nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Meytenin önemi ve hükmü neler
Kendi başına ölmüş olan herhangi bir hayvana Meyte (Leş) denir Böyle bir hayvan temiz değildir, yenmez Boğazlanmayıp da boğulmuş olan, başı koparılan, başına tokmak vurulan ya da kulak tozuna şiş saplanan ve bu nedenle öldürülen hayvanlar da meyte hükmündedir; çünkü yasal şekilde boğazlanmamışlardır
Yüksek bir yerden düşüp ölen, başka bir hayvanın tepmesi veya toslamasıyla veya bir taş ve ağaç parçasının çarpmasıyle ölen, bir yırtıcı hayvan göre parçalanarak ölen herhangi bir hayvan da meytedir Onun için eti yenmez
Ama aslen eti helal olan ve üstünde hayat eseri yer alan böyle bir hayvan Besmele ile boğazlanırsa eti yenebilir Bu İmam Azam'a göredir İmam Ebû Yusuf'a kadar, eğer onun sanki bir hayvan yaşamayacak bir halde ise, boğazlanmakla onun eti helal olmaz İmam Muhammed'e göre de, eğer az önce boğazlanan hayvanın yaşayabileceği o kadar az bir mikdardan biraz daha ziyade yaşayabilecek bir halde ise, boğazlanınca eti helal olur; değilse olmaz
Eti yenen bir hayvanın boğazlanmadan önce, ondan kopan ve kesilen herhangi bir parçası yenilemez, bu meyte hükmündedir Bundan yalnız balık ile çekirge müstesnadır Çünkü bunlarda boğazlamaya lüzum yoktur dahası, bir hayvanın kesildikten sonra kendisinde hayattan az önce eser varken kopan parçası, meyte hükmünde değildir Fakat bu parçayı yemek yemek mekruhtur *
Kendi başına ölmüş olan herhangi bir hayvana Meyte (Leş) denir Böyle bir hayvan temiz değildir, yenmez Boğazlanmayıp da boğulmuş olan, başı koparılan, başına tokmak vurulan ya da kulak tozuna şiş saplanan ve bu nedenle öldürülen hayvanlar da meyte hükmündedir; çünkü yasal şekilde boğazlanmamışlardır
Yüksek bir yerden düşüp ölen, başka bir hayvanın tepmesi veya toslamasıyla veya bir taş ve ağaç parçasının çarpmasıyle ölen, bir yırtıcı hayvan göre parçalanarak ölen herhangi bir hayvan da meytedir Onun için eti yenmez
Ama aslen eti helal olan ve üstünde hayat eseri yer alan böyle bir hayvan Besmele ile boğazlanırsa eti yenebilir Bu İmam Azam'a göredir İmam Ebû Yusuf'a kadar, eğer onun sanki bir hayvan yaşamayacak bir halde ise, boğazlanmakla onun eti helal olmaz İmam Muhammed'e göre de, eğer az önce boğazlanan hayvanın yaşayabileceği o kadar az bir mikdardan biraz daha ziyade yaşayabilecek bir halde ise, boğazlanınca eti helal olur; değilse olmaz
Eti yenen bir hayvanın boğazlanmadan önce, ondan kopan ve kesilen herhangi bir parçası yenilemez, bu meyte hükmündedir Bundan yalnız balık ile çekirge müstesnadır Çünkü bunlarda boğazlamaya lüzum yoktur dahası, bir hayvanın kesildikten sonra kendisinde hayattan az önce eser varken kopan parçası, meyte hükmünde değildir Fakat bu parçayı yemek yemek mekruhtur *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.