Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

MotoGP™ 21 - İnceleme

MotoGP™ 21 - İnceleme
0
72

morfeus

FD Üye
Katılım
Kas 12, 2021
Mesajlar
2
Etkileşim
4
Puan
38
Yaş
47
Konum
Rusya
F-D Coin
111
content_608e82b408f7b_71392.jpg

2007'den beri MotoGP oyunlarıyla uğraşan İtalyan geliştirici Milestone uzun seneler adam etmeye çalıştığı seriyi belli bir düzene oturttuktan sonra küçük değişikliklerle seriyi iyileştirmeye devam ediyor. MotoGP 21 de aynı şekilde, öncülünden birçok noktadan ayrışmayan ancak var olması gereken özellikleri iyi bir şekilde ekleyerek altyapısını daha da güçleştiren bir oyun olarak karşımızda.

Simülasyon Demek Sabır Demek

MotoGP her şeyiyle simülasyon olmaya çalışan bir seri. Yani motorunuzu 30 derece sağa yatırdıysanız anında sola dönmenizin mümkün olmadığı gibi eğer belli bir hızdaysanız da bu aksiyonun sonucu bariyerler olabilir. Bu yüzden motorunuza her dakika hassas davranıp, ona anne şefkati göstermeniz mecburi bir şey .

2.jpg

"Simülasyon" kelimesi işin içine girince kaçınılmaz olan bir diğer durum da oyunu öğrenmeniz için belli bir zaman/sabır ayırmanız gerekmesi. Çoğu simülasyonda olduğu gibi MotoGP de hiçbir zaman elinizden tutmuyor, aksine "Düşenin dostu olmaz, düşmeseydin" diyor, çünkü motordan düşüyoruz da sürekli.... Ama bu öğrenme sürecini kolaylaştırmak ve seriye yeni gelenleri bir nebze olsun kucaklamak için bu sene Tutorial kısmını eklemişler oyuna. Yarış çizgisinden uzun tur cezasına kadar çoğu şeyi öğretiyor. Güzel (ve gerekli) bir eklenti olmuş. Ancak yine de (tüm asistleri açsanız bile) düşük cc'li motorlardan başlamak çok daha sağlıklı.

Evet oyunda bu sene de Moto3, Moto2 gibi alt klasmanlar var. Üstelik bu klasmanları kariyer modunda da kullanabiliyoruz. İster kendi takımımızı oluşturup ister var olan takımlardan birine transfer olarak Moto3'ten MotoGP'ye yükselme hikayemizi yaratabilmemiz mümkün. Eğer iyiysek basamakları sezon bitmeden bile tırmanabiliyoruz. Aynı şey kötü olmamız durumunda da geçerli pek tabii.

3.jpg

Tabii performansınız motorunuzla da ilişkili. Sezon içerisinde fabrikaya yeni çalışanlar alarak hem motor hem de Ar-Ge bölümünde gelişme kaydedebilirsiniz. F1'dekine fazlaca benzeyen bir sistem var yani. Ama F1'dekine göre gerek sunum gerekse "bir şampiyonada olup bir şeyleri tamamladım" hissiyatı çok zayıf. Bu da oyunun bariz bir şekilde hissedilen sınırlı bütçesinden geliyor.

Özellikle bazı yerlerde bütçe sıkıntısı kendini çok belli etmiş. Mesela seslendirme. Sadece belli ara sahnelerde her duruma uyan iki cümle söyleyip geçen sunucudan başka bir şey duymuyorsunuz. 8 Dünya Şampiyonu olmuş koskoca Marc Márquez'i "Sürücü kendini hazırlıyor" diye duyunca tadınız kaçıyor tabii.

4.jpg

Ama neyse ki piste çıkınca bütçenin nereye gittiğini anlayabiliyorsunuz. Gerek canlı görselleri gerek motor fizikleri olsun zamanınızın çoğunu harcayacağınız pistlerde gayet keyifli vakit geçiriyorsunuz. Aracın ağırlığını, ne kadar zorlarsam düşerimi falan çok iyi hissediyorsunuz. Üstelik bu sene uzun tur cezası da oyunda yer alıyor. Ayrıca (her ne kadar pratikte çok iyi çalışmasa da) düşen motora koşup tekrar yarışa devam edebilmek de mümkün olmuş.

