Moda Nedir?
Moda nedir? Sadece giyim kuşam mı?
Moda Nedir? Tanımı
imagesmodanedir5adfc6c040ca0
Moda nedir, ne değildir?
Moda yalnızca giysi anlamına gelmez Sanat, muzik, tiyatro, edebiyat, yemek, ic mimarlık, mimari, bahce bakımı gibi duyuları uyaran herşeyi icine alır
Artık işler değişti Her şeye tuketici karar veriyor Uygun veya pratik olmayan şeyleri onlara empoze etmek mumkun değil
Kitle iletişim aracları sayesinde moda herkese, her kesime ulaşabiliyor Yeterince paranız varsa istediğiniz herşeye sahip olabilirsiniz İnternet moda haberlerinin evrensel iletişimini, moda dunyasının butun kapılarını dunyaya actı Kimin, ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin
Random House Sozluğune gore Moda
1 Giysi, etiket, davetler ve diğerlerinin gunluk alışkanlık veya stili
2 Giyimin, davranışların vb ozellikle seckin veya seckin olmak icin yapılanan bir toplum tarafından geleneksel kullanımı
3 Tarz, yol
4 Herhangi bir şeyin yapısı, formu
Bu tanımlar modanın zaman icinde gercek anlamından uzaklaştığını kanıtlıyor Bugun coğumuz icin moda, yalnızca giysi anlamına geliyor Oysa bu kadar basit değil Moda; sanat, muzik, tiyatro, edebiyat, yemek, ic mimarlık, mimari, bahce bakımı gibi konuları, daha doğrusu duyuları uyaran herşeyi icine alır Gene de, bu değişimin mantığı anlaşılabilir
Tarihte, belirli bir cağa ait olan giyim stili kayıtlara ´moda´ diye geciyor Giyim alışkanlığı; yaşanan anın havası ile eşanlamlı olarak kullanılıyordu
Fikir onderleri tarafından daha cok tarihsel onemi kavranan sanatlar, o devrin modasından sorumlu olan insanlara da bağlıydı Kralice Elizabeth donemini duşunun Shakespeare´in edebiyatını dobra dobra, siyasi anlamda dizginsiz ve guzeldi diye tanımlarken o donemin giysileri icin de aynı kelimeleri kullanabiliriz Donemin sanat halkalarını incelemeye devam edecek olursanız, benzerlikler yakalayacaksınız
Tum bunlar, toplumun elit kesiminin modayı bir kalıp icine koymak istediğini gosteriyor Peki ne tur etkiler yarattı? Tarihe bakmak yeterli
Şimdilerde modanın anlamı cok farklı Kitle iletişim aracları sayesinde moda herkese, her kesime ulaşabiliyor Bircok ulkedeki asil sınıf neredeyse yok oldu Mevcut olan yerlerde de kişinin giysisinden asil veya basit biri olup olmadığını anlamak neredeyse imkansız Kısaca, artık yeterince zenginseniz herşeye sahip olabilirsiniz Moda hukmedilemeyen hayati bir guc olarak kaldı
Hergun giyinmek zorunda olduğumuz gerceğiyle yuzleşirsek, giysi secimimiz ne giydiğimizi umursamamıza bağlı Kıyafetlerimiz bizimle ilgili bircok şey soyler Kendimize olan guvenimizi ve başkalarının bize bakışını etkiler Ozunde doğru olmasa da, bu boyle algılanıyor
Tum bunların ardından, gercek şu ki moda uzerine cok konuşuluyor, para harcanıyor, yatırılıyor Doğal bir talebin oluşmasıyla doğal olarak yeni bir iş alanı acılıyor Eğer başarı sağlanırsa, moda sektoru kesinlikle getirisi en buyuk olan iş kolu
Yeni milenyum yaklaşırken, moda her yıl bir oncekinden daha farklı WWD ve VOGUE gibi tarz belirleyicileri tarafından beğenildiği zaman satışa sokulan giysilerin yaratıldığı gunler cok geride kaldı Modanın itici gucleri olan tasarımcılar, perakendeciler, aracılar ve moda basını, bugun cok daha buyuk bir gucle yer değiştirdi
