Neşe Erdok
Neşe Erdok ressam ve oğretim uyesi
HAYATI
1940 yılında İstanbul ’un Uskudar semtinde doğmuştur 194853 yılları arasında ilk ve ortağrenimini tamamlamış, ardından İstanbul Devlet Guzel Sanatlar Akademisi Resim Bolumu Neşet Gunal Atolye ’sinde resim eğitimine başlamıştır Okulunu tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı bursuyla Paris ’e gitmiştir Burada ceşitli eğitmenlerin yanında calışma fırsatı bulmuş, 1972 yılında yurda geri donmuştur Aynı yıl mezun olduğu okulda asistan olarak goreve başlamış, yavaş yavaş ilerleyerek proforluğe kadar yukselmiştir Yurt icinde ve yurt dışında pek cok kişisel sergiler acan sanatcının cok sayıda odulleri de bulunmaktadır
SANAT USLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
SANAT USLUBU
Figuratif resmin ustası sayabileceğimiz, insanı ozellikle kadını bir kadın sanatcı gozuyle tuvaline aktarırken carpıcı ifadeler kullanmıştır Kimi zaman normal insan boyutunda kimi zaman deformasyon ile ele aldığı figurlerin ruh halinin belirtildiği ve figurle mekan ilişkisi arasında sıkı bir bağın var olduğu gozlenmektedir Sanatcının eserlerinde genel olarak kullandığı renkler, ustte beyaz altta siyah diğer tarafta ise karşılıklı olarak turuncu ve mavinin yer aldığı bir cemberden oluşmaktadır Neşe Erdok bir soyleşisinde ‘ ’Bende bicim daima on plana cıkar Renk ise bicime bağlı olan, ikinci derecede onemli bir oğedir Rengi, daha cok bicimin etkisini arttırmak, belki psikolojik bir etkiyi vurgulamak icin kullanıyorum ’ ’ diyerek sanatına dair bir bakış acısı oluşturmamıza yardımcı olmuştur Eserlerine sectiği konulara ozgun yorumları ile oznel sanat goruşunu pekiştiren sanatcı, kimi zamanda eserleriyle toplumu eleştirdiği gorulmektedir Eserlerinde desene ağırlık vermiş, bunun yanında ışıkgolge, bicimleke, gibi kurallara da bağlı kalmıştır Toplumsal icerikli bu eserlerinde cocuklar, satıcılar, hastalar, sakatlar ve yaşlılar sıkca betimlenmiştir Betimlediği bu kişilerin yalnızca dış gorunuşlerini değil ic dunyalarını da coğu zaman karamsar bir bakış acısıyla resmetmiştir Bu haliyle de dışavurumcu bir tavır sergilediği soylenmektedir Konunun carpıcılığını belirginleştirmek adına zaman zaman bicim bozmalara da başvurmuştur Son yıllarda yaptığı eserlerinde kendi yaşamının izlerini yansıtan portreler yapmıştır
BAŞLICA ESERLERİ
Ayakkabı Boyacısı (1979), Egon Schiele Hucresinde (1988), Saltanat (1994), PortreEsma Erdok (2000), Kuaforde (2003), Cennet Kuşu (), Ateş Yakanlar (1981), Bekleyiş (1987), Atolyede Gece (2019), Eylulde Golkoy (1999), Neydik Ne olduk (2008), Soma (2019)
Neşe Erdok ressam ve oğretim uyesi
HAYATI
1940 yılında İstanbul ’un Uskudar semtinde doğmuştur 194853 yılları arasında ilk ve ortağrenimini tamamlamış, ardından İstanbul Devlet Guzel Sanatlar Akademisi Resim Bolumu Neşet Gunal Atolye ’sinde resim eğitimine başlamıştır Okulunu tamamladıktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı bursuyla Paris ’e gitmiştir Burada ceşitli eğitmenlerin yanında calışma fırsatı bulmuş, 1972 yılında yurda geri donmuştur Aynı yıl mezun olduğu okulda asistan olarak goreve başlamış, yavaş yavaş ilerleyerek proforluğe kadar yukselmiştir Yurt icinde ve yurt dışında pek cok kişisel sergiler acan sanatcının cok sayıda odulleri de bulunmaktadır
SANAT USLUBU VE BAŞLICA ESERLERİ
SANAT USLUBU
Figuratif resmin ustası sayabileceğimiz, insanı ozellikle kadını bir kadın sanatcı gozuyle tuvaline aktarırken carpıcı ifadeler kullanmıştır Kimi zaman normal insan boyutunda kimi zaman deformasyon ile ele aldığı figurlerin ruh halinin belirtildiği ve figurle mekan ilişkisi arasında sıkı bir bağın var olduğu gozlenmektedir Sanatcının eserlerinde genel olarak kullandığı renkler, ustte beyaz altta siyah diğer tarafta ise karşılıklı olarak turuncu ve mavinin yer aldığı bir cemberden oluşmaktadır Neşe Erdok bir soyleşisinde ‘ ’Bende bicim daima on plana cıkar Renk ise bicime bağlı olan, ikinci derecede onemli bir oğedir Rengi, daha cok bicimin etkisini arttırmak, belki psikolojik bir etkiyi vurgulamak icin kullanıyorum ’ ’ diyerek sanatına dair bir bakış acısı oluşturmamıza yardımcı olmuştur Eserlerine sectiği konulara ozgun yorumları ile oznel sanat goruşunu pekiştiren sanatcı, kimi zamanda eserleriyle toplumu eleştirdiği gorulmektedir Eserlerinde desene ağırlık vermiş, bunun yanında ışıkgolge, bicimleke, gibi kurallara da bağlı kalmıştır Toplumsal icerikli bu eserlerinde cocuklar, satıcılar, hastalar, sakatlar ve yaşlılar sıkca betimlenmiştir Betimlediği bu kişilerin yalnızca dış gorunuşlerini değil ic dunyalarını da coğu zaman karamsar bir bakış acısıyla resmetmiştir Bu haliyle de dışavurumcu bir tavır sergilediği soylenmektedir Konunun carpıcılığını belirginleştirmek adına zaman zaman bicim bozmalara da başvurmuştur Son yıllarda yaptığı eserlerinde kendi yaşamının izlerini yansıtan portreler yapmıştır
BAŞLICA ESERLERİ
Ayakkabı Boyacısı (1979), Egon Schiele Hucresinde (1988), Saltanat (1994), PortreEsma Erdok (2000), Kuaforde (2003), Cennet Kuşu (), Ateş Yakanlar (1981), Bekleyiş (1987), Atolyede Gece (2019), Eylulde Golkoy (1999), Neydik Ne olduk (2008), Soma (2019)