iltasyazilim
FD Üye
Öğretmen Kariyer Basamaklarında Yükselme Yönetmenliği,
Öğretmen Kariyer Basamakları Sınavı
Hoca Kariyer Basamakları Yönetmenliği
Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, öğretmenlerin, öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselmeleri ile ilgili yöntem ve esasları düzenlemektir
Kapsam
Madde 2 — Bu Mevzuat, öğretmenlerden öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselebilecekleri kapsar
Destek
Madde 3 — Bu Mevzuat, 1461973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 43 üncü maddesi ile 1471965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 4 — Bu Yönetmelikte geçen;
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
Komite: Talim ve Terbiye Kurulunu,
Eğitim: Hizmet içi eğitim ve lisansüstü eğitimi,
Hizmet içi eğitim: Hizmet içi eğitim amacı ile düzenlenen kurs ve seminerleri,
Etkinlikler: Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif çalışmaları,
Sicil (Iş başarımı): Şahsiyet özelliklerinin ve meslekî yeterliğin belirlenmesi nedeniyle geliştirilen kriter ve göstergelere göre yapılan değerlendirmeyi,
Alan: Hoca adayları ve öğretmenlerin mezun oldukları lisans düzeyindeki yüksek öğretim programına emrindeki olarak atandıkları öğretmenlikleri,
Eğitim Bilimleri: Öğrenme ve eğitim sürecinin niteliksel ve objektif yönlerini bilimsel yöntemlerle ele alan ve inceleyen bilim dallarını,
Öğretmenlik Kariyer Basamakları: Adaylık döneminden sonraki öğretmenlik, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik basamaklarını,
Kıdem: Öğretmenlik veya uzman öğretmenlikte geçen süreyi,
Hoca: Genel kültür, özel alan ve pedagojik formasyon eğitimi alarak yetişmiş ve adaylık döneminden sonradan her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında eğitimöğretim ve bununla ilgili idare hizmetlerini yürütenleri,
Uzman Öğretmen: Alanında veya eğitim bilimleri alanında tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlayan öğretmenlerden kıdem, hizmet içi eğitim, faaliyetler ve sicil; lisans öğrenimi ya da alanı veya eğitim bilimleri alanı dışarıda lisansüstü öğrenimini tamamlayan öğretmenlerden ise kıdem, eğitim, faaliyetler, sicil ve sınav ölçütlerine tarafından yapılan değer biçme ve başarı sıralaması sonucunda alanlarında ayrılan kontenjana yerleştirilenleri,
Başöğretmen: Alanında ya da eğitim bilimleri alanında doktora öğrenimini tamamlayan öğretmenlerden kıdem, hizmet içi eğitim, etkinlikler ve sicil; lisans öğrenimi veya alanı ya da eğitim bilimleri alanı dıştan lisansüstü öğrenimini tamamlayan bilirkişi öğretmenlerden ise kıdem, eğitim, etkinlikler, sicil ve sınav ölçütlerine kadar yapılan değer biçme ve galibiyet sıralaması sonucunda alanlarında ayrılan kontenjana yerleştirilenleri,
Kariyer: Öğretmenlikten bilirkişi öğretmenliğe, uzman öğretmenlikten başöğretmenliğe gerekli yeterlikler kazanılarak ilerlemeyi,
Eğitim Kurumu: Bakanlığa emrindeki her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim etkinliklerinin yürütüldüğü kurumlar ile bu kurumlarda yürütülen eğitimöğretim etkinlikleri için program hazırlama, eğitim vasıtagereci üretme ve geliştirme, öğrenci ve öğrenci adaylarına uygulanacak seçme veya da yarışma sınavları için zorunlu iş ve işlemleri yürütme, hizmet içi eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verme aracılığıyla muavin ve yardım olan kurumları,
Özel Öğretim Kurumu: 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında etkinlik bildiren mektep öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim kurumları, kurslar, dershaneler ve öğrenci etüt eğitim merkezlerini,
Sınav: Öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselebilecekler için yapılan sınavı,
Sınav Muafiyeti: Alanında veya eğitim bilimleri alanında tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlayan öğretmenlerin bilirkişi öğretmenlik; doktora öğrenimini tamamlayan öğretmenlerin ise başöğretmenlik sınavından muaf tutulmalarını,
Sertifika: Alanlara göre ayrılan bilirkişi öğretmenlik veya başöğretmenlik kontenjanına yerleştirilenlere bahşedilen belgeyi,
Aday: Kariyer basamaklarında yükselmek üzere başvuruda bulunanları,
ÖSYM: Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
Kredi Puanı: Hizmet içi eğitim etkinliklerinden 6 saati 1 kredi puanı karşılığında değerlendirilmek suretiyle bulunan puanı
açıklama eder
Esas ilkeler
Madde 5 — Öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselmede;
a) Öğretmenlerin meslekî data ve becerilerinin geliştirilmesi,
b) İmkân ve fırsat eşitliği sağlanması,
c) Genellik, denklik, geçerlik, güvenirlik, açık sözlülük ve açıklık ölçütlerine uyulması
