Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Oluş Ne Demek Hakkında Bilgi

Oluş Ne Demek Hakkında Bilgi
0
121

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Oluş Ne Çağrıda Bulunmak Hakkında Data

Varlığın gelişme süreci (Yu Genesis)

Felsefenin ilkel biçimi olan dinler oluşu insanüstü bir gücün iradesine ve eylemine bağlarlar Antikçağ Yunan düşüncesinde Hesiodos, Ferekides ve Orfeus'un teogonileri 'oluş'u dinle felsefe arası bir görüşle açıklamaya çalışır Bu teogoniler, dinden felsefeye geçişin birincil adımlarıdır(Dinsel felsefeden bilimsel felsefeye geçişin birincil adımlarıdır N)

Antikçağ Yunan düşüncesinin ilk öğretileri, bir gelişme süreci olarak sezinlenen oluşun gerçekliğini tartışır Elealılar (Ksenofanes, Parmenides, Melissos, Zenon, Gorgias) oluş'u bir görünüşten ibaret sayarak yadsırlar Herakleitos oluş'un gerçekliğini savunur ve oluş'tan başka hiçbir gerçeklik bulunmadığını ileri sürer Herakleitos'a kadar tüm varlıklar, tek unsurun değişmelerinden ibarettir ve değişme olayı sonsuza dek sürecektir, kâinat sürekli bir oluş içindedir

Pitagoras'a göre maddenin özü değişmez, görünüşü değişir (ilk mekanist anlama)

Parmenides'e göre değişirlik bir kuruntudur, reel olan değişmezliktir

Anaksagoras'a tarafından değişirlik görünüştedir, öz değişmeyen

Empedokles'e göre maddenin özü değişmez; lakin alev, su, hava, toprak gibi belli başlı unsurlar değişik biçim ve oranlarda birbirleriyle birleşerek kendi özlerinde hiçbir değiştirme olmadan ölümsüz sayıda cismi meydana getirirler

Oluş, Hegel (17701831)'in düşünceci eytişim öğretisinde evrensel bir yasa olarak açıklanmıştır Herakleistos düşüncesinden yola çıkan Hegel'e kadar varlık sürekli bir oluştur Kendiliğinde bir karşıtlık olan varlık, olumlama, yadsıma, yadsımanın yadsınması (tez, karşısav, sentez) Her yadsımanın yadsınması yeni bir olumlama (birleşim) dır ve yeni bir yadsımayşa (karşısav) çatışır Ama bu sürecin düzenleyicisi, ilkin doğalaşan ve sonunda yine kendisine ulaşacak olan saltık düşünce'dir (mutlak hafıza) Tarafsız bir idealist olan Hegel'in bu saltık düşüncesi, fiilen, Hıristiyanlığın Tanrısından diğer bir şey değildir

Eytişimsel özdekçi nicelikten niteliğe geçiş, karşıtların biriği ve savaşımı, olumsuzlamanın olumsuzlanması yasaları bu evrensel oluş'un genel yasalarıdır Engel, 'AntiDühring' adlı yapıtında eytişimi doğanın, insanın, toplumun ve düşüncenin oluş'umunun genel yasalarının kuramıolarak tanımlamıştır (İbid, Editions Sociales, Paris 1951, s 172) Bu oluş, aşağıdan yukarıya doğru, ne düz bir çizgi ve ne de daire biçimi izler, sarmal bir oluştur Önceki aşamalarını tekrar ediyor gibi görünen oluş, bunu diğer bir biçimde ve daha yüksek bir düzeyde yapar, oluş bir doğru yok, sarmaldır *
 
858,505Konular
982,762Mesajlar
33,063Kullanıcılar
netflixdunySon üye
Üst Alt