Profösör
Super Mod
- Katılım
- Ocak 11, 2022
- Mesajlar
- 3,752
- Etkileşim
- 33
- Puan
- 38
- Yaş
- 36
- Konum
- Rusya
- Web sitesi
- bilgilihocam.com
- F-D Coin
- 125
Mevla’mız biz kullarını ikram etmek için yaratmıştır demişsiniz.O halde Yüce Mevla’mız neden biz kullarını cennete koymadı. Bizi neden kusurlu ve sürekli bir şeylere ihtiyaç duyan, sınırlı özelliklere sahip bir bedenle sınırladı? Burada ki mantık nedir?
Zira dünyada beraber yaşadığımız kötü insanlar ile cennette bir arada olduğunuzu bir düşünün. Kendinize vereceğiniz cevap dahi aslında dünya imtihanının ne kadar gerekli olduğunu size gösterecektir.
Yüce Mevla’mız bütün kullarını en iyi bir şekilde tanıyan ve her zaman hayırlarını isteyendir. Bedenlerimizin kusurlu olması bu hikmete bağlıdır. Unutmayın imtihan ne kadar zor olur ise mükafatta o kadar büyük olacaktır. Bu noktada bir adaletsizlik İslam dininde katiyen yoktur. Sizi Mevla’ya emanet ediyoruz.
Cevap: Böyle bir benzetme her ne kadar yersiz olsa da konuyu anlamamıza yardımcı olacaktır. Çok iyilik sever bir insan düşünün bu insanın iyilik yapmaya ihtiyacı yoktur. Ancak yaratılışının gereği olarak iyilik yapmayı sever insanlara karşılıksız iyilik yapar. Şimdi bu insan iyilik yapmak varken neden yapmamayı tercih etsin. Böyle iyilik sever bir insana neden iyilik yapıyor veya neden iyilik yapsın demek ne kadar yersizse Yüce Mevla’mızada neden insanı yaratıyor, insanı yaratmaya ihtiyacımı var demekte bu kadar yersizdir.
Özetle Yüce Mevlamız Rahman ve Rahim ken neden insan gibi güzel bir varlık yaratmasın ve neden melekler gibi Nurani saf temiz varlıkları yaratarak varlık alemini şenlendirmiş. Unutmayın ki melekler ibadet etmek için yaratılmamıştır. Melekler yüce Mevla’mızın rahmeti ile yaratılmışlardır. Güzellik ile yaratılan melekler Yüce Mevlamızın büyüklüğü, güzelliği, rahmeti karşısında kendilerini ibadet etmekten mahrum etmemektedirler. İnsan yaratılmasaydı ne iyi olurdu nede kötü olurdu. Ancak Yüce Mevla’mız insan gibi güzel bir varlık yaratarak varlık alemine iyilik yapmıştır.
Mevla’mız Biz Kullarını Neden Cennete Koymadı?
Cevap: Değerli ziyaretçimiz, burada ki mantık aslında çok açık. Şimdi özet bir şekilde cevap verelim. Eğer durum böyle olmasaydı “Mevla’mız biz kullarını ikram etmek için yaratmıştır” Mevla’mız Hazreti Adem ve Havva’yı dolayısı ile insanı önce Dünyaya değilde Cennete koymazdı. Fakat Hazreti Adem ve Havva’nın küçük günahını gören yüce Mevla’mız büyük ilmi ile insanın cennette daha büyük günahlarda işleyebileceğini görmesi ile insanın önce bir imtihandan geçmesin daha doğru olacağından dünya imtihanını nasip etmiştir. Biz bunu dahi aslında insana bir armağan olarak görmekteyiz.Zira dünyada beraber yaşadığımız kötü insanlar ile cennette bir arada olduğunuzu bir düşünün. Kendinize vereceğiniz cevap dahi aslında dünya imtihanının ne kadar gerekli olduğunu size gösterecektir.
Mevla’mız Bedenlerimizi Neden Kusurlu Yaratmıştır?
Yukarıda ki konular ile birlikte bir çok insanın kusurlu olması veya sınırlı özelliklere sahip olması tamamen dünya imtihanının bir gereğidir. Dünya hayatında yüce Mevla’mız her kuluna özel sıkıntılar ve özel ikramlar vermektedir. Bu her insana göre değişmektedir. Zira her insanın farklı ve kendine özel bir yaradılışı vardır. Bu nedenle aslında her ne kadar insan Dünya hayatında imtihan olsa da aslında farklı noktalarda imtihan olmaktadır. Buna örnek verecek olur isek kiminin sağlıkla, kiminin para ile imtihan olması gibi. Bu noktaya karar veren ise Yüce Mevla’mızın büyük ilmidir.Yüce Mevla’mız bütün kullarını en iyi bir şekilde tanıyan ve her zaman hayırlarını isteyendir. Bedenlerimizin kusurlu olması bu hikmete bağlıdır. Unutmayın imtihan ne kadar zor olur ise mükafatta o kadar büyük olacaktır. Bu noktada bir adaletsizlik İslam dininde katiyen yoktur. Sizi Mevla’ya emanet ediyoruz.
Allah Tam Olarak Niye İnsanı Yarattı
Merak ediyorum Allah tam olarak niye insanı yarattı. ibadetine ihtiyacı yok insanların Allah’a hiçbir faydası yok. Üstte biri sormuş insani niye yarattı diye öyle yüce yaratıcıya yakışan odur insana lütfetmiş demişsiniz. Yani o zaman Allah birilerini yaratıp onları mutlu etmek mi istemiş yani buradaki olay ne ki. Mesela melekler var ibadet için onlar ne işe yarıyor Allah ibadet edilmeye ihtiyaç duymuyorsa niye bir şeyler yaratıyor. Hiç insanlar falan olmasaydı kötü mı olurdu Allah için? Hayır. O zaman buradaki mantık nedir? Teşekkürler…Cevap: Böyle bir benzetme her ne kadar yersiz olsa da konuyu anlamamıza yardımcı olacaktır. Çok iyilik sever bir insan düşünün bu insanın iyilik yapmaya ihtiyacı yoktur. Ancak yaratılışının gereği olarak iyilik yapmayı sever insanlara karşılıksız iyilik yapar. Şimdi bu insan iyilik yapmak varken neden yapmamayı tercih etsin. Böyle iyilik sever bir insana neden iyilik yapıyor veya neden iyilik yapsın demek ne kadar yersizse Yüce Mevla’mızada neden insanı yaratıyor, insanı yaratmaya ihtiyacımı var demekte bu kadar yersizdir.
Özetle Yüce Mevlamız Rahman ve Rahim ken neden insan gibi güzel bir varlık yaratmasın ve neden melekler gibi Nurani saf temiz varlıkları yaratarak varlık alemini şenlendirmiş. Unutmayın ki melekler ibadet etmek için yaratılmamıştır. Melekler yüce Mevla’mızın rahmeti ile yaratılmışlardır. Güzellik ile yaratılan melekler Yüce Mevlamızın büyüklüğü, güzelliği, rahmeti karşısında kendilerini ibadet etmekten mahrum etmemektedirler. İnsan yaratılmasaydı ne iyi olurdu nede kötü olurdu. Ancak Yüce Mevla’mız insan gibi güzel bir varlık yaratarak varlık alemine iyilik yapmıştır.