iltasyazilim
FD Üye
Ömer Seyfettinin Anılarından Kaynaklanan Öykü İsimleri,
Ömer Seyfettinin Anılarından Kaynaklanan Hikaye Adları,
Ömer Seyfettin'in anılarından kaynaklanan öyküler: Yazarın en dürüst olduğu bu öykülerde çocukluk anıları, öbür kümelerde olduğu gibi, Türkçülük akımı ilkelerini yüceltecek, Türklük bilincini uyandıracak, o girift ve acı batmış günlerde iyimserlik aşılayacak bir söylemle işlenir Sözgelimi, babasını Kaşağı , çocukluğunun birincil yıllarının geçtiği Gönen'i Yemin , Ayancık'ı Falaka öykülerinde işler İkinci ve üçüncü kümelerdeki öykülerde, bariz bir realizm kaygısının yanı sıra, okuru etkilemeye karşın bir duygusallık göze çarpmaktadır Ömer Seyfettin, öykülerinde girişgelişmedüğümsonuç biçimindeki olağan hikaye planını uygular Öyküleri, olay çatısına dayanır, ruh çözümlemeleri zayıftır
Ömer Seyfettin'in öykülerinde kullandığı dil , milli dil anlayışına uygun bir şekilde yalın bir dildir; o süslenmemiş bir anlatımı yeğlemiştirÖykülerinin büyük bir bölümünü 19171921 yıllan arasında üç yıllık zaman içinde yazan Ömer Seyfettin'in özellikle ikinci kümeye giren öykülerinde eksik ya da çok bir gülmece duygusu vardırÖmer Seyfettin, Türk edebiyatında, ilk savlı (tezli) öykünün temsilcisi sayılabilir; öyküyü Türkçülük düşüncesinin yayılması için bir vasıta olarak görmüş, lakin öykü kurallarını gözden uzakta tutmayarak, modern Türk öyküsünün kurulmasında etkili olmuştur *
Ömer Seyfettinin Anılarından Kaynaklanan Hikaye Adları,
Ömer Seyfettin'in anılarından kaynaklanan öyküler: Yazarın en dürüst olduğu bu öykülerde çocukluk anıları, öbür kümelerde olduğu gibi, Türkçülük akımı ilkelerini yüceltecek, Türklük bilincini uyandıracak, o girift ve acı batmış günlerde iyimserlik aşılayacak bir söylemle işlenir Sözgelimi, babasını Kaşağı , çocukluğunun birincil yıllarının geçtiği Gönen'i Yemin , Ayancık'ı Falaka öykülerinde işler İkinci ve üçüncü kümelerdeki öykülerde, bariz bir realizm kaygısının yanı sıra, okuru etkilemeye karşın bir duygusallık göze çarpmaktadır Ömer Seyfettin, öykülerinde girişgelişmedüğümsonuç biçimindeki olağan hikaye planını uygular Öyküleri, olay çatısına dayanır, ruh çözümlemeleri zayıftır
Ömer Seyfettin'in öykülerinde kullandığı dil , milli dil anlayışına uygun bir şekilde yalın bir dildir; o süslenmemiş bir anlatımı yeğlemiştirÖykülerinin büyük bir bölümünü 19171921 yıllan arasında üç yıllık zaman içinde yazan Ömer Seyfettin'in özellikle ikinci kümeye giren öykülerinde eksik ya da çok bir gülmece duygusu vardırÖmer Seyfettin, Türk edebiyatında, ilk savlı (tezli) öykünün temsilcisi sayılabilir; öyküyü Türkçülük düşüncesinin yayılması için bir vasıta olarak görmüş, lakin öykü kurallarını gözden uzakta tutmayarak, modern Türk öyküsünün kurulmasında etkili olmuştur *