Kitle pazarlaması, modayı ele gecirdi Etek boylarının kısalması veya uzaması gibi kaprislerle ilgilenilmiyor artık İnsanlar ne istediklerinin farkında ´daha fazla´ olmaya başladılar ve moda yarışı icinde olmak istemiyorlar Şık giyinme arzusu yerini rahat giyime bıraktı Değerler değişti ve artık insanlar giyimi hayatlarında bir oncelik olarak gormuyorlar Daha otesi insanların yalnızca eğlenmek icin alışverişe harcayabilecekleri kadar zamanları yok
Neyse ki, modacılar zeki ve tasarımcılar yavaş yavaş daha değişik duşunmeye başladılar En yeni modayı dayatmak yerine, imaj oluşturmak uzerine yoğunlaştılar İmaj, bugun modayla eşanlamlı duşunduğumuz bir kelime Sezonun gecici heveslerinden yorgun duşen insanlar bu yeni duşunce akımını hoş karşılıyorlar Her sezon sokakları adım adım gezmek yerine, kendi imajlarıyla ozdeşleştirebilecekleri bir mağazayı tercih ediyorlar Bu nedenle belirsizlikle gecen bir donem yerini guvenilir bir kaynağa bıraktı Eğer Ralph Lauren hayattaki tutkularınıza hitap ediyorsa, kıyafetlerini yalnızca gece ve gunduz giymez ayrıca ic camaşırlarını, ev eşyalarını kullanabilir, duvarlarınızı onun tonlarıyla boyayabilir, parfumunu surebilir, ayakkabılarını giyebilir, cantalarını taşıyabilir ve Ralph Lauren´in sizin icin yarattığı dunyada yaşayabilirsiniz
İmaj modadır Bir duşunun, Calvin Kleinminimal; Ralph Laurenyoresel İngiliz tarzı, rahat, luks; Pradakeskin cizgiler, global; Guccisofistike ve herşeyden onemlisi seksi Eğer bunların imajlarıyla ozdeşleşebiliyorsanız satın alırsınız
Bu cok basit formul milyarlarca dolarlık bir sektor yarattı Stratejik duşunenler, tasarımcı ve terzilerin her sezon yarattıklarının yalnızca modaya gore değil kişinin kendini rahat hissedebileceği bir imaja uygun olmasını isterler Bu nedenle, bir tuketicinin modaya uymasını garanti etmek yalnızca modaya uyması ile değil, kendi stili ve rahatının sağlanmasıyla da olur Rahatlık, moda dunyası icin yeni bir kavram
İmaj yaratılması bir uzman ordusunun dahil olduğu bir ´dolar basma´ makinasıdır Pazar araştırması, tanıtım, ´in´ modeller, makyaj uzmanları, fotoğrafcılar, kuaforler, art direktorler, stilistler, promosyon, reklam, unlu kişilerin giydiği kıyafetler ve tabii ki satın aldığınız yerin havası Her biri tuketiciyi baştan cıkarmada rol oynuyor
İmaj yaratmak bir elbisenin basit bir taslağından cok daha karmaşık Moda pazarlaması, buyuk paraların donduğu bir pazar ve tasarımcılar başarı icin yalnızca yeteneklerine guvenmiyorlar Bu yuzden yetenekleri, dizaynırlığın yanında tuketicinin ihtiyaclarına cevap verecek şekilde cok yonlu olmalı Bu buyuk miktarda nakit para gerektiriyor Gecen yuzyılda muşteri desteği on plandaydı Gunumuzde markanın evrenselleşmesi icin finansal destek gerekiyor ve bu alanda bircok yatırımcı var LVMH´den Bernard Arnault, yeteneği zenginliğe cevirmeyi bilen işadamına iyi bir ornek
Sırada internet var Moda haberlerinin evrensel iletişimi, moda dunyasının butun kapılarını dunyaya actı Başlangıcta değişken ve gizli dunyalarına ne derece girilebileceğinden korkan modacılar, sonunda internetin işlerini oldurmekten cok, milyon dolarlık olanaklar sunduğunu fark ettiler ve siber dunyaya adım attılar
Bugun, kimin ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin Hepsi karşınıza cıkacak Vogue, Elle, Bazaar gibi modanın onemli dergileri, daha ışıltılı ve ayrıntılı olan web sitelerini tamamladılar
Artık işler değişti Yaratıcılık tek başına yeterli değil; gercekcilik, esneklik artı bu cok değişken ve rekabetci dunyada ayakta kalabilmeyi sağlayacak yeterli kaynaklara sahip olmak, bugun modanın ne olduğunu bize anlatıyor
Moda nedir? Sadece giyim kuşam mı?
