USA Today, 2022 yılında Blockchain teknolojilerinin daha fazla benimseneceğine dair işaretleri gösteren bir makale yayınladı. Makaleye nazaran 2022 yılında metaverse, blockchain ve NFT dünyası hayatımızda kıymetli bir yer kaplayacak.
Son dakika gelişmelerden anında haberdar olmak için bizi Twitter ve
Telegram kanalımızdan takip edebilirsiniz.
2021 dünya için dijital, teknoloji odaklı bir yıl oldu. Merkezi olmayan Web 3.0 dünyası ve blockchain teknolojileri 2021 yılına damga vurdu. Medya dünyasında, NFT’lere çok fazla yer verilmeye başlandı. Blockchain’in medyada ve tüm dünyada benimsenmesi 2022 yılında artacak mı?
My Magic 8-Ball’a nazaran tüm bu işaretler 2022 yılında Blockchain teknolojilerinin daha fazla benimseneceğini gösteriyor.
1. Blockchain 2022’de Patlayacak
2021’de blockchain teknolojilerinin patlamasıyla 2022, insanların blockchain’in gücünü sahiden benimsemeye ve ölçeklendirmeye başladığı yıl olacak. Tıpkı 15 yıl evvel iPhone’ların yeni taşınabilir öncelikli içerik dünyasına öncülük etmesi üzere, Web 3.0 olarak isimlendirilen şey, fikri mülkiyet yahut IP yaratıcıları için kullanıcılara direkt ulaşmak ve bunlardan para kazanmak için yesyeni bir dönüşümsel dünyanın habercisi olacak.
2. NFT’ler, İçerik Oluşturucuları ve Hayranlar İçin Yeni Bir Teknoloji Olacak
NFT’ler, içeri üreticilerin yeni gelir kanalları olarak düşünülmelidir. 2021 yılında medya dünyası CryptoPunks, Bored Ape Yacht Club ve genel olarak DAO’ları (merkezi olmayan özerk kuruluşlar) üzere dijital sanatla tanışmaya başladı. 2022 yılında ise Blok zinciri, NFT’ler ve DAO’lar uzun vadede dünyaya istikamet verecek.
3. Büyük Teknolojiye Karşı Büyük Hareketler Yaşanacak
Facebook (Meta), Google, Apple ve Amazon’un yeni mega medya platformları, tüm bu gelişmelerle birlikte 2022 yılında yeni bir tehditle karşı karşıya gelecek üzere duruyor. Öbür teknoloji holdingleri metaverse cihanına kayıtsız kalmayacak. Büyük medya platformlarına bu hususta rakip olacak.
4. Apple Metaverse’e Giden Yolu Açacak
Facebook, Metaverse kainatına Meta ile adım attı. Fakat gerçek metaverse yeniliği Apple ile geliyor. Apple’ın AR gözlükleri bu yeniliğini yönlendirecek. Apple en üst seviye giyilebilir AirPod’ları kullanıyor. (kendi başına 20 milyar dolarlık bir iş) AirPods, tıpkı Apple’ın iPhone ile taşınabilir dünyada kitlesel tüketiciyi benimsemesine misal halde, oyun sanayisinin dışında Metaverse tabanına açılan birinci büyük ağ geçidi olacak. Mikro kameralarla, görsel tecrübeler sağlayacak AirPod’ların üst seviye, son derece kıymetli sürümleri 2022 yılında hayatımıza dahil olacak.
5. Oyunlar + Geçişler = Metaverse Büyüsü
Oyun sanayisi, öbür tüm cümbüş içeriği kategorilerine liderlik etmeye devam edecek. Scott 2020’de “Fortnite” aracılığıyla metaverse’e girdi ve 50 milyon kullanıcıyla platformun 1 numaraya ulaşmasını sağladı. Ariana Grande geçen yıl bu sayıları paramparça etti. Oyunlardaki müzikler büyük bir gelir akışı haline geliyor, 2022 yılında oyunlarla müzik sanayisi daha da güçlenecek üzere görünüyor.
6. Oynarken Para Kazanın
Medya ve teknoloji iş modelleri, bilhassa Facebook ve Google’ın reklam odaklı iş modellerine atığı yol ile temelden gelişmeye devam edecek. Tekil süreçlerden aboneliğe dayalı yinelenen gelir paketlerine (Amazon Prime, Apple One, Disney+) geçişi 2021’de gördük. Bu durum 2022’de hızlanacak.
Oyun dünyasındaki “ücretsiz oynama” iş modeli geride kalacak. Blok zinciri sayesinde, oyunculara oynamaları için para ödeyen (oynadıkları oyunlarda kısmi sahiplik veren) büsbütün yeni bir “oyna kazan” modeline geçiş yapılacak.
7. Müzisyenler NFT’lerin Gücünden Yararlanacak
Müzik, daha global geniş bant ilişkisi aracılığıyla akışı hızlandırarak, büsbütün yeni telif ödemeli platformlar (Facebook, TikTok, Peloton), akıllı hoparlörlerin her yerde artan yaygınlığı ve NFT’ler üzere dönüşümsel blok zincirle beslenen fırsatlar ile çift haneli büyümesine devam edecek. Tahminen de en değerlisi bugün hala birden fazla yöneticinin başında yok hayranlar, en sevdikleri sanatkarların ceplerine direkt değerli ölçüde daha fazla para aktarabilecekler.