iltasyazilim
FD Üye
MIT üniversitesinden sinirbilimcilerin yaptığı bir araştırmaya göre, öğrencilerin testlerde daha yüksek bir puan almasına dönük verilen eğitim, öğrencilerin akışkan zekalarının gelişmesine bir katkı sağlamıyor
MIT Üniversitesi'nden araştırmacıları bu konuya yönelten soru şu olmuş: Düşük sosyoekonomik çevrelerden yetişen çocuklara, üniversiteye girebilmeleri için girmeleri gereken sınavlarda daha yüksek puan almaları yönünde bir destek sağlanırsa, bu destek başka bilişsel yeteneklerinin gelişmesine de yardımcı olur mu?
Araştırmacılar bunun için değişik okullarda okuyan 1400 tane sekizinci sınıf öğrencisinin test puanlarını incelemeye aldılar Öğrencinin okuduğu okulun aldığı test puanında ne kadar etkili olduğu belirlendi Buna göre İngilizce testlerinde okulun test puanlarındaki salınıma etkisi %24 iken, matematik puanlarındaki salınıma etkisinin %34 olduğu görüldü
Aynı öğrencilere, çalışan hafıza kapasitesileri, bilgiyi yorumlama hızı ve soyut problem çözme yetilerini değerlendirmeye dönük testler de yapıldı Akışkan zekanın (kişinin yeni durumlara uyum sağlama ve verili bilgilerin dışına çıkarak yeni değerlendirmeler yapabilme kabiliyetleriyle ilişkili zeka) değerlendirilmesine yönelik bu testlerin birine örnek olarak öğrencilere, gösterilen bir resimdeki eksik parçaları hangi şekillerin doldurduğu soruldu Çıkan sonuçlara göre öğrencilerin bu testlerdeki puanlarının salınımında okulun etkisinin %3 olduğu görüldü
Araştırmacılara göre bu sonuçların önemli yanı, okulda öğrenilen bilgilere yönelik yapılan testlerdeki başarının sosyoekonomik gelir seviyesine bağlı olmasından çok, bütün olarak bu testlere yönelik verilen eğitimin öğrencilerin akışkan zekalarının gelişmesine neredeyse hiç katkısı olmaması ve bunun okullarda verilen eğitimin ulaştığı sınırları hakkında net bir fikir vermesi
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
MIT Üniversitesi'nden araştırmacıları bu konuya yönelten soru şu olmuş: Düşük sosyoekonomik çevrelerden yetişen çocuklara, üniversiteye girebilmeleri için girmeleri gereken sınavlarda daha yüksek puan almaları yönünde bir destek sağlanırsa, bu destek başka bilişsel yeteneklerinin gelişmesine de yardımcı olur mu?
Araştırmacılar bunun için değişik okullarda okuyan 1400 tane sekizinci sınıf öğrencisinin test puanlarını incelemeye aldılar Öğrencinin okuduğu okulun aldığı test puanında ne kadar etkili olduğu belirlendi Buna göre İngilizce testlerinde okulun test puanlarındaki salınıma etkisi %24 iken, matematik puanlarındaki salınıma etkisinin %34 olduğu görüldü
Aynı öğrencilere, çalışan hafıza kapasitesileri, bilgiyi yorumlama hızı ve soyut problem çözme yetilerini değerlendirmeye dönük testler de yapıldı Akışkan zekanın (kişinin yeni durumlara uyum sağlama ve verili bilgilerin dışına çıkarak yeni değerlendirmeler yapabilme kabiliyetleriyle ilişkili zeka) değerlendirilmesine yönelik bu testlerin birine örnek olarak öğrencilere, gösterilen bir resimdeki eksik parçaları hangi şekillerin doldurduğu soruldu Çıkan sonuçlara göre öğrencilerin bu testlerdeki puanlarının salınımında okulun etkisinin %3 olduğu görüldü
Araştırmacılara göre bu sonuçların önemli yanı, okulda öğrenilen bilgilere yönelik yapılan testlerdeki başarının sosyoekonomik gelir seviyesine bağlı olmasından çok, bütün olarak bu testlere yönelik verilen eğitimin öğrencilerin akışkan zekalarının gelişmesine neredeyse hiç katkısı olmaması ve bunun okullarda verilen eğitimin ulaştığı sınırları hakkında net bir fikir vermesi
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız