nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Vaktin ilk cüzünün, sonuna üstünlüğü ahiretin dünyaya üstünlüğü gibidir
Namazın vakitlerini soran sahabeye Efendimiz Seyyid (sav), tıpkı Cebrail'in kendisine gösterdii gibi 5 süre namazı birinci gün namaz vakitlerinin başlangıcında, ikinci gün de sonunda kılarak, uygulamalı olarak gösterip öğretmiştir İlmihal kitaplarında bu şart geniş yer almış belirtilmiş ve öncelikli; erdemli vakitler belirtilmiştir
Namazı vaktinde kılmak gerekir Dinimiz böyle ister Faziletli olan, farz tahakkuk edince hemen eda edilmesidir Namazı vaktin evvelinde kılmak kişiye hafif basit kazanç ve kişi kıldığı namazdan tutku duyar, lezzet alır İnsan namazını eda edince büyük bir rahatlık ve refah duyar Namaz vaktinde kılınmayıp ertelenirse nefse ağır gelmeye başlar Kişinin ruhu sıkılır, insan büyük bir siklet aşağı eziliyormuş gibi hisseder İnsana tembellik basar kalkıp memnuniyetle namaz kılmak istemez Tembellik gösterir, uyku basar, gaflet çöker Olur Ya de nefsine mağlup olup namazını terkedebilir Bundan dolayı Peygamber Efendimiz (sa)
Amellerin en faziletlisi, vaktin evvelinde kılınan namazdır buyurmuşlardır
Vaktin evvelinde kılınan namazda Allah'ın rızası, sonunda kılınan namazda da affı vardır Her iki halde de emir yerine getirilmiştir Fakat namazı vaktin evvelinde kılmak Rabb'in rızasını celbeder Rıza ise her şeyden üstündür
En erdemli ibadet, vaktin içerisinde ve vaktin de evvelinde eda edilen namaz olduğu şüphesizdir Namazları vaktin evvelinde kılmak daha faziletli olduğu halde bir takım istisnaları da vardır Şöyle ancak sabah namazını birincil zamanında hemen şimdi ortalık karanlık iken değil, azıcık aydınlanınca, öğle namazını sıcak ülkelerde havanın çok sıcak olduğu zamanlarda geciktirerek sona doğru ikindiyi, beyhude kılabilme imkanı vermek için belirli bir zaman geciktirmek, yatsıyı gecenin üçte birinin sonuna içten ve uyanabileceğinden muhakkak olanlar için vitir namazını da gecenin sonuna doğru kılmak mustahaptır Gece namazı keza gece, keza de gündüz meleklerinin hazır olduğu bir namazdır ve fazileti de büyüktür *
Namazın vakitlerini soran sahabeye Efendimiz Seyyid (sav), tıpkı Cebrail'in kendisine gösterdii gibi 5 süre namazı birinci gün namaz vakitlerinin başlangıcında, ikinci gün de sonunda kılarak, uygulamalı olarak gösterip öğretmiştir İlmihal kitaplarında bu şart geniş yer almış belirtilmiş ve öncelikli; erdemli vakitler belirtilmiştir
Namazı vaktinde kılmak gerekir Dinimiz böyle ister Faziletli olan, farz tahakkuk edince hemen eda edilmesidir Namazı vaktin evvelinde kılmak kişiye hafif basit kazanç ve kişi kıldığı namazdan tutku duyar, lezzet alır İnsan namazını eda edince büyük bir rahatlık ve refah duyar Namaz vaktinde kılınmayıp ertelenirse nefse ağır gelmeye başlar Kişinin ruhu sıkılır, insan büyük bir siklet aşağı eziliyormuş gibi hisseder İnsana tembellik basar kalkıp memnuniyetle namaz kılmak istemez Tembellik gösterir, uyku basar, gaflet çöker Olur Ya de nefsine mağlup olup namazını terkedebilir Bundan dolayı Peygamber Efendimiz (sa)
Amellerin en faziletlisi, vaktin evvelinde kılınan namazdır buyurmuşlardır
Vaktin evvelinde kılınan namazda Allah'ın rızası, sonunda kılınan namazda da affı vardır Her iki halde de emir yerine getirilmiştir Fakat namazı vaktin evvelinde kılmak Rabb'in rızasını celbeder Rıza ise her şeyden üstündür
En erdemli ibadet, vaktin içerisinde ve vaktin de evvelinde eda edilen namaz olduğu şüphesizdir Namazları vaktin evvelinde kılmak daha faziletli olduğu halde bir takım istisnaları da vardır Şöyle ancak sabah namazını birincil zamanında hemen şimdi ortalık karanlık iken değil, azıcık aydınlanınca, öğle namazını sıcak ülkelerde havanın çok sıcak olduğu zamanlarda geciktirerek sona doğru ikindiyi, beyhude kılabilme imkanı vermek için belirli bir zaman geciktirmek, yatsıyı gecenin üçte birinin sonuna içten ve uyanabileceğinden muhakkak olanlar için vitir namazını da gecenin sonuna doğru kılmak mustahaptır Gece namazı keza gece, keza de gündüz meleklerinin hazır olduğu bir namazdır ve fazileti de büyüktür *