iltasyazilim
FD Üye
Hürriyet yazarı Hadi Uluengin, Türk okullarını yazdı Bu okulların hangi misyonu üstlendiği sorusuna yanıt veren Uluengin, bu okullar insanlık için hayırlı; ulusumuz için ise çok hayırlı’dır!dedi
Zil nasıl çalıyor
DEV Atatürk panosu, New York Timesde yayınlanan ve okul salonunu gösteren koca fotoğrafın odak noktasını oluşturuyordu Girişte ise Türk bayrağı dalgalanıyordu
Her iki enstantane de İstanbul’da çekilmiş Fethullah Gülen Camiası’na yakınlığıyla tanınan ve Pakistan’da PakTürkismi altında faaliyet gösteren liselerle ilgili habere eşlik ediyor
Haberden okuyoruz ki, PakTürk okullarında eğitim İngilizce, yan dil Türkçeymiş Ebevnler de dinci aşırılığa engel modern dersveriliyor diye çocuklarını buraya göndermeye can atıyormuş
İmdii, ulusalcı laikçikesime şu soruyu sormak boynumun borcudur:
* * *
NİJERYA’dan Vietnam’a; Rusya’dan Arjantin’e; Çin’den Maçin’de, yedi kıtadaki yetmiş milletten çocuğun Türkçe öğreniyor olması ve Türk rahlei tedrisindengeçmesi, sizin milliyetçiliğinizi, sizin ulusalcılığınızı, sizin vatanperverliğinizikesmiyor mu?
Yoksa, yine işkembei kübradan atarak ve yine binbir komplo teorisi uydurarak, takıyye yapıyorlar canım, aslında İslam devleti hedefliyorlar diye mi buyuracaksınız?
Hadi öyle olduğunu varsayalım ama, o takıyye kim için ve niçin yapılacak ki?
* * *
BU nasıl bir takıyyedir ki, örneğin Endonezyalı öğrencilerin karşına Türkiye’deki seküler eğitim çıkarılıyor
Demek size göre, buna rağmen o öğrenciler diplomayı alınca İslamcıkesilecektir?
Peki de, kaç ortalama çocukmütedeyyin ama laik bir eğitim sonrası dinciolur?
Yoksa aksine, dünkü yazımda Hristiyan Biraderlertárikatının Sen Jozef Lisesi misálinde anlattığım gibi, aynı ortalama çocukoradan, dine saygılı ama sapına kadar laik; üstelik bilhassa da, Türk kültürünün hamuruyla yoğrulduğu için Türkofilmi çıkar?
Katoliklerde Cizvit kolejleri, Protestanlarda misyoner mektepleri, Musevilerde de Alliance İsraeliteokulları, Gülen Camiası’nın oluşturduğu kurumların aynısı değil midir?
Tüm bunlar, milli bayrağını çektikleri ülkeleri cázibe merkezikılmamışlar mıdır?
Aynı dev gelişme de Türkiye için sonsuz geniş ve sonsuz stratejik ufuklar açmaz mı?
O halde, ey ulusalcı laikçizevát, vehimle kandırmayın ve de artık gerçeği görün!
* * *
FAKAT, söz konusu gerçeği görmek, yani Gülen Camiası’nı belirleyen misyon ruhunu kavrayabilmek için, genel olarak Nûr felsefesinibiraz incelemiş olmak gerekir
Yani, Saidi Nûrsi’ye yobazdamgası vurmak ve sosyolojisini araştıralımdediği için de Şerif Mardin Usta’yı aforozlamak, ancak Şark’ta muteber bir laikçigaflettir
Zira Nûrsi, Muhammed İkbál’le birlikte 20 asır İslamının en önemli mütefekkiridir
Ve, risále ezberlemekten söz etmiyorum ama, örneğin Tarihçei Hayatı karıştırmak zahmetine katlanan ve önyargısız sentez yapan her insan, Bediüzzaman’ın, Müslüman Dünya’daki krizi aşmak amacıyla, ûlviyeti korunan ama moderniteye açılan bir yol çizdiğini saptar
Üstelik, ûhreviyle dünyeviyi bilhassa ayrıştırdığı içindir ki de, Saidi Nûrsi son tahlilde laik; daha doğrusu, AngloSakson sekülarizmine yakın bir yerlerde durur
Artı, konu için çok önemli, Nûrsi aynı zamanda, hayrfarzını ilke alan ve Kalvinci Protestanlıkla benzeşen bir rabıtalı hayat fedakár misyonetiğinin tercümanıdır
* * *
İŞTE, Gülen Camiası okullarındaki zil de bu ruhun ve bu etiğin titreşiminde çalıyor
Nûrunu ise, Türkiye’nin genel zenginleşmesine koşut olarak gelişen ve mütedeyyin, yurtsever ve muhafazakár insanlardan oluşan; fakat aynı zamanda da sekülarist, modernist ve üniversalist kimlik taşıyan yeni taşra burjuvazisinin, ûlvi nitelikli hayrrefleksinden alıyor
Ve söz konusu okullar insanlık için hayırlı; ulusumuz için ise çok hayırlı’dır!
