
Son yılların en dikkat çeken akıllı telefon markalarından biri olan ve Türkiye’deki popülaritesini de günden güne artıran OPPO, geride bıraktığımız ocak ayında birinci defa, dünyanın en büyük akıllı telefon pazarı olan Çin’in bir numaralı akıllı telefon markası haline geldi. İşin değişik yanı, OPPO’dan sonra en çok satan ikinci akıllı telefon üretici, OPPO’nun kardeş şirketi olan Vivo oldu.
Counterpoint Research tarafından aktarılan bilgilere nazaran OPPO, Ocak 2021’de Çin’de yüzde 21’lik pazar hissesine ulaştı ve en çok satılan akıllı telefon markası oldu. Yüzde 20 pazar hissesine sahip olan Vivo, ikinci sırada yer aldı. Yüzde 16’şar pazar hissesine sahip olan Huawei, Apple ve Xiaomi ise Çin’deki öteki tanınan akıllı telefon markaları oldu.
Reno5 ailesi, OPPO'yu Çin'in en tanınan markası haline getirdi

Counterpoint Research Kıdemli Analisti Varun Mishra, mevzuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada OPPO’nun 2020 yılında eser serilerini yine konumlandırdığını ve bilhassa Reno markası ve düşük fiyatlı akıllı telefonlarıyla tüketicilerin beğenisini toplamayı başardığını söz etti. OPPO, Çin’de ocak ayında gerçekleştirdiği akıllı telefon satışlarını yıllık bazda yüzde 26, aylık bazda ise yüzde 33 artırmayı başardı.
İddia edebileceğiniz üzere OPPO ile Vivo’nun Çin akıllı telefon pazarının neredeyse yarısını ellerinde tutmalarının en büyük nedeni, Huawei’nin ABD ambargosu nedeniyle sıkıntı bir süreçten geçiyor olması. Huawei, 5G’li akıllı telefon tedariği konusunda sıkıntılar yaşarken; 2020 yılının son çeyreğinde Çin’de satılan akıllı telefonların yüzde 65’i 5G takviyeli cihazlardı. Dolayısı ile artık Çin’de uygun bir satış adedine ulaşmak için 5G, ön şart haline gelmiş durumda.
OPPO’nun ocak ayında gözle görülür bir sıçrama yapmasının en büyük nedeni ise şirketin aralık ayında duyurmuş olduğu yeni OPPO Reno5 ailesi. Reno4 ile kıyaslandığında daha âlâ bir kamera, daha güzel bir işlemci, daha yeterli bir şarj teknolojisi, 5G dayanağı, daha güzel bir ekran üzere pek çok geliştirme sunan OPPO Reno5 modelleri, şirketin ocak ayında Çin’de adeta bir satış patlaması yaşamasını sağladı.