Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Mut'a nikahı, modası, modern zinanın ta kendisidir

Mut'a nikahı, modası, modern zinanın ta kendisidir

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Bizim gençlerimizden bir sürü cahiller, dinin kisvesi altında fuhuşun modern çeşidi olan mut'a nikahının helal olduğunu; ve mut'a nikahının sadece Hazreti Ömer radıyallahu anhu tarafından yasaklandığını ileri sürmektedir

Dini ğayret ve salabetimizden tahammülsüz bir hale düştüğümden, bunun Hazreti Ömer radıyallahu anhu tarafından değil, bizzat Hazreti Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem tarafından yasaklandığını ve mut'anın nikah olmadığını yazmaya: bir vecibei İslamiyyeyi bildirmeye mecbur oldum

Zinaya yaklaşmayınÇünkü o gerçekte bir hayasızlıktır; kötü bir yoldur( Elİsra ayet 32) Yani zinayı irtikab etmek söyle dursun; gerek ona niyet etmek, gerekse başlangıç olabilicek sebeblere yapışmak suretiyle yaklaşmayında ( Hasan Basri Çantay)

İmam Malik, Buhari, Müslim ve daha birçok hadis imamlarının tahric ettikleri hadisi şerif aynen şöyledir:
Yahya bin Yahya, Malik'ten, o da İbni Şihab'dan, o da Muhammed bin Ali bin Ebi Talib'in oğulları olan Abdullah ve Hasen'den; o ikiside babalarından yani Muhammed'den, o da babası Ali bin Ebi TAlib radıyallahu anhum'dan bize söyledi; Ali raduyallahu anhu dedi ki : Gerçekte Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Hayber gününde, kadınların mut'asını yasakladı Ve ehli eşeğin etinin yenmesini yasakladı

Bazı hadislerde Hayber günü yerinde Fetih günündediye varid olmuştur
İmam Malik bu hadisi senediyle kitabunnikah babu nikahilmut'ati c2 s 542 hn 41 1123 te, Buhari kitabulmeğazi babu Ğazveti Haybere hn 216 yahud Kirmani'nin tertibi üzere hn244 3940'ta, Müslim kitabunnikah babu nikahilmut'ati hn29 1407 de tahric etmişlerdir

Ebu DAvud'dan başka Kütübü Sitte'nin beşi bu hadisi tahric etmiştir
İmam Beğavi ŞerhusSünne c9 s99 hn 2292 de, Abdurrezzak elMusannef c7 s501 hn14032 de tahric etmişlerdir Yine Abdurrezzak aynı eserde 14034 no'lu şu hadisi tahric etmiştir:

Gerçekte Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, kadınlara mut'ayı haram kılmıştır
Bu hadisi Beyhaki de tahric etmiştir

Bütün bunlar gösteriyo ki, mut'a nikahı, bizzat Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem tarafından yasaklanmıştırKendilerine nehiy ulaşmayan ashabdan bazıları, mut'anın neshini bilmedikleri için yapmışlarıdr Hazreti Ömer radıyallahu anhu, bu işi yapanların hakkında haddin tatbik edileceğini va'detmiştir

Nitekim İmam Beğavi ŞerhusSünne 2292 no'lu hadisin şerhinde : Bu hadisin sıhhati üzerine ittifak edilmiştir Aynı zamanda ulema, mut'a nikahının haramlığı üzerine de ittifak ettilerVe gerçekte Müslümanlar arasında bu, icmai ümmet gibidirdemiştir

Ahmed bin Hanbel'in hadisinde Fetih günügeçiyor Ayni diyor ki : Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem, iki sefer helal, iki sefer haram kılmıştırArtık kıyamete kadar mut'a nikahı Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem tarafından haram kılınmıştır

Anlaşıldı ki, mut'anın haramlığı hakkında Ehli Sünnet arasında ihhtilaf yoktur Ve Şia dan başka ona (mut'a nikanına) cevaz veren olmamıştırŞimdi Şianın akımına düşenler, bu fuhuşu din namına modern bir şekilde yapmak istemektedirler

Diyorlar ki :
Alıntı:
O halde onlardan hangisiyle faidelendiyseniz, ücretini takdir edildiği vechile verin( En Nisa 24) mealindeki ayeti kerimede : onlardan hangisiyle faidelendiysenizve ücretini takdir edildiği vechile verinbuyrulmuştur Faidelenmek mut'adırAksi takdirde ücretyerinde mehirdenilecekti Şübhesiz hadislerin birçoğunda da mut'a ya cevaz verilmiştirEbu Bekr zamanında dahi bu iş yapılırdıNihayet Amr bin Hureys'in hadisesi zamanında Ömer radıyallahu anhu mut'a yı kaldırmıştırİbni Abbas da buna fetva vermiştir

Şevkani diyor ki: Mekke'nin fethinde Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, HaccetulVeda hutbesinde mut'ayı kaldırmıştırHattabi'den naklen de diyor ki: Mut'anın yasaklığı üzerinde icmai ümmet olmuşturAncak Şia'dan bazıları mut'aya cevaz verdiler Beyhaki, Cafer bin Muhammed'den naklen diyor ki : Muşarun ileyh mut'a dan sorulunca: O, zinanın ta kendisidirdemiştir

