iltasyazilim
FD Üye
Sual: Bir müslüman Mushafı abdestsiz tutabilir mi?
CEVAP
Peygamber efendimiz, Bekara sûresinin, (Hayzdan temizleninceye kadar kadınlarınıza yaklaşmayın) mealindeki 222 âyeti ile, Vakıa sûresinin, (Kur’anı kerime temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki 79âyeti kerimesini açıklayarak buyuruyor ki:
(Kur'ana ancak hadesten abdestsizlikten, cünüplükten, hayz ve nifastan temiz olan el değdirebilir) Nesai, Hakim, Beyheki, Taberani, Darekutni
Bütün fıkıh kitaplarında da Kur’anı kerime cünüp ve abdestsiz iken dokunulamayacağı, cünüpken de okunamayacağı bildiriliyor Bu açık hükme rağmen, mezhepsizlerin sözüne kanarak, Allahü teâlânın emrine, Resulullah efendimizin ve Onun vârisi âlimlerin sözlerine aykırı olarak hayzlı ve nifaslı iken namaz kılan, Kur’ana cünüp dokunan veya cünüpken okuyanlara yazıklar olsun
Kur’ana abdestsiz dokunulamaz diyen kim? Elbette Allah ve Resulüdür Mübarek gecelerde okumayı da dinimiz bildiriyor, Peygamber efendimiz bildiriyor
İmamı Nesai, kütübi sitte denilen en kıymetli altı hadis kitabından birinin müellifidir Yukarıdaki âyeti kerimeyi de bütün İslam âlimleri aynı şekilde anlamıştır Mason Abduh ve çömezleri ise Kur'ana abdestsiz de dokunulabilir demişse de onların sözü dinde senet değildir Her biri birer fitne kaynağı olan mezhepsizlerin sözü dinde senet olamaz Allah’ın ve Resulünün sözü dinde senettir İslam âlimlerinin sözü dinde senettir Allahü teâlâ da (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyuruyor Peygamber efendimiz de, (Âlimler rehberdir), (Âlimler benim ve diğer Peygamberlerin vârisidir) buyuruyor
(Merakılfelah) haşiyesi ve bunun tercümesi olan (Nimeti İslam) kitabında diyor ki:
Cünüp, namaz kılamaz, Kur’anı kerim okuyamaz, Mushafa ve âyetlere dokunamaz, mescide, camiye giremez Kâbe’yi tavaf edemez Abdestsiz olarak da namaz kılamaz, tavaf edemez ve Mushafı tutamaz, yani bir âyet bile olsa, abdestsiz Mushafa el süremez
Hayz ve nifaslıya yasak olanlar
19’cuların bâtıl dininde olanlarla, bazı mezhepsizler, kadın özel hallerinde, yani hayzlı ve nifaslı lohusa iken (Namaz kılar, oruç tutar ve Kur’an okur, bunu kadınların iyiliği için yapıyoruz) diyorlar Hasta kadına bunları yaptırmak iyilik mi? İyilik, Allah’ın ve Resulünün emri ne ise ona uymaktır Allahü teâlâ, (Bir işte anlaşmazlık olursa o işi Kur’ana ve sünnete arz edin), (Resulüm Kur’anı açıkla), (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyuruyor
Bu emirlere göre hayzlı, nifaslı şunları yapamaz:
1 Namaz kılamaz
Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Hayzlı kadın namaz kılamaz) Buhari, Müslim
(İstihazalı özürlü, hayzı bitince yıkanır, namazını kılar, orucunu tutar) Darimi
Aşağıdaki hadisi şerifler de, istisnalar hariç, hayzın da cünüplük gibi olduğunu göstermektedir:
(Hayzlı ile cünübe rahmet melekleri yaklaşmaz) Nesai (Hayz bittikten sonra ve sebepsiz guslü geciktirenlere rahmet getiren meleklerin yaklaşmadığı bildirilmiştir)
(Hayzlı ile cünüp kadının saç diplerine su ulaşıyorsa, guslederken örgülerini çözmesi gerekmez) Ziya el Makdisi, Hattâbi