Moda Nedir? Tanımı
imagesmodanedir5adfc6c040ca0
Moda nedir, ne değildir?
Moda yalnızca giysi anlamına gelmez Sanat, muzik, tiyatro, edebiyat, yemek, ic mimarlık, mimari, bahce bakımı gibi duyuları uyaran herşeyi icine alır
Artık işler değişti Her şeye tuketici karar veriyor Uygun veya pratik olmayan şeyleri onlara empoze etmek mumkun değil
Kitle iletişim aracları sayesinde moda herkese, her kesime ulaşabiliyor Yeterince paranız varsa istediğiniz herşeye sahip olabilirsiniz İnternet moda haberlerinin evrensel iletişimini, moda dunyasının butun kapılarını dunyaya actı Kimin, ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin
Random House Sozluğune gore Moda
1 Giysi, etiket, davetler ve diğerlerinin gunluk alışkanlık veya stili
2 Giyimin, davranışların vb ozellikle seckin veya seckin olmak icin yapılanan bir toplum tarafından geleneksel kullanımı
3 Tarz, yol
4 Herhangi bir şeyin yapısı, formu
Bu tanımlar modanın zaman icinde gercek anlamından uzaklaştığını kanıtlıyor Bugun coğumuz icin moda, yalnızca giysi anlamına geliyor Oysa bu kadar basit değil Moda; sanat, muzik, tiyatro, edebiyat, yemek, ic mimarlık, mimari, bahce bakımı gibi konuları, daha doğrusu duyuları uyaran herşeyi icine alır Gene de, bu değişimin mantığı anlaşılabilir
Tarihte, belirli bir cağa ait olan giyim stili kayıtlara ´moda´ diye geciyor Giyim alışkanlığı; yaşanan anın havası ile eşanlamlı olarak kullanılıyordu
Fikir onderleri tarafından daha cok tarihsel onemi kavranan sanatlar, o devrin modasından sorumlu olan insanlara da bağlıydı Kralice Elizabeth donemini duşunun Shakespeare´in edebiyatını dobra dobra, siyasi anlamda dizginsiz ve guzeldi diye tanımlarken o donemin giysileri icin de aynı kelimeleri kullanabiliriz Donemin sanat halkalarını incelemeye devam edecek olursanız, benzerlikler yakalayacaksınız
Tum bunlar, toplumun elit kesiminin modayı bir kalıp icine koymak istediğini gosteriyor Peki ne tur etkiler yarattı? Tarihe bakmak yeterli
Şimdilerde modanın anlamı cok farklı Kitle iletişim aracları sayesinde moda herkese, her kesime ulaşabiliyor Bircok ulkedeki asil sınıf neredeyse yok oldu Mevcut olan yerlerde de kişinin giysisinden asil veya basit biri olup olmadığını anlamak neredeyse imkansız Kısaca, artık yeterince zenginseniz herşeye sahip olabilirsiniz Moda hukmedilemeyen hayati bir guc olarak kaldı
Hergun giyinmek zorunda olduğumuz gerceğiyle yuzleşirsek, giysi secimimiz ne giydiğimizi umursamamıza bağlı Kıyafetlerimiz bizimle ilgili bircok şey soyler Kendimize olan guvenimizi ve başkalarının bize bakışını etkiler Ozunde doğru olmasa da, bu boyle algılanıyor
Tum bunların ardından, gercek şu ki moda uzerine cok konuşuluyor, para harcanıyor, yatırılıyor Doğal bir talebin oluşmasıyla doğal olarak yeni bir iş alanı acılıyor Eğer başarı sağlanırsa, moda sektoru kesinlikle getirisi en buyuk olan iş kolu
Yeni milenyum yaklaşırken, moda her yıl bir oncekinden daha farklı WWD ve VOGUE gibi tarz belirleyicileri tarafından beğenildiği zaman satışa sokulan giysilerin yaratıldığı gunler cok geride kaldı Modanın itici gucleri olan tasarımcılar, perakendeciler, aracılar ve moda basını, bugun cok daha buyuk bir gucle yer değiştirdi
Kitle pazarlaması, modayı ele gecirdi Etek boylarının kısalması veya uzaması gibi kaprislerle ilgilenilmiyor artık İnsanlar ne istediklerinin farkında ´daha fazla´ olmaya başladılar ve moda yarışı icinde olmak istemiyorlar Şık giyinme arzusu yerini rahat giyime bıraktı Değerler değişti ve artık insanlar giyimi hayatlarında bir oncelik olarak gormuyorlar Daha otesi insanların yalnızca eğlenmek icin alışverişe harcayabilecekleri kadar zamanları yok
Neyse ki, modacılar zeki ve tasarımcılar yavaş yavaş daha değişik duşunmeye başladılar En yeni modayı dayatmak yerine, imaj oluşturmak uzerine yoğunlaştılar İmaj, bugun modayla eşanlamlı duşunduğumuz bir kelime Sezonun gecici heveslerinden yorgun duşen insanlar bu yeni duşunce akımını hoş karşılıyorlar Her sezon sokakları adım adım gezmek yerine, kendi imajlarıyla ozdeşleştirebilecekleri bir mağazayı tercih ediyorlar Bu nedenle belirsizlikle gecen bir donem yerini guvenilir bir kaynağa bıraktı Eğer Ralph Lauren hayattaki tutkularınıza hitap ediyorsa, kıyafetlerini yalnızca gece ve gunduz giymez ayrıca ic camaşırlarını, ev eşyalarını kullanabilir, duvarlarınızı onun tonlarıyla boyayabilir, parfumunu surebilir, ayakkabılarını giyebilir, cantalarını taşıyabilir ve Ralph Lauren´in sizin icin yarattığı dunyada yaşayabilirsiniz
İmaj modadır Bir duşunun, Calvin Kleinminimal; Ralph Laurenyoresel İngiliz tarzı, rahat, luks; Pradakeskin cizgiler, global; Guccisofistike ve herşeyden onemlisi seksi Eğer bunların imajlarıyla ozdeşleşebiliyorsanız satın alırsınız
Bu cok basit formul milyarlarca dolarlık bir sektor yarattı Stratejik duşunenler, tasarımcı ve terzilerin her sezon yarattıklarının yalnızca modaya gore değil kişinin kendini rahat hissedebileceği bir imaja uygun olmasını isterler Bu nedenle, bir tuketicinin modaya uymasını garanti etmek yalnızca modaya uyması ile değil, kendi stili ve rahatının sağlanmasıyla da olur Rahatlık, moda dunyası icin yeni bir kavram
İmaj yaratılması bir uzman ordusunun dahil olduğu bir ´dolar basma´ makinasıdır Pazar araştırması, tanıtım, ´in´ modeller, makyaj uzmanları, fotoğrafcılar, kuaforler, art direktorler, stilistler, promosyon, reklam, unlu kişilerin giydiği kıyafetler ve tabii ki satın aldığınız yerin havası Her biri tuketiciyi baştan cıkarmada rol oynuyor
İmaj yaratmak bir elbisenin basit bir taslağından cok daha karmaşık Moda pazarlaması, buyuk paraların donduğu bir pazar ve tasarımcılar başarı icin yalnızca yeteneklerine guvenmiyorlar Bu yuzden yetenekleri, dizaynırlığın yanında tuketicinin ihtiyaclarına cevap verecek şekilde cok yonlu olmalı Bu buyuk miktarda nakit para gerektiriyor Gecen yuzyılda muşteri desteği on plandaydı Gunumuzde markanın evrenselleşmesi icin finansal destek gerekiyor ve bu alanda bircok yatırımcı var LVMH´den Bernard Arnault, yeteneği zenginliğe cevirmeyi bilen işadamına iyi bir ornek
Sırada internet var Moda haberlerinin evrensel iletişimi, moda dunyasının butun kapılarını dunyaya actı Başlangıcta değişken ve gizli dunyalarına ne derece girilebileceğinden korkan modacılar, sonunda internetin işlerini oldurmekten cok, milyon dolarlık olanaklar sunduğunu fark ettiler ve siber dunyaya adım attılar
Bugun, kimin ne giydiğini merak ediyorsanız internete girin Hepsi karşınıza cıkacak Vogue, Elle, Bazaar gibi modanın onemli dergileri, daha ışıltılı ve ayrıntılı olan web sitelerini tamamladılar
Artık işler değişti Yaratıcılık tek başına yeterli değil; gercekcilik, esneklik artı bu cok değişken ve rekabetci dunyada ayakta kalabilmeyi sağlayacak yeterli kaynaklara sahip olmak, bugun modanın ne olduğunu bize anlatıyor