
e-Devlet sayesinde birçok kullanıcı işini online üzerinden halledebiliyor. Özellikle eskiden uzun kuyruklar bekleyerek yapılması gereken işlemler e-Devlet platformu sayesinde artık saniyeler içinde gerçekleştirilebiliyor.
Her yıl milyonlarca lise ve üniversite öğrencisi okullarından mezun oluyor. Birçok işe ya da burs programına başvururken mezuniyet belgesi kurumlar tarafından isteniyor. Artık e-Devlet sayesinde okula gitmeden online bir şekilde mezuniyet belgesi alınabiliyor. Bu yazımızda sizlere e-Devlet üzerinden mezuniyet belgenizi nasıl alabileceğini göstereceğiz.
e-Devlet üzerinden Mezuniyet belgesi alma işlemi
Mezuniyet belgesinin alımı eski zamanlarda birçok kişiyi zorluyordu. Özellikle okula gitme şartı, hayatın yoğunluğu içerisinde birçok kişi için uygun olmuyordu ve mezuniyet belgeleri alınamıyordu. İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte bu tarz problemlere bir çözüm bulundu ve e-Devlet ile birçok kişi işlemlerini gerçekleştirmeye başladı.

- İlk olarak tarayıcınızdan e-Devlet‘in web sitesine giriş yapın.
- Karşınıza çıkan e-Devlet giriş ekranı üzerinden TC kimlik numaranızı ve şifrenizi girerek hesabınıza ulaşın. (Eğer e-Devlet şifreniz yoksa size en yakın PTT şubesine giderek e-Devlet şifrenizi edinebilirsiniz.)
- Giriş yaptıktan sonra ana sayfada yer alan arama çubuğuna üniversite mezuniyet belgenizi almak istiyorsanız Yükseköğretim Mezun Belgesi Sorgulama (Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı), lise mezuniyet belgenizi almak için Lise Mezun Belgesi Sorgulama (Milli Eğitim Bakanlığı) yazın.
- Lise mezuniyet belgesi sorgulama işlemini gerçekleştirdikten sonra karşınıza lise mezuniyet belgeniz çıkacaktır. Ekrana gelen mezuniyet belgesinin isterseniz çıktısını alabilirsiniz.
- Üniversite mezuniyet belgesinde ise açılan sayfa üzerinden mezun bilgilerinizi onaylamanız gerekiyor. Bu onayın ardından karşınıza üniversite mezuniyet belgenizi çıkacaktır. Bu belgenin de çıktısını isterseniz alabilirsiniz.