Resulullah efendimiz, hanımına, (şu seccadeyi getir) dedi O da, ben hayzlıyım deyince, (Hayzın elinde değil ya) buyurdu (Müslim) Demek ki hayzlıya bazı yasaklar var
2 Oruç tutamaz
Hadisi şerifte, (Hayzlı iken tutulamayan oruçlar kaza edilir, kılınmayan namazlar affolur) buyuruldu Hayz veya nifas sebebiyle Ramazanda oruç tutmayan kadınların öteki Ramazana kadar kazalarını geciktirebilecekleri de Resulullah efendimiz tarafından bildirildi (Buhari, Müslim)
3 Kur’an okuyamaz
Hadisi şerifte, (Hayzlı ve cünüp, Kur’an okuyamaz) buyuruldu (Tirmizi)
4 Mushafa el süremez
(Kur’ana temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki Vakıa 79 âyeti açıklayan Allah’ın Resulü buyurdu ki:
(Kur’ana ancak hadesten temiz olan dokunabilir) Nesai
Abdestsiz iken bile Mushafa dokunulmaz (Dürer ve bütün fıkıh kitapları)
5 Camiye giremez
Hadisi şeriflerde buyuruluyor ki:
(Cünübe ve hayzlıya mescide girmek helal olmaz) İbni Mace
(Hayzlı, duaları okur, ancak musallaya namaz kılınan yere girmez) Buhari
6 Tavaf edemez
Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Hayzlı Beytullahı tavaf edemez, ancak veda tavafı affedilmiştir) Buhari
(Tavafta namaz gibi abdestli olmak lazımdır) Tirmizi
7 Cima edemez
Kur’anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Sana kadınların ay hâlini sorarlar De ki: o, bir rahatsızlıktır Hayz halindeki kadınlardan uzak durun, temizleninceye kadar yaklaşmayın Temizlendikleri vakit de, Allah’ın size emrettiği yerden yaklaşın) Bekara 222
Yahudiler hayzlı ile bir odada oturmaz, beraber yemek yemezdi Eshabı kiram hayz halini sorunca Resulullah efendimiz, bu âyeti okuyup, (Cima hariç, her şeyi yapabilirsiniz) buyurdu (Müslim)
Bir dinde reformcu, (Kadın, özel halinde Namaz ve oruç hariç, birçok ibadeti yapabilir, mesela Kur’an okuyabilir, mescide girebilir, tavaf yapabilir Bu konular, çoğunluğa rağmen birer müctehid olan İbni Kayyım İbni Teymiye’nin talebesi, zahiri fırkasından İbni Hazm ve felsefeci İbni Rüşd bunlara cevaz vermiştir) diyor Bu üç kişinin hiçbiri Ehli sünnet değildir Böyle konuşmaları dinde senet olmaz
Sual: Arapça yazılar abdestsiz tutulur mu?
CEVAP
Âyet değilse, sadece Arapça yazılar ise abdestsiz tutulur
Sual: Kur'anı abdestsiz olarak alıp okuyabilir miyiz?
CEVAP
Ezbere veya elimizi dokunmadan bakarak okuyabiliriz Dokunarak okumak her mezhepte böyledir Okuması değil dokunması haramdır
Sual: Kur’anı kerim teyp kasetlerini de abdestli mi tutmalıyız?
CEVAP
Evet
Sual: Abdestsiz elifcüzü tutulur mu?
CEVAP
Evet, tutulur
Sual: Çocuğum Mushafı abdestsiz getirince bana günahı olur mu?
CEVAP
Olmaz Fakat abdestli tutmaya alıştırmalıdır!
Sual: Arapça kitapları ve sûreler bulunan CD’leri abdestsiz birine veya gayrimüslime vermek uygun mu?
CEVAP
CD’lere Kur'anı kerim alınmışsa abdestsiz tutulmaz Ama Arapça kitapları abdestsiz tutmak caizdir Kitabı tutmak caiz olduğu gibi CD’sini de tutmak caizdir İhtiyaç varsa gayrimüslime de verilir Ama mushafı vermek uygun değil
Sual: İçinde âyeti kerimeler de olan din kitaplarını abdestsiz tutmak ve okumak caiz midir?
