Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Okul Öncesi Eğitimin Gerekliligi Ve Önemi

Okul Öncesi Eğitimin Gerekliligi Ve Önemi

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Okul Öncesi Eğitimin Gerekliligi,
Okul Öncesi Eğitimin Önemi,
Mektep Öncesi Eğitimin Yararları

MEKTEP ÖNCESİ EĞİTİMİN GEREKLİLİĞİ VE FAYDALARI

Bireyin gelişmesi, allah vergisi sahip olduğu akıl ve kabiliyet gibi potansiyel niteliklerini en üstteki düzeye çıkarabilmesi için yerinde bir hayat ve eğitim ortamına gereksinimi vardır Yaşam gerçekte başlı başına bir eğitim sürecidir İnsanoğlunun binlerce yıldır süren gelişme, ilerleme ricası onu durmadan yeni şeyler aramaya, kendisi için daha iyi yaşam koşulları yaratmaya yöneltmiştir Özellikle son birkaç yüzyılda kendi kendini tanıma çabalarına hız veren insanoğlu, bugün bundan böyle çocuğun yetişkinden öbür olduğunu, duygu düşünce ve öteki gelişim özellikleri bakımından onunla kıyaslanmasının mümkün olamayacağını anlamış bulunmaktadır
Günümüzde yaşamın birincil altı yılının önemine değinen araştırmacılar ve bilim insanları bu ilk yılların kişinin gelecekte nasıl bir birey olacağının belirleyicisi oldukları konusunda görüntü birliği içerisindedirler bu nedenle de okul öncesi dönem ve bu dönemde uygulanacak eğitimin niteliği her geçen gün daha fazla tartı kazanmaktadır
Mektep öncesi eğitim; mecburi eğitim çağına dek olan çocukların us, gövde, duygu, sosyal ve psikolojik gelişimlerini sistemli bir ortam içerisinde daha iyi karşılayan, onlara iyi alışkanlıklar ve davranışlar kazandıran, yeteneklerinin gelişmesine yardım eden, ilkokula hazırlayan ve ilköğretim bütünlüğü içinde yer alan eğitim sürecidir Diğer tek tek biçimde tanımlayacak olursak mektep öncesi eğitim; çocukların ilköğretime başlamalarından önceki dönemde, zihinsel, şehvetli, kültürel, bedeni ve sosyal gelişmesini içine bölge, yaş ve yetenek özelliklerini de dikkate alarak yapılan planlı ve programlı eğitim olarak tanımlanmaktadır
Mektep öncesi ( kreş ) eğitimin çocuklar, aileler ve toplum açısından sayılamayacak dek çok faydası vardır 06 yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en süratli ve etkili geliştiği dönemdir Çalışmalar gösteriyor ancak beyin yapısı ve fonksiyonlarının gelişiminin üçte ikilik bölümü 04 yaş aralarında tamamlanmaktadır Erken çocukluk dönemindeki deneyimler beynin egzersiz biçimi için esas niteliğindedir Yapılan araştırmalar okul öncesi eğitim alan çocuklarda okula devam oranlarının ve okul başarısının daha yüksek olduğunu göstermektedir
Mektep öncesi eğitim sosyal ve hissi gelişimi destekleyerek, ekseriyet döneminde kişilerin daha üretken, bereketli, girişken, risk almaktan korkmayan bireyler olmalarını ve sahip oldukları potansiyeli bütünüyle kullanmalarını sağlar
Çocukların gelişim özellikleri, bireysel farklılıkları ve yetenekleri göz önüne alan, dinç bir biçimde fiziksel, şehvetli, dil, sosyal ve zihinsel yönden gelişimlerini karşılayan, olumlu şahsiyet temellerinin atıldığı, marifetli yönlerinin ortaya çıkarıldığı, çocukların kendilerine güven duymalarının sağlandığı, ebeveyn ve eğitimcilerin etkili olduğu kaliteli bir mektep öncesi eğitim programına katılan çocukların diğer çocuklara kıyasla gelecekte okul başarıları daha yüksek, sosyal, hissi, sözel, zihinsel ve bedensel gelişim açısından daha yetkin olduklarını kanıtlanmıştır
Yaygın olan bir yanlış anlayışa tarafından Mektep öncesi eğitim kurumları sadece annesi çalışan çocukların yararlanacağı yerler değildir Her çocuk, kişiliğinin özgürce gelişimi için mektep öncesi eğitim sürecinden mutlaka istifade ettirilmelidir Çocuğun kişiliğinin belirlenmiş kalıplara döküldüğü, psikolojik ve zihinsel gelişimlerinin önemli ölçüde tamamlandığı bu dönemde, okula başlangıç yaşlarını göz önünde bulundurarak, çocuk ne en ince ayrıntısına kadar ailede kalmalı, ne de iyice okul öncesi eğitim kurumuna bırakılmalıdır Bu dönemde aile ile kurumlar aralarında sıkı bir işbirliği sağlanması gerekmektedir Ailenin koşulları ne kadar kullanışlı olursa olsun, çocuğu yaşıtlarıyla birlikte yerinde bir ortamda ve uzman eğitimcilerin gözetiminde gelişimin her evresinin temel özelliklerini göz önünde bulundurarak esas öğrenime aranje etmek, kuşkusuz daha olumlu sonuçlar verecektir Bunun yanı sıra ülkemizin lüzum idareli gerek toplumsal yapısı dikkate alındığında, ailelerimiz, çocuklarının fiziksel ve manevi gereksinimlerini tatmin edici düzeyde karşılayamadıkları gibi, zorunlu çağdaş pedagojik formasyondan mahrum da bulunmakta ve çocukların eğitim ve öğreniminde mutlaka ilave bir desteğe ihtiyaç duymaktadır