temel ilkedir *
Öğretmen Kariyer Basamakları Sınavı
Hoca Kariyer Basamakları Yönetmenliği
Madde 1 — Bu Yönetmeliğin amacı, öğretmenlerin, öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselmeleri ile ilgili yöntem ve esasları düzenlemektir
Kapsam
Madde 2 — Bu Mevzuat, öğretmenlerden öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselebilecekleri kapsar
Destek
Madde 3 — Bu Mevzuat, 1461973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanununun 43 üncü maddesi ile 1471965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 152 nci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır
Tanımlar
Madde 4 — Bu Yönetmelikte geçen;
Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
Komite: Talim ve Terbiye Kurulunu,
Eğitim: Hizmet içi eğitim ve lisansüstü eğitimi,
Hizmet içi eğitim: Hizmet içi eğitim amacı ile düzenlenen kurs ve seminerleri,
Etkinlikler: Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sportif çalışmaları,
Sicil (Iş başarımı): Şahsiyet özelliklerinin ve meslekî yeterliğin belirlenmesi nedeniyle geliştirilen kriter ve göstergelere göre yapılan değerlendirmeyi,
Alan: Hoca adayları ve öğretmenlerin mezun oldukları lisans düzeyindeki yüksek öğretim programına emrindeki olarak atandıkları öğretmenlikleri,
Eğitim Bilimleri: Öğrenme ve eğitim sürecinin niteliksel ve objektif yönlerini bilimsel yöntemlerle ele alan ve inceleyen bilim dallarını,
Öğretmenlik Kariyer Basamakları: Adaylık döneminden sonraki öğretmenlik, uzman öğretmenlik ve başöğretmenlik basamaklarını,
Kıdem: Öğretmenlik veya uzman öğretmenlikte geçen süreyi,
Hoca: Genel kültür, özel alan ve pedagojik formasyon eğitimi alarak yetişmiş ve adaylık döneminden sonradan her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumlarında eğitimöğretim ve bununla ilgili idare hizmetlerini yürütenleri,
Uzman Öğretmen: Alanında veya eğitim bilimleri alanında tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlayan öğretmenlerden kıdem, hizmet içi eğitim, faaliyetler ve sicil; lisans öğrenimi ya da alanı veya eğitim bilimleri alanı dışarıda lisansüstü öğrenimini tamamlayan öğretmenlerden ise kıdem, eğitim, faaliyetler, sicil ve sınav ölçütlerine tarafından yapılan değer biçme ve başarı sıralaması sonucunda alanlarında ayrılan kontenjana yerleştirilenleri,
Başöğretmen: Alanında ya da eğitim bilimleri alanında doktora öğrenimini tamamlayan öğretmenlerden kıdem, hizmet içi eğitim, etkinlikler ve sicil; lisans öğrenimi veya alanı ya da eğitim bilimleri alanı dıştan lisansüstü öğrenimini tamamlayan bilirkişi öğretmenlerden ise kıdem, eğitim, etkinlikler, sicil ve sınav ölçütlerine kadar yapılan değer biçme ve galibiyet sıralaması sonucunda alanlarında ayrılan kontenjana yerleştirilenleri,
Kariyer: Öğretmenlikten bilirkişi öğretmenliğe, uzman öğretmenlikten başöğretmenliğe gerekli yeterlikler kazanılarak ilerlemeyi,
Eğitim Kurumu: Bakanlığa emrindeki her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim etkinliklerinin yürütüldüğü kurumlar ile bu kurumlarda yürütülen eğitimöğretim etkinlikleri için program hazırlama, eğitim vasıtagereci üretme ve geliştirme, öğrenci ve öğrenci adaylarına uygulanacak seçme veya da yarışma sınavları için zorunlu iş ve işlemleri yürütme, hizmet içi eğitim ile rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri verme aracılığıyla muavin ve yardım olan kurumları,
Özel Öğretim Kurumu: 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında etkinlik bildiren mektep öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim kurumları, kurslar, dershaneler ve öğrenci etüt eğitim merkezlerini,
Sınav: Öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselebilecekler için yapılan sınavı,
Sınav Muafiyeti: Alanında veya eğitim bilimleri alanında tezli yüksek lisans öğrenimini tamamlayan öğretmenlerin bilirkişi öğretmenlik; doktora öğrenimini tamamlayan öğretmenlerin ise başöğretmenlik sınavından muaf tutulmalarını,
Sertifika: Alanlara göre ayrılan bilirkişi öğretmenlik veya başöğretmenlik kontenjanına yerleştirilenlere bahşedilen belgeyi,
Aday: Kariyer basamaklarında yükselmek üzere başvuruda bulunanları,
ÖSYM: Yükseköğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
Kredi Puanı: Hizmet içi eğitim etkinliklerinden 6 saati 1 kredi puanı karşılığında değerlendirilmek suretiyle bulunan puanı
açıklama eder
Esas ilkeler
Madde 5 — Öğretmenlik kariyer basamaklarında yükselmede;
a) Öğretmenlerin meslekî data ve becerilerinin geliştirilmesi,
b) İmkân ve fırsat eşitliği sağlanması,
c) Genellik, denklik, geçerlik, güvenirlik, açık sözlülük ve açıklık ölçütlerine uyulması
temel ilkedir *