ve Sünnettir Hz Peygamber (sas) ’in ahirete irtihalinden daha sonra da Müslümanlar Kur ’an ve sünnete sahip çıkmışlar ve bu uğurda büyük gayret göstermişlerdir Bu çaba sonucunda hem Kur ’lahza ve Sünnetteki prensipleri günlük hayatlarına uygulamışlar ve keza de sayıları milyonlarla açıklama edilen Kur ’an nüshaları, tefsirler ve hadis eserleriyle Kur ’an ve sünneti kültürel hayatlarının temel taşları yapmışlardır *
Hz Peygamber (sas) ’in fiziksel mirasını menkul mallar ve gayri menkul mallar şeklinde iki kısımda mütalaa etmek mümkündür Menkul olanlar, para, zati eşya, hayvan gibi mallardır Hz Peygamber (sas) hastalığı sırasında yanında yer alan yedi (bazı rivayetlerde beşten dokuza değin farklı alanlara yönlendirilmiş rakamlar verilmektedir) dirhemin fakirlere dağıtılmasını istemiştir Bu bakımdan o, peşin para servet bırakmamıştır Daha önce kölelerini de azat ettiğinden, ölüm ettiği esnada kölesi ve cariyesi de yoktu Bir Takım kaynaklar onun geriye doğru develerinin, giyim eşyalarının, yüzüğünün, bazı aletlerin ve zırhının kaldığını kaydederler Kuşkusuz hanımlarının kullandığı konut eşyaları bunların dışındadır Onun hayvanları ile bir takım konut aletleri ve ayakkabılarının Ali ailesine verildiği kaydedilir Hırkası, kılıcı ve yüzüğü ise devlete kalmıştır Gayri menkul mallara, yani arazilere gelince, Hz Peygamber (sas) ’in vefatından sonradan kızı Hz Fatıma ilk olarak edinmek üzere bazı yakın akrabaları Hz Ebu Bekir ’den onun mirasını istediler Hz Ebu Bekir, Rasulüllah ’ın (sas) “Biz Peygamberler miras bırakmayız, bıraktığımız sadakadır buyurduğunu söyleyerek, onun terekesini taksim etmeyeceğini, ancak hayatta iken kendisinin bakmakla mükellef olduklarına bakacağını ve onun sarfettiği yerlere de aynen sarfedeceğini bildirdi Hz Peygamber (sas) Fedek arazisinin gelirlerini ailesinin giderleri için harcar, amme işlerine, gezgin ve misafirlere sarfederdi Dolayısıyla Hz Peygamber (sas), arazileri intifa hakkı kendinde kalmak şartıyla kamunun istifadesine vakfetmiştir Hz Peygamber (sas) ’in sahip olduğu arazileri, vefatından sonra devlete maledildi Hz Ebu Bekir buranın gelirlerini aynen Rasulüllah ’ın harcadığı yerlere sarfederdi Fedek, Hulefai Raşidin döneminde de hazineye ait olarak kalmış ve Hz Ebu Bekir ’in uygulamasına devam edilmiştir Hz Peygamber (sas) ’in hanımlarının oturmakta olduğu odaları Hz Peygamber (sas) vasiyet yoluyla onlara bırakmıştır Buna kadar onlar burada oturacaklar, dünyadan ayrılınca da bu odalar, araziler gibi Rasulüllah ’ın sadakaları arasına katılacaktı
Hz Peygamber (sas) ’in manevi mirası Kur ’lahza ve Sünnettir Hz Peygamber (sas) ’in ahirete irtihalinden daha sonra da Müslümanlar Kur ’an ve sünnete sahip çıkmışlar ve bu uğurda büyük gayret göstermişlerdir Bu çaba sonucunda hem Kur ’lahza ve Sünnetteki prensipleri günlük hayatlarına uygulamışlar ve keza de sayıları milyonlarla açıklama edilen Kur ’an nüshaları, tefsirler ve hadis eserleriyle Kur ’an ve sünneti kültürel hayatlarının temel taşları yapmışlardır *