Hürriyet
alıntıdır :Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
Zil nasıl çalıyor
DEV Atatürk panosu, New York Timesde yayınlanan ve okul salonunu gösteren koca fotoğrafın odak noktasını oluşturuyordu Girişte ise Türk bayrağı dalgalanıyordu
Her iki enstantane de İstanbul’da çekilmiş Fethullah Gülen Camiası’na yakınlığıyla tanınan ve Pakistan’da PakTürkismi altında faaliyet gösteren liselerle ilgili habere eşlik ediyor
Haberden okuyoruz ki, PakTürk okullarında eğitim İngilizce, yan dil Türkçeymiş Ebevnler de dinci aşırılığa engel modern dersveriliyor diye çocuklarını buraya göndermeye can atıyormuş
İmdii, ulusalcı laikçikesime şu soruyu sormak boynumun borcudur:
* * *
NİJERYA’dan Vietnam’a; Rusya’dan Arjantin’e; Çin’den Maçin’de, yedi kıtadaki yetmiş milletten çocuğun Türkçe öğreniyor olması ve Türk rahlei tedrisindengeçmesi, sizin milliyetçiliğinizi, sizin ulusalcılığınızı, sizin vatanperverliğinizikesmiyor mu?
Yoksa, yine işkembei kübradan atarak ve yine binbir komplo teorisi uydurarak, takıyye yapıyorlar canım, aslında İslam devleti hedefliyorlar diye mi buyuracaksınız?
Hadi öyle olduğunu varsayalım ama, o takıyye kim için ve niçin yapılacak ki?
* * *
BU nasıl bir takıyyedir ki, örneğin Endonezyalı öğrencilerin karşına Türkiye’deki seküler eğitim çıkarılıyor
Demek size göre, buna rağmen o öğrenciler diplomayı alınca İslamcıkesilecektir?
Peki de, kaç ortalama çocukmütedeyyin ama laik bir eğitim sonrası dinciolur?
Yoksa aksine, dünkü yazımda Hristiyan Biraderlertárikatının Sen Jozef Lisesi misálinde anlattığım gibi, aynı ortalama çocukoradan, dine saygılı ama sapına kadar laik; üstelik bilhassa da, Türk kültürünün hamuruyla yoğrulduğu için Türkofilmi çıkar?
Katoliklerde Cizvit kolejleri, Protestanlarda misyoner mektepleri, Musevilerde de Alliance İsraeliteokulları, Gülen Camiası’nın oluşturduğu kurumların aynısı değil midir?
Tüm bunlar, milli bayrağını çektikleri ülkeleri cázibe merkezikılmamışlar mıdır?
Aynı dev gelişme de Türkiye için sonsuz geniş ve sonsuz stratejik ufuklar açmaz mı?
O halde, ey ulusalcı laikçizevát, vehimle kandırmayın ve de artık gerçeği görün!
* * *
FAKAT, söz konusu gerçeği görmek, yani Gülen Camiası’nı belirleyen misyon ruhunu kavrayabilmek için, genel olarak Nûr felsefesinibiraz incelemiş olmak gerekir
Yani, Saidi Nûrsi’ye yobazdamgası vurmak ve sosyolojisini araştıralımdediği için de Şerif Mardin Usta’yı aforozlamak, ancak Şark’ta muteber bir laikçigaflettir
Zira Nûrsi, Muhammed İkbál’le birlikte 20 asır İslamının en önemli mütefekkiridir
Ve, risále ezberlemekten söz etmiyorum ama, örneğin Tarihçei Hayatı karıştırmak zahmetine katlanan ve önyargısız sentez yapan her insan, Bediüzzaman’ın, Müslüman Dünya’daki krizi aşmak amacıyla, ûlviyeti korunan ama moderniteye açılan bir yol çizdiğini saptar
Üstelik, ûhreviyle dünyeviyi bilhassa ayrıştırdığı içindir ki de, Saidi Nûrsi son tahlilde laik; daha doğrusu, AngloSakson sekülarizmine yakın bir yerlerde durur
Artı, konu için çok önemli, Nûrsi aynı zamanda, hayrfarzını ilke alan ve Kalvinci Protestanlıkla benzeşen bir rabıtalı hayat fedakár misyonetiğinin tercümanıdır
* * *
İŞTE, Gülen Camiası okullarındaki zil de bu ruhun ve bu etiğin titreşiminde çalıyor
Nûrunu ise, Türkiye’nin genel zenginleşmesine koşut olarak gelişen ve mütedeyyin, yurtsever ve muhafazakár insanlardan oluşan; fakat aynı zamanda da sekülarist, modernist ve üniversalist kimlik taşıyan yeni taşra burjuvazisinin, ûlvi nitelikli hayrrefleksinden alıyor
Ve söz konusu okullar insanlık için hayırlı; ulusumuz için ise çok hayırlı’dır!
Hürriyet
alıntıdır :Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız