Marka yandaşlığı, müşterilerin rakip faaliyetlerden veya pazar ortamındaki değişikliklerden bağımsız olarak aynı şirketten satın almaya devam etme eğilimidir.
Bir müşteri marka Yandaşlığı geliştirdiğinde, istediği şirketten satın almaya devam edecektir. Her zaman aynı marka kahve, soda veya çamaşır deterjanı satın alan müşterileri düşünün.
Müşteriler birçok nedenden dolayı markaya sadıktır. Ortak değerlere dayalı olarak şirkete duygusal bir bağlılıkları olabilir. Veya sadece şirketin sunduğu hizmet kalitesini tercih ederler.
Günümüzde marka Yandaşlığının yeni faktörleri var. Sosyal medya içeriği, ilişkiler kurabilir ve sadık müşteriler, sosyal medya hesaplarında marka elçileri olarak bile hareket edebilir. Aynı zamanda, marka yandaşlığı bugün her zamankinden daha fazla risk altındadır.
Amazon’da her şey tek tıkla ve ücretsiz kargoyla satın alınabiliyorken, bazıları yandaşlığın modası geçmiş ve nostaljik bir kavram olduğunu savunuyor. Pragmatizmin duygulara galip geldiğini iddia ediyorlar.
Markaya sadık bir müşteri de şirketten satın alır, dolayısıyla iki alan arasında net bir örtüşme vardır. Bununla birlikte, müşteri yandaşlığı, tüketim alışkanlıklarına daha dar bir şekilde odaklanır.
Başka bir deyişle marka yandaşlığı, değeriniz, itibarınız ve müşterinin şirketinizle olan geçmiş deneyimi ile tanımlanır. Düşük fiyatlar, indirimler ve ödüller müşteri yandaşlığıni teşvik eder.
Fiyat müşteri için her zaman önemlidir, ancak buna bağlı olarak rekabet avantajı şirketi daha zayıf bir konuma getirir. Bir rakip, ürünlerini daha da baltalayabilir. Markanıza müşteri yandaşlığı oluşturmak, daha geniş bir fayda yelpazesine sahip daha uzun vadeli bir stratejidir.
Onlarca yıllık marka psikolojisi araştırmaları, yandaşlığın müşteriler ve şirketler arasındaki değer alışverişine dayandığını gösteriyor. Bugünlerde her yerde görüyoruz.
VIPeak adında bir Yandaşlığı programı var. Nispeten iyi bir kelime oyununa ek olarak, yeni ürünlere erken erişim, etkinliklere ve yarışmalara ücretsiz bilet sunar.
Müşterilerin ilgisini çekmek için halihazırda bir finansal teşvik sunulsa da, toplum üzerinde durulmaktadır.
Bu hedefe ulaşmanın birkaç yolu vardır. Örneğin, GoPro, müşterilere harika videolar oluşturmak için ihtiyaç duydukları araçları sağlar. Daha sonra şirket logosu da dahil olmak üzere içerik paylaşabilirler. Bu videolar, esasen işletme ve özellikleri için ücretsiz reklamlar haline gelir ve müşterilerin yarattıklarından çevrimiçi olarak keyif almalarına olanak tanır.
Airbnb farklı bir yol izliyor. Müşterilerden işbirliği yapmalarını ve markalarını kişisel hikayeler aracılığıyla oluşturmalarını ister.
Öncelikle Airbnb, müsait odaları gezginlerle buluşturan bir teknoloji platformudur. Şirket, bu platformun izleyicileri için neler yapabileceğini öğrenmek için bunun ötesine bakıyor.
Bu müşterilerin hizmete bağlılıkları olduğu için marka yandaşlığı geliştirir. Aynı zamanda potansiyel yeni müşterileri de cezbeder çünkü onlar şirkete olumlu bakarlar.
Bir marka incelemesinin parçası olarak mevcut kaynaklara bakın. Bu stratejide hem çalışan hikayelerini hem de müşterileri kullanabilirsiniz.
Marka yandaşlığı, şirketin steril hizmetten daha fazlasını sunduğu varsayımına dayanmaktadır. İnsan hikayeleri, bu güçlü mesajı iletmenin kanıtlanmış bir yoludur.
Eski müşterilerden geri bildirim isteyebilirsiniz, ancak eski müşterilere de deneyimlerini sormaktan çekinmeyin. Müşterilerin neden bir rakibe yönelmeyi seçtiğini anlamak faydalı olabilir.
En önemli şey ulaşılabilir ve açık olmaktır. Ardından, geri bildirimlerine göre yaptığınız değişiklikleri göstererek müşterilerinize olan Yandaşlığınızı gösterebilirsiniz. Müşteriler her zaman yanıt formlarını doldurmaya istekli değildir. Bu nedenle bu formları özenle hazırlamalısınız.
Bir müşteri marka Yandaşlığı geliştirdiğinde, istediği şirketten satın almaya devam edecektir. Her zaman aynı marka kahve, soda veya çamaşır deterjanı satın alan müşterileri düşünün.