CEVAP
Evet caizdir, fakat âyetlere el ile dokunmamak gerekir
Mushaf'ı abdestsiz tutmak
Sual: Naylonla kaplanmış olan Mushaf, abdestsiz tutulabilir mi?
CEVAP
Naylon, kapağa yapışık hâlde değilse Mushaf'ın kılıfı olmuş demektir, abdestsiz tutulabilir Yani kılıf şeklindeyse tutulur, cilt kapağına yapışıksa tutulmaz
Cünübün Kur'an okuması
Sual: İbni Hazm, (Hayzlının ve cünübün Kur'anı tutması ve okuması caizdir) demiş midir?
CEVAP
İbni Hazm'ın kendisi de, sözü de senet değildir Selefi salihini beğenmeyip, Ehli sünnetten ayrılarak Zahiriye fırkasına giren bir felsefecidir (Keşfüzzünun)
Evet, dört mezhepten birinde olmayan bu felsefeci, (Hayzlının ve cünübün Kur'anı tutması ve okuması caizdir) diyor (Muhallâ, s 94)
Resulullah, Vakıa sûresinin, (Kur'anı kerime temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki 79 âyeti kerimesini açıklayıp, (Kur'ana ancak hadesten abdestsizlikten, cünüplükten, hayz ve nifastan temiz olan el değdirebilir) buyuruyor (Nesai, Hâkim, Beyheki, Taberani, Dâre Kutnî)
Üç hadisi şerif meali daha:
(Hayzlı ve cünüp, Kur'andan bir şey okuyamaz) Tirmizi
(Cünüp ile hayzlıya, mescide girmek helal olmaz) İbni Mace
(Hayzlı kadın namaz kılamaz) Ebu Davud
Dört mezhebin âlimleri de, Resulullah gibi açıklamışlardır Mezhepsizlerin sözlerine itibar edilmez
Âyete dokunmak
Sual: Para, perde, duvar gibi bir şey üzerinde İslam harfleriyle yazılı âyeti kerimeye, tefsirine veya tercümesine dokunmak için abdestli olmak gerekir mi?
CEVAP
Evet, abdestli olmak farzdır (İslam Ahlakı)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız
CEVAP
Peygamber efendimiz, Bekara sûresinin, (Hayzdan temizleninceye kadar kadınlarınıza yaklaşmayın) mealindeki 222 âyeti ile, Vakıa sûresinin, (Kur’anı kerime temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki 79âyeti kerimesini açıklayarak buyuruyor ki:
(Kur'ana ancak hadesten abdestsizlikten, cünüplükten, hayz ve nifastan temiz olan el değdirebilir) Nesai, Hakim, Beyheki, Taberani, Darekutni
Bütün fıkıh kitaplarında da Kur’anı kerime cünüp ve abdestsiz iken dokunulamayacağı, cünüpken de okunamayacağı bildiriliyor Bu açık hükme rağmen, mezhepsizlerin sözüne kanarak, Allahü teâlânın emrine, Resulullah efendimizin ve Onun vârisi âlimlerin sözlerine aykırı olarak hayzlı ve nifaslı iken namaz kılan, Kur’ana cünüp dokunan veya cünüpken okuyanlara yazıklar olsun
Kur’ana abdestsiz dokunulamaz diyen kim? Elbette Allah ve Resulüdür Mübarek gecelerde okumayı da dinimiz bildiriyor, Peygamber efendimiz bildiriyor
İmamı Nesai, kütübi sitte denilen en kıymetli altı hadis kitabından birinin müellifidir Yukarıdaki âyeti kerimeyi de bütün İslam âlimleri aynı şekilde anlamıştır Mason Abduh ve çömezleri ise Kur'ana abdestsiz de dokunulabilir demişse de onların sözü dinde senet değildir Her biri birer fitne kaynağı olan mezhepsizlerin sözü dinde senet olamaz Allah’ın ve Resulünün sözü dinde senettir İslam âlimlerinin sözü dinde senettir Allahü teâlâ da (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyuruyor Peygamber efendimiz de, (Âlimler rehberdir), (Âlimler benim ve diğer Peygamberlerin vârisidir) buyuruyor
(Merakılfelah) haşiyesi ve bunun tercümesi olan (Nimeti İslam) kitabında diyor ki:
Cünüp, namaz kılamaz, Kur’anı kerim okuyamaz, Mushafa ve âyetlere dokunamaz, mescide, camiye giremez Kâbe’yi tavaf edemez Abdestsiz olarak da namaz kılamaz, tavaf edemez ve Mushafı tutamaz, yani bir âyet bile olsa, abdestsiz Mushafa el süremez
