Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Müziğin Eğitimdeki Yeri Ve Önemi

Müziğin Eğitimdeki Yeri Ve Önemi

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Müziğin Eğitimdeki Yeri Ve Önemi nedir
Müziğin Eğitimdeki Önemi nedir
Müziğin Eğitimsel İşlevleri

Müziğin Eğitimdeki Yeri Ve Önemi
Eğitim, bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla ve mahsus istendik değişme meydana getirme sürecidir (Ertürk 1972) Bu süreçten geçen insanın (bireyin), geçmeyenden daha etkin ve bereketli, daha dengelenmiş ve doyumlu, daha başarılı ve mutlu olması beklenir Müzik, özü itibâriyle eğitsel bir özellik taşımaktadır (Uçan 1996)

1Eğitim boyutu olma: Müziğin özündeki eğitsel özellik, müziğin eğitsel amaçlara hizmet etmesi ve eğitsel gereksinmeleri karşılamada ya da gidermede işe yaraması onu çok eski çağlardan bu yandan eğitimin bir boyutu haline getirmiştir Bu bakımdan müzik öteden beri eğitimin en manâlı kapsamsal öğelerinden biridir

2Eğitim arabulucu olma: Müziğin eğitim arabulucu olma işlevi, olarak, eğitimdeöğretimde müziğin gücünden, etkisinden ve katkısından kullanım; dersler, üniteler, konular işlenirken bunlar ve kişiler aralarında müzikle bağlantı sağlama ve belirtilen sonuçlara ulaşmak için müziği yararlanma ilkesine dayanır

3Eğitim yöntemi olma: Müziğin eğitim yöntemi olma işlevi, başlıca olarak, eğitimdeöğretimde bir dersi, üniteyi, bir konuyu öğrenmeköğretmek veya derin etki bırakmak için bilinçli olarak seçilen ve izlenen müziksel yol olarak kendini belli eder Bunun yanı sıra eğitimselöğretimsel gerçekleri arayıp bulmak, düşüncesini açıklamak ve anlatmak için uyulantutulan akla yatkın müziksel düşünme yolu da dolaylı olarak müziğin eğitim yöntemi olma işlevi kapsamına alınabilir

4Eğitim alanı olma: Müziğin eğitim alanı olma işlevi, başlıca olarak eğitimdeöğretimde müziğin kendine özgü bir konu ya da çalışma çevresi olma özelliğine dayanır Bu nitelik eğitimin türüne ve düzeyine tarafından müziğe ders, kol, dal, birim, mektep, yüksekokul, fakülte ve enstitü biçiminde eğitimsel veveya eğitkurumsal bir yapı ve işleyiş niteliği kazandırır
Müziğin insan yaşamındaki işlevlerinin yeterince etkin ve bereketli biçimde işleyebilmesi için, insanın müzik aracılığıyla yetiştirilmesi tatmin edici olmamış, bazı insanların müzik alanının belirtilen dallarında daha köklü ve içe doğru yetiştirilmesi gerekli olmuştur Bu yüzdendir fakat, ilkel büyücünün müziksel yetenekleri veya becerileri, günümüzde, genelde öbür birer müziksel meslek ve uzmanlık alanıdalı haline gelmiştir (Uçan 1996)

alıntıdır
Kaynak:UÇAN, Ali, ProfDr (2005 IIIBasım) İnsan ve Müzikİnsan ve Sanat Eğitimi, Evrensel Müzikevi, Ankara, 2005, s 936 6170 7290 *
 
858,500Konular
982,396Mesajlar
32,982Kullanıcılar
yeumedısaSon üye
Üst Alt