Müşteriler birçok nedenden dolayı markaya sadıktır. Ortak değerlere dayalı olarak şirkete duygusal bir bağlılıkları olabilir. Veya sadece şirketin sunduğu hizmet kalitesini tercih ederler.
Günümüzde marka Yandaşlığının yeni faktörleri var. Sosyal medya içeriği, ilişkiler kurabilir ve sadık müşteriler, sosyal medya hesaplarında marka elçileri olarak bile hareket edebilir. Aynı zamanda, marka yandaşlığı bugün her zamankinden daha fazla risk altındadır.
Amazon’da her şey tek tıkla ve ücretsiz kargoyla satın alınabiliyorken, bazıları yandaşlığın modası geçmiş ve nostaljik bir kavram olduğunu savunuyor. Pragmatizmin duygulara galip geldiğini iddia ediyorlar.
Marka Yandaşlığıne Karşı Müşteri yandaşlığı: Fark Nedir?
Basitçe ifade etmek gerekirse, marka yandaşlığı, müşteri algıları, tercihleri ve tutumları anlamına gelir. Müşteri yandaşlığı, tüketimle daha yakından ilişkilidir.Markaya sadık bir müşteri de şirketten satın alır, dolayısıyla iki alan arasında net bir örtüşme vardır. Bununla birlikte, müşteri yandaşlığı, tüketim alışkanlıklarına daha dar bir şekilde odaklanır.
Başka bir deyişle marka yandaşlığı, değeriniz, itibarınız ve müşterinin şirketinizle olan geçmiş deneyimi ile tanımlanır. Düşük fiyatlar, indirimler ve ödüller müşteri yandaşlığıni teşvik eder.
Fiyat müşteri için her zaman önemlidir, ancak buna bağlı olarak rekabet avantajı şirketi daha zayıf bir konuma getirir. Bir rakip, ürünlerini daha da baltalayabilir. Markanıza müşteri yandaşlığı oluşturmak, daha geniş bir fayda yelpazesine sahip daha uzun vadeli bir stratejidir.
Uzun Vadeli Marka yandaşlığı Oluşturmanın 3 Yolu
Bu 3 Strateji Müşterilerin İlk Satın Almalarından Uzun Bir Süre Sonra Geri Gelmelerini Sağlar.Satın almayı teşvik edin
Onlarca yıllık marka psikolojisi araştırmaları, yandaşlığın müşteriler ve şirketler arasındaki değer alışverişine dayandığını gösteriyor. Bugünlerde her yerde görüyoruz.
VIPeak adında bir Yandaşlığı programı var. Nispeten iyi bir kelime oyununa ek olarak, yeni ürünlere erken erişim, etkinliklere ve yarışmalara ücretsiz bilet sunar.
Müşterilerin ilgisini çekmek için halihazırda bir finansal teşvik sunulsa da, toplum üzerinde durulmaktadır.
Müşteri Hikayelerini Paylaşın
Bu hedefe ulaşmanın birkaç yolu vardır. Örneğin, GoPro, müşterilere harika videolar oluşturmak için ihtiyaç duydukları araçları sağlar. Daha sonra şirket logosu da dahil olmak üzere içerik paylaşabilirler. Bu videolar, esasen işletme ve özellikleri için ücretsiz reklamlar haline gelir ve müşterilerin yarattıklarından çevrimiçi olarak keyif almalarına olanak tanır.
Airbnb farklı bir yol izliyor. Müşterilerden işbirliği yapmalarını ve markalarını kişisel hikayeler aracılığıyla oluşturmalarını ister.
Öncelikle Airbnb, müsait odaları gezginlerle buluşturan bir teknoloji platformudur. Şirket, bu platformun izleyicileri için neler yapabileceğini öğrenmek için bunun ötesine bakıyor.
Bu müşterilerin hizmete bağlılıkları olduğu için marka yandaşlığı geliştirir. Aynı zamanda potansiyel yeni müşterileri de cezbeder çünkü onlar şirkete olumlu bakarlar.
Bir marka incelemesinin parçası olarak mevcut kaynaklara bakın. Bu stratejide hem çalışan hikayelerini hem de müşterileri kullanabilirsiniz.
Marka yandaşlığı, şirketin steril hizmetten daha fazlasını sunduğu varsayımına dayanmaktadır. İnsan hikayeleri, bu güçlü mesajı iletmenin kanıtlanmış bir yoludur.
Geri bildirimi dinleyin
Eski müşterilerden geri bildirim isteyebilirsiniz, ancak eski müşterilere de deneyimlerini sormaktan çekinmeyin. Müşterilerin neden bir rakibe yönelmeyi seçtiğini anlamak faydalı olabilir.
En önemli şey ulaşılabilir ve açık olmaktır. Ardından, geri bildirimlerine göre yaptığınız değişiklikleri göstererek müşterilerinize olan Yandaşlığınızı gösterebilirsiniz. Müşteriler her zaman yanıt formlarını doldurmaya istekli değildir. Bu nedenle bu formları özenle hazırlamalısınız.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.