Hayz ve nifaslıya yasak olanlar
19’cuların bâtıl dininde olanlarla, bazı mezhepsizler, kadın özel hallerinde, yani hayzlı ve nifaslı lohusa iken (Namaz kılar, oruç tutar ve Kur’an okur, bunu kadınların iyiliği için yapıyoruz) diyorlar Hasta kadına bunları yaptırmak iyilik mi? İyilik, Allah’ın ve Resulünün emri ne ise ona uymaktır Allahü teâlâ, (Bir işte anlaşmazlık olursa o işi Kur’ana ve sünnete arz edin), (Resulüm Kur’anı açıkla), (Bilmiyorsanız âlimlere sorun) buyuruyor
Bu emirlere göre hayzlı, nifaslı şunları yapamaz:
1 Namaz kılamaz
Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Hayzlı kadın namaz kılamaz) Buhari, Müslim
(İstihazalı özürlü, hayzı bitince yıkanır, namazını kılar, orucunu tutar) Darimi
Aşağıdaki hadisi şerifler de, istisnalar hariç, hayzın da cünüplük gibi olduğunu göstermektedir:
(Hayzlı ile cünübe rahmet melekleri yaklaşmaz) Nesai (Hayz bittikten sonra ve sebepsiz guslü geciktirenlere rahmet getiren meleklerin yaklaşmadığı bildirilmiştir)
(Hayzlı ile cünüp kadının saç diplerine su ulaşıyorsa, guslederken örgülerini çözmesi gerekmez) Ziya el Makdisi, Hattâbi
Resulullah efendimiz, hanımına, (şu seccadeyi getir) dedi O da, ben hayzlıyım deyince, (Hayzın elinde değil ya) buyurdu (Müslim) Demek ki hayzlıya bazı yasaklar var
2 Oruç tutamaz
Hadisi şerifte, (Hayzlı iken tutulamayan oruçlar kaza edilir, kılınmayan namazlar affolur) buyuruldu Hayz veya nifas sebebiyle Ramazanda oruç tutmayan kadınların öteki Ramazana kadar kazalarını geciktirebilecekleri de Resulullah efendimiz tarafından bildirildi (Buhari, Müslim)
3 Kur’an okuyamaz
Hadisi şerifte, (Hayzlı ve cünüp, Kur’an okuyamaz) buyuruldu (Tirmizi)
4 Mushafa el süremez
(Kur’ana temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki Vakıa 79 âyeti açıklayan Allah’ın Resulü buyurdu ki:
(Kur’ana ancak hadesten temiz olan dokunabilir) Nesai
Abdestsiz iken bile Mushafa dokunulmaz (Dürer ve bütün fıkıh kitapları)
5 Camiye giremez
Hadisi şeriflerde buyuruluyor ki:
(Cünübe ve hayzlıya mescide girmek helal olmaz) İbni Mace
(Hayzlı, duaları okur, ancak musallaya namaz kılınan yere girmez) Buhari
6 Tavaf edemez
Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:
(Hayzlı Beytullahı tavaf edemez, ancak veda tavafı affedilmiştir) Buhari
(Tavafta namaz gibi abdestli olmak lazımdır) Tirmizi
7 Cima edemez
Kur’anı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Sana kadınların ay hâlini sorarlar De ki: o, bir rahatsızlıktır Hayz halindeki kadınlardan uzak durun, temizleninceye kadar yaklaşmayın Temizlendikleri vakit de, Allah’ın size emrettiği yerden yaklaşın) Bekara 222
Yahudiler hayzlı ile bir odada oturmaz, beraber yemek yemezdi Eshabı kiram hayz halini sorunca Resulullah efendimiz, bu âyeti okuyup, (Cima hariç, her şeyi yapabilirsiniz) buyurdu (Müslim)
Bir dinde reformcu, (Kadın, özel halinde Namaz ve oruç hariç, birçok ibadeti yapabilir, mesela Kur’an okuyabilir, mescide girebilir, tavaf yapabilir Bu konular, çoğunluğa rağmen birer müctehid olan İbni Kayyım İbni Teymiye’nin talebesi, zahiri fırkasından İbni Hazm ve felsefeci İbni Rüşd bunlara cevaz vermiştir) diyor Bu üç kişinin hiçbiri Ehli sünnet değildir Böyle konuşmaları dinde senet olmaz
Sual: Arapça yazılar abdestsiz tutulur mu?
