le İlgili Hadisi Şerifler
Peygamber (sas); İsrafil SUr'u tutmuş hazır bir şekilde kendisine ne zaman ufurmek icin emredileceğini bekliyorbuyurmuştur (Taberi, Camiu'lBeyan, VII, 211; İbn Kesir, Tefsiru'lKur'ani'lAzim, Mısır, ty III, 276)
RasUlullah (sas) hafaza meleklerinin vazifelerini anlattığı bir hadiste şoyle buyurur: Bir musluman bir rahatsızlığa duşunce Allah onu koruyan hafaza meleklerine şoyle emreder: Kulumun her gun ve gecede yaptığı iyiliklerin sevabını ona bu hastalık muddetince yazın(Darimi, Rikak, 56)
Gece melekleri ile gunduz melekleri sabah ve ikindi namazlarında bir araya gelirler Allah bu meleklere kullarım ne yapıyorlar?diye sorar ; Onlara vardığımızda namaz kılıyorlardı, ayrıldığımızda da namaz kılıyorlardıderler (Buhari, Ezan, 31, Mevakit, 16, Nesai, Salat, 21)
Cebrail (as) her şekle girebilir Peygamber Efendimiz (sas) onu biri vahyin başlangıcında Hıra'dan Mekke'ye gelirken, diğeri Mirac'dan donuşte Sidretu'lMunteha*'da olmak uzere iki defa kendi asli şekliyle gormuştur (esSaati, elFethu'rRabbani, VIII, 5)
Cebrail (as) bazan da insan kılığına girerek Rasulullah (sas)'a vahiy getirirdi Bu durumda coğu kez yakışıklı ve genc bir sahabi olan Dıhye elKelbi'nin sUretinde gorunurdu (Tecridi Sarih Tercumesi, IX, 35)
Cebrail (as) İsra ve Mirac hadisesinde RasUlullah (sas)'a Mekke'den Kudus'e ve oradan Sidretu'lMunteha'ya kadar eşlik etmiştir (Buhari, Bed'u'lHalk 6; Salat 1)
İsrafil'in birinci uflemesi ile yer ve gokteki butun canlılar olecek ve dunya hayatı sona erecektir İkinci defa uflemesiyle de butun canlılar dirilecek ve ahiret hayatı başlayacaktır SUr'un ilk uflenişine nefhai Ula; ikinci uflenişine nefhai saniye denilir
İsrafil (as)'a SUr'a ufureceği icin SUr Meleği de denilmiştir Peygamber (sas)'e SUr'un mahiyeti sorulunca şoyle demiştir: Ufurulen bir boynuzdur(Ahmed b Hanbel, II, 196)
Peygamber (sas); İsrafil SUr'u tutmuş hazır bir şekilde kendisine ne zaman ufurmek icin emredileceğini bekliyorbuyurmuştur (Taberi, Camiu'lBeyan, VII, 211; İbn Kesir, Tefsiru'lKur'ani'lAzim, Mısır, ty III, 276)
RasUlullah (sas) hafaza meleklerinin vazifelerini anlattığı bir hadiste şoyle buyurur: Bir musluman bir rahatsızlığa duşunce Allah onu koruyan hafaza meleklerine şoyle emreder: Kulumun her gun ve gecede yaptığı iyiliklerin sevabını ona bu hastalık muddetince yazın(Darimi, Rikak, 56)
Gece melekleri ile gunduz melekleri sabah ve ikindi namazlarında bir araya gelirler Allah bu meleklere kullarım ne yapıyorlar?diye sorar ; Onlara vardığımızda namaz kılıyorlardı, ayrıldığımızda da namaz kılıyorlardıderler (Buhari, Ezan, 31, Mevakit, 16, Nesai, Salat, 21)
Cebrail (as) her şekle girebilir Peygamber Efendimiz (sas) onu biri vahyin başlangıcında Hıra'dan Mekke'ye gelirken, diğeri Mirac'dan donuşte Sidretu'lMunteha*'da olmak uzere iki defa kendi asli şekliyle gormuştur (esSaati, elFethu'rRabbani, VIII, 5)
Cebrail (as) bazan da insan kılığına girerek Rasulullah (sas)'a vahiy getirirdi Bu durumda coğu kez yakışıklı ve genc bir sahabi olan Dıhye elKelbi'nin sUretinde gorunurdu (Tecridi Sarih Tercumesi, IX, 35)
Cebrail (as) İsra ve Mirac hadisesinde RasUlullah (sas)'a Mekke'den Kudus'e ve oradan Sidretu'lMunteha'ya kadar eşlik etmiştir (Buhari, Bed'u'lHalk 6; Salat 1)
İsrafil'in birinci uflemesi ile yer ve gokteki butun canlılar olecek ve dunya hayatı sona erecektir İkinci defa uflemesiyle de butun canlılar dirilecek ve ahiret hayatı başlayacaktır SUr'un ilk uflenişine nefhai Ula; ikinci uflenişine nefhai saniye denilir
İsrafil (as)'a SUr'a ufureceği icin SUr Meleği de denilmiştir Peygamber (sas)'e SUr'un mahiyeti sorulunca şoyle demiştir: Ufurulen bir boynuzdur(Ahmed b Hanbel, II, 196)