Para Karışlığında Kuran Okumak Caiz mi?
Kur'an-ı Kerim okunması ölüye gitmez; okumadan dolayı Allah'ın lutfettiği sevap ölüye hediye edilir. Bu sebeple amacı para almak olan bir insan para için Kur'an okursa ibadet olmayacağından sevab beklemek de doğru değildir. Bu sebeple alimler Kur'an para için okunmaz demişler.
Ama Hanefi mezhebinde ise ta'at ve ibadet karşılığında ücret almak haram olduğundan Kur'an-ı Kerim'i menfaat karşılığı okumak caiz değildir.
Ücret alan da mesul, veren de mesuldür. Peygamber (sav) şöyle buyuruyor:
"Kur'an-ı Kerim'i tilavet ediniz. Fakat karşılığında ücret alıp menfaat sağlamayınız."
Ancak Hanefi mezhebinin son alimleri ezan, imamet, va'z ve Kur'an-ı Kerim öğretmek mukabilinde ücret almaya cevaz vermişler ve haram olmadığını söylemişlerdir. Çünkü ücret mukabilinde belirli kimselere bu vazife yaptırılmazsa, vazife aksaklığı olacak ve şeair-i İslamiyenin ortadan kalkmasına sebep olacaktır. (el-Fıkh 'ala'l-Mezahib el-Erba'a, III/127; Resail İbn'i Abidin, s. 158-171)
Kur'an-ı Kerim okunması ölüye gitmez; okumadan dolayı Allah'ın lutfettiği sevap ölüye hediye edilir. Bu sebeple amacı para almak olan bir insan para için Kur'an okursa ibadet olmayacağından sevab beklemek de doğru değildir. Bu sebeple alimler Kur'an para için okunmaz demişler.
Ama Hanefi mezhebinde ise ta'at ve ibadet karşılığında ücret almak haram olduğundan Kur'an-ı Kerim'i menfaat karşılığı okumak caiz değildir.
Ücret alan da mesul, veren de mesuldür. Peygamber (sav) şöyle buyuruyor:
"Kur'an-ı Kerim'i tilavet ediniz. Fakat karşılığında ücret alıp menfaat sağlamayınız."
Ancak Hanefi mezhebinin son alimleri ezan, imamet, va'z ve Kur'an-ı Kerim öğretmek mukabilinde ücret almaya cevaz vermişler ve haram olmadığını söylemişlerdir. Çünkü ücret mukabilinde belirli kimselere bu vazife yaptırılmazsa, vazife aksaklığı olacak ve şeair-i İslamiyenin ortadan kalkmasına sebep olacaktır. (el-Fıkh 'ala'l-Mezahib el-Erba'a, III/127; Resail İbn'i Abidin, s. 158-171)