Motor takozu nedir bilmeyenler için bundan bahsettikten sonra nasıl değiştirilir konusuna değinelim Motorun araçların ön kısmında sabit bir şekilde durmasına yarayan ve hareket halinde en az sarsıntı ile geçilmesine imkan tanıyan bir parçadır
Tam anlamıyla güçlü bir hammadde de üretilen bu parça kolay bir şekilde zarar görmez Ancak motor sarsıntısını emebilmek için az da olsa bir esneme payına sahiptir Bu payın oluşması için takozun etrafı kauçuk ile kaplanmıştır Parça uzun süre dayanacak şekilde üretilmiş olsa da belirli bir müddet kullanıldıktan sonra veya ağır hasarlı bir kaza halinde zarar görmesi muhtemeldir Bu durumda parçanın değişmesi gerekmektedir
Motor takozunun değişmesi fikri ilk akla geldiğinde birçok insan ilk olarak motorun tamamıyla çıkarılması gerektiğini düşünüyor Ancak bu gerçekçi bir fikir değildir Bu parçaların değiştirilmesi için çok basit bir işlem gerekmektedir Bu parçaların değiştirilmesi için çok basit bir işlem gerekmektedir Öncelikle motorun alt tarafta takoz yardımı ile krikonun kaldırılması ile desteklenmesi gerekiyor Destekleme işlemi tamamlandıktan sonra ise motor takozunu şasi ile birleştiren çivatalar sökülmelidir
Bu işlem tamamlandığında motorun alt taraftan desteklenen krikonun üzerine tam anlamıyla düştüğünü fark edersiniz Bu işlemin ardından fazla zorlamadan devirdaim de sökülmelidir Bu işlemleri yaparken zorlanma halinde kesinlikle çekiç falan kullanmayın Parçaların yuvasını bozarsanız size daha yüksek bir masraf çıkacaktır Eğer az çok bu işlerden anlıyorsanız bu parçayı değiştirmek sanıldığı kadar zor değildir
Ancak işlemler konusunda daha önceden bir deneyime sahip değilseniz çok az bir ücret karşılığında herhangi bir motor ustasına giderek parçaların yenileri ile değiştirilmesini sağlayabilirsiniz Hem parçanın bedeli hem de ustalık maliyeti sanıldığı gibi yüksek değildir Bu nedenle size tavsiyemiz motor kulağı veya motor takozu adı verilen bu parçanın değişimini işin ustasına yaptırmanız olacaktır
Tam anlamıyla güçlü bir hammadde de üretilen bu parça kolay bir şekilde zarar görmez Ancak motor sarsıntısını emebilmek için az da olsa bir esneme payına sahiptir Bu payın oluşması için takozun etrafı kauçuk ile kaplanmıştır Parça uzun süre dayanacak şekilde üretilmiş olsa da belirli bir müddet kullanıldıktan sonra veya ağır hasarlı bir kaza halinde zarar görmesi muhtemeldir Bu durumda parçanın değişmesi gerekmektedir
Motor takozunun değişmesi fikri ilk akla geldiğinde birçok insan ilk olarak motorun tamamıyla çıkarılması gerektiğini düşünüyor Ancak bu gerçekçi bir fikir değildir Bu parçaların değiştirilmesi için çok basit bir işlem gerekmektedir Bu parçaların değiştirilmesi için çok basit bir işlem gerekmektedir Öncelikle motorun alt tarafta takoz yardımı ile krikonun kaldırılması ile desteklenmesi gerekiyor Destekleme işlemi tamamlandıktan sonra ise motor takozunu şasi ile birleştiren çivatalar sökülmelidir
Bu işlem tamamlandığında motorun alt taraftan desteklenen krikonun üzerine tam anlamıyla düştüğünü fark edersiniz Bu işlemin ardından fazla zorlamadan devirdaim de sökülmelidir Bu işlemleri yaparken zorlanma halinde kesinlikle çekiç falan kullanmayın Parçaların yuvasını bozarsanız size daha yüksek bir masraf çıkacaktır Eğer az çok bu işlerden anlıyorsanız bu parçayı değiştirmek sanıldığı kadar zor değildir
Ancak işlemler konusunda daha önceden bir deneyime sahip değilseniz çok az bir ücret karşılığında herhangi bir motor ustasına giderek parçaların yenileri ile değiştirilmesini sağlayabilirsiniz Hem parçanın bedeli hem de ustalık maliyeti sanıldığı gibi yüksek değildir Bu nedenle size tavsiyemiz motor kulağı veya motor takozu adı verilen bu parçanın değişimini işin ustasına yaptırmanız olacaktır