CEVAP
Âyet değilse, sadece Arapça yazılar ise abdestsiz tutulur
Sual: Kur'anı abdestsiz olarak alıp okuyabilir miyiz?
CEVAP
Ezbere veya elimizi dokunmadan bakarak okuyabiliriz Dokunarak okumak her mezhepte böyledir Okuması değil dokunması haramdır
Sual: Kur’anı kerim teyp kasetlerini de abdestli mi tutmalıyız?
CEVAP
Evet
Sual: Abdestsiz elifcüzü tutulur mu?
CEVAP
Evet, tutulur
Sual: Çocuğum Mushafı abdestsiz getirince bana günahı olur mu?
CEVAP
Olmaz Fakat abdestli tutmaya alıştırmalıdır!
Sual: Arapça kitapları ve sûreler bulunan CD’leri abdestsiz birine veya gayrimüslime vermek uygun mu?
CEVAP
CD’lere Kur'anı kerim alınmışsa abdestsiz tutulmaz Ama Arapça kitapları abdestsiz tutmak caizdir Kitabı tutmak caiz olduğu gibi CD’sini de tutmak caizdir İhtiyaç varsa gayrimüslime de verilir Ama mushafı vermek uygun değil
Sual: İçinde âyeti kerimeler de olan din kitaplarını abdestsiz tutmak ve okumak caiz midir?
CEVAP
Evet caizdir, fakat âyetlere el ile dokunmamak gerekir
Mushaf'ı abdestsiz tutmak
Sual: Naylonla kaplanmış olan Mushaf, abdestsiz tutulabilir mi?
CEVAP
Naylon, kapağa yapışık hâlde değilse Mushaf'ın kılıfı olmuş demektir, abdestsiz tutulabilir Yani kılıf şeklindeyse tutulur, cilt kapağına yapışıksa tutulmaz
Cünübün Kur'an okuması
Sual: İbni Hazm, (Hayzlının ve cünübün Kur'anı tutması ve okuması caizdir) demiş midir?
CEVAP
İbni Hazm'ın kendisi de, sözü de senet değildir Selefi salihini beğenmeyip, Ehli sünnetten ayrılarak Zahiriye fırkasına giren bir felsefecidir (Keşfüzzünun)
Evet, dört mezhepten birinde olmayan bu felsefeci, (Hayzlının ve cünübün Kur'anı tutması ve okuması caizdir) diyor (Muhallâ, s 94)
Resulullah, Vakıa sûresinin, (Kur'anı kerime temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki 79 âyeti kerimesini açıklayıp, (Kur'ana ancak hadesten abdestsizlikten, cünüplükten, hayz ve nifastan temiz olan el değdirebilir) buyuruyor (Nesai, Hâkim, Beyheki, Taberani, Dâre Kutnî)
Üç hadisi şerif meali daha:
(Hayzlı ve cünüp, Kur'andan bir şey okuyamaz) Tirmizi
(Cünüp ile hayzlıya, mescide girmek helal olmaz) İbni Mace
(Hayzlı kadın namaz kılamaz) Ebu Davud
Dört mezhebin âlimleri de, Resulullah gibi açıklamışlardır Mezhepsizlerin sözlerine itibar edilmez
Âyete dokunmak
Sual: Para, perde, duvar gibi bir şey üzerinde İslam harfleriyle yazılı âyeti kerimeye, tefsirine veya tercümesine dokunmak için abdestli olmak gerekir mi?
CEVAP
Evet, abdestli olmak farzdır (İslam Ahlakı)
Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilirForumTR üyesi olmak için tıklayınız