Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Oyunlardaki 5 Unutulmaz 'Ters Köşe'' Anı

Oyunlardaki 5 Unutulmaz 'Ters Köşe'' Anı
0
65

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
2
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
47
Konum
Rusya
F-D Coin
111
content_605f072a587fc_70939.jpg

“Plot Twist” yani 'ters köşe' kavramı aslında sinema ile özdeşleşmiş olsa da oyun dünyasında da sık sık karşımıza çıkan şeylerden biri. Hatta bunların bazıları, pek çoğumuzun oyunlara olan tutkusunu artırabilecek kadar detaylı. İşte bugün bizler de sizinle birlikte, oyun dünyasında bizleri en çok şaşırtan 5 ters köşe anına bakış atacağız.

Bunların tamamı bizim tercihlerimiz. Yani arada kaçırdıklarımızı ve sizin paylaşmak istediklerinizi yorumlara bırakabilirsiniz. Hatta önerileriniz ile birlikte, serinin ikinci parçasını da oluşturabiliriz. Bu arada aşağıda bol bol sürpriz bozan ile karşılaşabilirsiniz, şimdiden uyaralım.

Metroid: Samus'un Kadın Çıkması





Tabii ki listemizdeki ilk plot twist için geçmişe bir yolculuğa çıkıyoruz. Tamamen erkeklerden oluşan bir oyun dünyasının parçası olan Metroid'in yıldızı Samus, tüm maceralarımız boyunca kaskını ve güç zırhını üstünden çıkarmıyordu. Bol bol aksiyon ve yuvarlanmanın ardından oyunun sonunda Samus'un sonunda zırhından sıyrılarak bir kadın olduğunu görüyorduk. Zamanında bu durum büyük olay yaratarak pek çok genç dimağın Samus aşkının başlamasına sebep olmuştu.

Bunun üzerinen elbette çok yıllar geçti, artık Samus'un kadın olduğunu bilmeyen yok. Hatta oyun dünyasının ünlü kadınları listelerinde de kendisine sıkça yer verildiğini görebiliyoruz.

Braid: Hikayenin Kötüsü





Indie oyun furyasını başlatan Braid'in şahsen gönlümdeki yeri ayrıdır. Zamanı kontrol altında tutabildiğimiz oyun, bu sayede ortaya ilginç bulmacalar ve mekanikler çıkartıyordu. Fakat Braid'in bu kadar sevilmesinin nedenlerinden biri de aslında tekdüze ve klişe görünen hikayesinin, devasa bir plot twist içeriyor olmasıydı. Temelinde bir prensesi, kötü bir şovalyeden kurtarmaya çalıştığımızı sanıyor olsak da oyunun sonunda prensesin aslında Tim'den kaçıp şovalyeye sığındığını görüyorduk.

KOTOR: Darth Revan'ın Hikayesi





Star Wars aleminin en nadide oyunlarından biri olan Knights of the Old Republic, orijinal üçlemenin öncesini konu alıyordu. Bir karakter yaratarak Sith'lere savaş açtığımız oyunda, yeni lider Darth Malak'ın da karşısına dikiliyorduk. Muhteşem bir hikaye anlatımı vadeden oyunun sonunda ise her şeyi başlatan kişinin, yani Darth Revan'ın, kendi yarattığımız karakter olduğunu görüyorduk. Jedi'lar tarafından ele geçirilerek beyni yıkanan Darth Revan, başlattığı savaşı bitirmek için ışın kılıcını tekrar kullanıyordu.

BioShock: Would You Kindly?





Başlığı okuduğunuz an aklınıza gelen “plot twist'lerden” birinin bu olduğunu düşünüyoruz çünkü bizler de sizin gibi düşündük. Oyun tarihinin nereden geldiği belli olmayan sağ kroşelerinden biri olan “Would You Kindly?” söz öbeği, uzun bir süre akıllarda yer etmişti. Ana karakterimiz Jack'iin beynini yıkayan Andrew Ryan, bu cümle ile karakterimizi hipnotik etki altına alabiliyordu. Dost sandığımız Atlas'ın sürekli olarak bu cümleyi kullanması ve karakterimize pis işlerini yaptırmasını ancak oyunun sonunda öğrenebilmiştik. BioShock sen ne güzel oyundun ya...

Portal 2: Wheatly'nin İhaneti





Ezel bölümlerinden fırlamış bir ihanet ile karşınızdayız bu kez... Portal 2'nin muhteşem açılış sahnesini 10 kat güçlendiren Wheatly isimli robot, aslında GLaDOS'un kişilik parçalarından biri. Oyuna ciddi bir komedi yönü ekleyen geveze robot, ilk başlarda Chell'e yardım ediyor olsa da “sakarlığı” nedeniyle GLaDOS'un uykusundan uyanmasına neden oluyor. Yine kendisinden kaçmanızı sağlayan Wheatly, GLaDOS'un yerini aldığında ise size ihanet ederek başarısız testlerden geçirmeye çalışıyor. Wheatly, bu yaptığı hareket ile gittiği yeri hak etmişti...
 

Similar threads

Hayatında bir kez olsun atari salonuna gitmiş her çocuk, salondan çıktığı andan itibaren hayatının geri kalanını o salonu özleyerek geçirir. Aynı durum benim için de geçerli. Her ne kadar benim dönemimde Street Fighter ve Mortal Kombat gibi dövüş oyunları daha revaçta olsa da benim keyfim...
Cevaplar
0
Görüntüleme
75
Until Dawn, ilk bakışta kulağa tam bir klişe gibi geliyor. Supermassive Games’in geliştirdiği oyunda; sekiz genç bir hafta sonu için tenha bir bölgede bir eve gidiyor ve maskeli bir katilin peşlerine düşmesiyle olaylar gelişiyor. Hikaye buraya kadar kült korku filmi 13. Cuma'nın oyun versiyonu...
Cevaplar
0
Görüntüleme
107
Bugün burada neden toplandık? “Deathloop’u nasıl buldun?” sorusunun cevabını vermek için toplandık, siz soracaksınız ben cevaplayacağım. Sordunuz mu? O zaman cevaplayayım: ben Deathloop’u herhangi bir şekilde bulmadım. Deathloop beni buldu. Elimde bir bardak buzlu viski, gözüm yaşlı, AAA...
Cevaplar
0
Görüntüleme
105
Bir animasyon filmi izlerken iki şeye dikkat ederim; birincisi tabii ki karakterler ve onların ne denli o dünyaya aitmiş gibi durdukları (yani tasarımları, animasyon kaliteleri ve kendilerine has özellikleri), ikincisiyse sunulan öykünün temposu ve o dünyaya uygunluğu. Şimdi neden bundan...
Cevaplar
0
Görüntüleme
87
Üç Perspektif Oyun, kontrolleri de öğrenebileceğiniz teaser tadında kısa bir kovalamaca sahnesi ile açılıyor. Sonrasında, her biri altı bölümden oluşan üç ayrı hikaye ile devam ediyor. Bir de tüm kurguyu toplayan son bir bölüm daha var. Hikayeleri her bölüm için istediğiniz sırayla...
Cevaplar
0
Görüntüleme
92
858,505Konular
982,691Mesajlar
33,051Kullanıcılar
TahirGunduzSon üye
Üst Alt