Yine Şevkani, İbnu Dakikilİd'den naklen diyor ki : Hanefilerden bazılarının, Maliki mezhebinde mut'anın cevazına dair naklettikleri sözler yanlıştırÇünkü Malikiler mut'a nikahına şiddetle karşı çıkmışlar ve bu sebeble muvakkat nikahının da helal olmadığını söylemişlerdir

Şiadan bazılarının EnNisa' Suresi'nin 24 ayetinden aldıkları delil dört cihetle çürük ve batıldır

1 O halde onlardan hangisiyle faidelendiysenizmealindeki ayeti kerimede faidelenmek'ten maksad, nikaha dayalı olan faidelenmektir Tabii ki nikahın şartı da müebbed olmasıdırAksi takdirde zinanın meşruiyetine, daha doğrusu modernleşmesine ve modalığına fetva verilmiş olur

2 Aynı ayetin başında, şer'an ma'ruf ve muayyen olan nikahtan bahsedilmiştir Ayetin ortasında faidelenmeyi, ma'ruf olan nikahtan başkası zannetmek, Kur'anı Hakim'in hükmünü değiştirmekten ibaret olur

3 Ayeti kerimede mehir, ücretle ifade edilmiştir Binaenaleyh ücretini takdir edildiğisözünden murad, nikah mukabilinde tayin edilen mehirdir; oynaşma, flört, ve modernleşmiş zinanın ücreti değildir Nitekim EnNisa' 25, yine ElMaide 5, ElAhzab 50, ElMümtehıne 10 ayetlerinde nikahta verilecek olan mehir, ücretkelimesiyle isimlendirilmiştirBinaenaleyh mut'anın ücreti kasdedilmemiştir Bu takdirde, EnNisa Suresi'nin 24 ayetinde ki mimharfi, şart manasındadır Yani meşru nikahla tayin edilen mehrin, zifafa girmeden evvel, zifafa girmek murad edildiği zaman verilmesi emredilmiştirÇünkü bu şekilde veriş iki eşin arasındaki sevgiyi artırır

4 Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem, bazı ğazvelerinde zarurete mebni mut'aya cevaz verdiyse de, bilahare yani veda haccında onu kaldırdı Nitekim Ey insanlar, gerçekte Ben kadınlardan faidelenmekten size izin vermiştim Gerçekte Allah Teala kıyamet gününe kadar bunu haram kılmıştırKimin yanında kadınlardan birşey olursa, peşi bırakılsın Önceden onlara verdiğiniz bir şeyi almayınızbuyurmuştur

Bu hadisi Müslim kitabun nikah babu nikahil mut'ati ve beyani ennehu ubiha sümme nusihabaşlığı altında 21 1426 no'lu hadiste tahric etmiştir

İmam Ahmed bin Hanbek de bu hadisi tahric etmiştirBu hadis sahihtir

Artık bununla beraber mut'a nikahının haramlığını, Hazreti Ömer radıyallahu anhu'ya isnad etmek korkunç bir hatadır

Mut'a nikahı: Kur'an, sünnet, icma ve akıl ile haram kılınmıştır ElMü'minun Suresi'nin 5 ve 6 ayetleriyle, mut'a ve muvakkat nikahı gibi zinanın her çeşidi haram kılınmıştır İmanlı bir kimse bu işi işleyemez

Amma hadiste ise; yukarıdaki hadislerden başka, neshe ve mut'anın haramlığına dair yüz kadar hadis vardır

Amma icma'ise ; İmamiyye'den başka ümmetin ittifakıyla; Kadı İyaz'ın da dediği gibi, Rafizi müstesna diğer alimlerin icmaı ile mut'a haram kılınmıştır

Yukarıda Hattabi ve Beğavi'nin de, Bu hususta icmaın vuku bulduğuibaresini nakletmiştik

Amma aklen ise ; birçok faideli maksadlar ve hayatı ictimaiye'nin dengesini korumak için, müebbed olan nikah meşru kılınmıştır Tabii ki bunda neslin korunması, iki eş arasında tayyibe hayatın olması ve namusun korunması vardırAmma mut'ada ve muvakkat nikahta, cinsel arzuların yerine getirilmesinden başka hiçbir gaye yoktur

Müslümanların mut'aya karşı çıkmaları ve bu işin kaldırılması için ğayrete gelmeri, zamanımızda en elzem vazifedir

Serseri insanlar, genelevini meşru gördükleri gibi, mut'a ve muvakkat nikahını da meşru görürler

İslam dininde zinanın her çeşidi ve her sureti haram kılınmıştırAcaba Şia akımına girip, onların sapık fikirlerini yaymak maharet midir ?!

Ey Müslüman Türk gençleri! Varlığınız; namusu korumak ve zinayı kaldırmak, fuhşa karşı çıkmak içindir Eğer Şianın modern fuhuş işlemesine ortak olursanız, Allah korusun memleketinizi, mukaddesatınızı çiğnemiş olursunuz

Kaynak: İNANÇLI GENÇLİK ŞUURU DİLARA YAYINLARI

 
858,505Konular
982,691Mesajlar
33,051Kullanıcılar
TahirGunduzSon üye
Üst Alt