Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Pazarlama Reçeteleri

Pazarlama Reçeteleri
0
66

ahmet0135

FD Üye
Katılım
Nis 13, 2018
Mesajlar
3,753
Etkileşim
89
Puan
48
F-D Coin
0
Pazarlama Reçeteleri PAZARLAMA REÇETELERİ Pazarlama sektörü çok dinamik bir sektör Alıcı eğilimlerindeki gelişmeler, pazar dinamiklerinin gelişimi sektörün sürekli kendini yenilemesini gerekli kılıyor Türkiye’de “marka yönetimi batılı ülkelere göre çok geride olmasına rağmen son yıllarda kayda değer gelişmeler kaydedildi Bunun bir işlem ve süre işi olduğu da bir hakiki Türkiye öncü sektörleri ile marka yönetimini başvuru etmeye başladı Bilhassa beyaz eşya ve tekstil gibi sektörler markalaşmayı Türkiye’nin gündeminde tutmayı başardılar Pazarlama sektörü Türkiye’de de çabuk bir gelişim içerisinde Kurumsallaşma, pazarlama iletişimi ve profesyonel idare arttıkça marka konusunda Türkiye’nin daha önemli mesafeler kat edeceğini söyleyebiliriz Ülkemizde marka uzmanlarının sayısı bir hayli az Bu azlığa karşın sektörde faaliyet bildiren uzmanlar, önemli bir açılma sağlıyorlar Güven Borça, Türkiye’de marka ve pazarlama konusunda etkinlik belirten ve yazdığı kitaplar ile pazarlama sektörüne önemli katkılar karşılayan marka uzmanlarından birisidir “Bu topraklardan marka çıkar mı Reklamlardan sonradan ve Pazarlama reçeteleri kitapları ile sektöre dinamizm kazandıran Güven Borça, Pazarlama Reçeteleri kitabında marka yönetiminin metodolojik yönü ile pratik yönünü örneklerle anlatıyor Kitapta; araştırma, brif formatları, marka konumlandırma, medya tasarlama, Satmak promosyonları, marka matematiği, tasarlama ve ödev tanımları özet ve anlaşılması mümkün bir şekilde ele alınıyor Yazarın yalın ve akan üslubu kitabın okunurluluğunu kolaylaştırıyor Güven Borça’nın marka konusunu en anlaşılabilir şekilde anlatan yazarlardan birisi olduğunu da eklemek uygun olacaktır Yazarın kendi ifadesine tarafından kitap; “ geçmişte düzenlenilen seminerlerde kullanılan bir vaka çalışması ve formatlar üstüne kurulmuş Kitabı temel bir eser olarak niteleyen yazan, 2004 Türkiye’sindeki “sanayici firmamızın ihtiyacı sofistike teoriler değil, pazarlamanın, marka yönetiminin temelleridir diyor Güven Borça firmaların önce basit alıcı araştırmaları yapıp, marka konumlandırmayı ve ajansa brief (pazarlamadan ajanslara, hizmet firmalarına veya öteki departmanlara meydana çıkan meslek talepleri) vermelerini öneriyor Kitapta böylece fazla konu ile ilgili formatlar göze çarpıyor Marka yönetiminde Briefin (Çoğunlukla işin öncesini ve ne istendiğini ve zamanlamasını taşıyan formatlı evrak) önemine bilhassa uyarı çekiliyor Yazan bunu da, firmanın ne istediğini, hizmet istek ettiği firmaya karşısında en dürüst ve yalın bir şekilde anlatması gerekir Böylelikle başarılı sonuçlar alınabilir diyerek açıklıyor Güven Borça, Yeni bir ürünün pazara verilmesi çerçevesinde, ülke pazar ve tüketici analizlerinin nasıl yapılacağını örneklerle anlatarak başından ardına kadar marka yönetiminin safhalarını ele alıyor Araştırma aşaması her aktivitenin zorunlu bir öncülü olarak karşımıza çıkıyor Araştırma planları 18 aylık bir süreyi kapsıyor Bu süre içerisinde; mahsul ve kavram testleri, raf testi, parakendeci paneli, performans izleme gibi farklı alanlara yönlendirilmiş incelemeler öngörülüyor Pazarlama karması oluşturulurken bilgilerin net ve spesifik olması gerektiğine uyarı çekiliyor Örneğin pazarlama hedefinin, pazara yeni sürülen bir ürün için 1 yılda %6 gibi spesifik bilgileri içermesi gerekiyor Kitapta altı çizilmesi gereken konulardan birisi de konumlandırmadır Konumlandırma, bütün pazarlama faaliyetlerinin temelini oluşturmaktadır “Markanın niyet alıcı tarafından nasıl algılanması gerektiğinin pazarlamacı kadar belirlenmesi ve gösterilen çabaların tümünüaçıklama ediyor Konumlandırma kitapta olgu çalışması üzerinden anlatılarak, nasıl yapılacağı hakkında görüşler veriliyor Marka yöneticilerinin en önemli görevlerinin başında herkesi marka hedefleri doğrultusunda seferber etmektir diyen Güven Borça, bunun yolunun da iyi birif yazmaktan geçtiğini söylüyor Borça, İyi bir brifin, mevcut durumu, hedefleri ve yapılacak işleri net olarak tanımlayarak çalışmalarda hedefsizliği ve verimsizliği engelleyeceğini belirtiyor Kitapta, marka yönetimin her aşamasında brifin olduğunu görüyoruz Bu yapılacak işleri daha maddi ve spesifik bir ışık halkası getirdiğinden çok işlevsel bir değere de sahip Her yöneticinin bilmesi gereken önemli bilgiler sunan yazan, Marka ve pazarlama işindeki meslek erbabına da kuram ve pratik konusunda fonksiyonel bilgiler sunuyor FARUK YAZAN  
 
858,505Konular
982,700Mesajlar
33,053Kullanıcılar
gakgunSon üye
Üst Alt