Yeniden başka bir yanlış anlayışa tarafından Anaokulu sadece ilkokula hazırlık değildir Bu yanlıştan hareketle bir fazla aile çocuğunu sadece anasınıfına (56yaş) göndererek mektep öncesi eğitim sürecini tamamlayacaklarını düşünmektedir Halbuki okul öncesi eğitim bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak 23 yaşları itibarı ile başlar ve ailenin dışına atılan birincil adım olarak düşünülmelidir Ilk 23 yıl içinde çocuk, model olarak aldığı anne ve babasından alabileceğini alır ve kendisine belli fırsatlar ölçüsünde belirtilmiş bir psikososyal olgunluğa erişir Oysa bu gelişim sınırlıdır
Froebel ’ in deyişiyle : “ anaokulunun amacı, öğrenmeye ilgi uyandırmaktır Anaokulu, çocuğa data aktarmanın yanı sıra, çocuğun içinde var olan yeteneklerin serpilip gelişmesine tezgâhtar olmaktadır Çocuk, anaokulunda en iyi oyun ortamını bulur, işbirliğini geliştirir, yaşıtlarıyla iletişim kurar, sosyal, duygusal ve zihinsel gelişimin büyük bir kısmını tamamlar Çocuk Yuvası çocuğa, kendi hakkını korurken, paylaşmayı ve başkaların özgürlüğüne zarar vermemeyi öğretir Dünyanın yalnızca kendi ailesinden ibaret olmadığını fark eden çocuk toplum içinde yaşamanın esas kurallarını öğrenerek alışkanlık haline getirir
Kreş sürecinde gelişen sadece çocuğun kişilik özellikleri yok öğrenmeye olan merakı ve alışkanlıklarıdır Anaokulunda öğrenmeye duyulan ilginin yanı sıra her çocuk kendi şahsiyet özellikleri doğrultusunda kendi öğrenme sistematiğini de kurar Kurduğu bu sistem doğru daha sonraki uzun soluklu öğrenim hayatında keza daha başarılı olur keza daha dinç seçimler yapma olanağına kavuşur

Önemle üzerinde duracağımız faydalardan bir diğeri de çocuk yuvası eğitimi ve etkileşimi doğru çocuğun geliştirdiği özgüven duygusudur Kendini tanımayı ve ifade etmeyi, dürüst irtibat kurmayı, yapabildiklerini her geçen gün daha artı keşfeden ve geliştiren çocuk kendine daha fazla güven duyar Geliştirilen özgüven neticesinde şahsiyet ve ruh yapısı sağlam bireyler yetişir *
 
858,505Konular
982,750Mesajlar
33,062Kullanıcılar
miko4267Son üye
Üst Alt