iltasyazilim
FD Üye
Marmaranın jeopolitik önemi nedir
Marmara bölgesi jeopolitik önemi
İstanbul'dan gelen yol, Balkan yarımadasının dağlık yapısı içinde kolay geçilir doğal bir antre olan Meriç vadisini kullanır Bu vadi, geniş bir oluk halinde Balkan dağları ile Rodop dağları arasında uzanarak, batı ucundan Sofya havzasına, bu havzadan da Niş suyu vadisine ulaşır Niş suyu vadisi'de, Morava vadisinin doğal oluğu ile Tuna ırmağı vadisine ve Macaristan ovalarının güney kenarına açılır Morava doğal oluğu ayrıca güneye dürüst Vardar ırmağının geçtiği diğer bir oluk ile de Ege denizine açılmaktadır
Tüm bu doğal yolların durak yerlerinde, denize ulaştığı yerde Selanik, bir ovaya açıldığı yer civarında Belgrad, AlpKarpat dağları arasındaki Tuna koridoru ağzında Viyana şehri vardır Meriç oluğunun Trakya düzlüklerine açılan kapısında da Edirne şehri kurulmuştur
Balkan yarımadasının dağlık yapısı içinde bulunan ulaşım akımlarının kanalizeedildiği bu doğal yollar barışma zamanlarında ticarî ve kültürel ilişkileri kendilerine çektiği gibi, keşmekeş zamanlarında göçlere ve istila ordularına da geçit rolünü oynamışlardı Bu yolların ovaya açıldığı bir noktada yerleşmiş diğer şehirler gibi Edirne ’de, kervanlar için İstanbul'a varmadan geçilen son önemli durak yeri, ve bununla birlikte istila hareketlerinin savunmasında elverişli bir mevzi olmuştur *
Marmara bölgesi jeopolitik önemi
İstanbul'dan gelen yol, Balkan yarımadasının dağlık yapısı içinde kolay geçilir doğal bir antre olan Meriç vadisini kullanır Bu vadi, geniş bir oluk halinde Balkan dağları ile Rodop dağları arasında uzanarak, batı ucundan Sofya havzasına, bu havzadan da Niş suyu vadisine ulaşır Niş suyu vadisi'de, Morava vadisinin doğal oluğu ile Tuna ırmağı vadisine ve Macaristan ovalarının güney kenarına açılır Morava doğal oluğu ayrıca güneye dürüst Vardar ırmağının geçtiği diğer bir oluk ile de Ege denizine açılmaktadır
Tüm bu doğal yolların durak yerlerinde, denize ulaştığı yerde Selanik, bir ovaya açıldığı yer civarında Belgrad, AlpKarpat dağları arasındaki Tuna koridoru ağzında Viyana şehri vardır Meriç oluğunun Trakya düzlüklerine açılan kapısında da Edirne şehri kurulmuştur
Balkan yarımadasının dağlık yapısı içinde bulunan ulaşım akımlarının kanalizeedildiği bu doğal yollar barışma zamanlarında ticarî ve kültürel ilişkileri kendilerine çektiği gibi, keşmekeş zamanlarında göçlere ve istila ordularına da geçit rolünü oynamışlardı Bu yolların ovaya açıldığı bir noktada yerleşmiş diğer şehirler gibi Edirne ’de, kervanlar için İstanbul'a varmadan geçilen son önemli durak yeri, ve bununla birlikte istila hareketlerinin savunmasında elverişli bir mevzi olmuştur *
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.