Bu Yol Daha Kestirme

Evet yapay zeka çoğu yarış oyununda olduğu gibi burada da "garip" davranıyor. Ama MotoGP'de daha bir garip davranıyor diyebilirim. Frenleme noktaları, yarış çizgisinden farklı çizgilerde gitmek gibi. Aşırı bir şikayetim yok ama içeriyi kapatmanıza rağmen size hunharca vurarak oradan geçmeye çalışan ya da aynı virajda ikişer ikişer düşen pilotlar göreceksiniz, ilk benden duymuş olun.

6.jpg

En başta da belirttiğim gibi "simülasyon" kelimesi işin içine girince belli başlı şeyler default olarak geliyor. Bunlardan bir diğeri de motor ayarları. Lastiklerden frenlere kadar ince ayar verebilmeniz mümkün haliyle. Üstelik bu sene fren sıcaklıklarını da işin içe dahil etmişler. Tabii isterseniz Project Cars 2'deki gibi "Arka taraf fazla kayıyor" diyerek işin geri kalanını ekibe bırakabilirsiniz.

Yarış içerisinde de kısa yollardan Anti-Wheelie, Traction Control, Güç Modu gibi ayarları değiştirebilirsiniz. Özellikle benzin yönetimini yapmanız gerektiği için Güç Modunu idareli kullanmak önemli. Bu Güç Modunu Performans'a çektiğinizde ne hikmetse aldığınız verim devasa seviyede artıyor. Start-finish düzlüğünde 5 araç geçebilme seviyesinde demek istiyorum. Bu ve bazı ayarların organik olmayan avantajlar sağlaması gerçeklikten uzak hissettirdi açıkçası.

5.jpg

Oyunda en "size ait" olan şey tartışmasız kask, tulum ve motor tasarımı yapabilmeniz. Özellikle kasklarda çok farklı işler çıkarabilmeniz mümkün. Ayrıca diğer insanların yaptığı tasarımları da kullanabilmeniz mümkün. Bu tasarımları hem kariyerde hem de online yarışlarda sergileyebiliyorsunuz.

Nihayetinde bu seriden başka alternatifimiz yok. Neyse ki Milestone doğru adımlar atmaya devam ediyor ve elimizde gayet tatmin edici bir MotoGP deneyimi var. Yine de oyunda fazla içerik bulunmaması, sunum eksiklikleri gibi kat edilmesi gereken yollar var. Darısı gelecek oyunlarının başına.
 

Similar threads

MotoGP 19 incelemesi ile önünüzdeyiz. Motosiklet yarış oyunu deyince aklan gelen birinci marka olan MotoGP serisi bu yıl da yoluna tam gaz devam ediyor. Bilhassa kariyer modunda çıtayı yükselten MotoGP 19, bu sene grafik olarak da oyuncuları tatmin ediyor. MotoGP 19 İnceleme Malum F1'de  Lewis...
Cevaplar
0
Görüntüleme
138
MotoGP her yıl yeni oyunuyla önümüze çıkan, lakin çıtayı bir türlü beklenen noktaya çıkaramayan serilerden. Bu makus talihi kırmak, ileriye gerçek büyük bir adım atmak niyetiyle geliştirilen MotoGP 19, tahminen bir klasik olup akıllara kazınmayabilir, ancak seri ismine kıymetli bir gelişime...
Cevaplar
0
Görüntüleme
184
 Milestone tarafından geliştirilen MotoGP 21, tekrar birebir şirket tarafından Nintendo Switch, PlayStation 4, PC, Xbox X, S Serisi, PlayStation 5 ve Xbox One platformları için 22 Nisan 2021 tarihinde yayınlanması planlanıyor. Motor yarış simülasyon oyun serisi MotoGP birçok oyunsever tarafından...
Cevaplar
0
Görüntüleme
64
Yarış oyunlarıyla aranız nasıldır? Hangi üslubu seversiniz? Simülasyonculardan mısınız yoksa biraz daha arcade, sefalık yarış oyunları arayanlardan mı? Bu soruya vereceğiniz yanıt GRID (2019) ile aranızda nasıl bir bağ olacağının da işaretçisi aslında. Şayet sizler de Need for Speed’ler, Test...
Cevaplar
0
Görüntüleme
144
Otomobillere olan tutkumun tam olarak ne zaman başladığını hatırlamıyorum. Fakat oyunlara olan tutkumun körüklenmesine Need For Speed: Hot Pursuit’in neden olduğuna eminim. O zamanlar bile dört tekerli canavarların hızlanmalarını izlemek bana müthiş keyif veriyordu. Yıllar boyunca da yarış...
Cevaplar
0
Görüntüleme
82
858,505Konular
982,681Mesajlar
33,049Kullanıcılar
arliekaneSon üye
Üst Alt