Legendary
Efsanevi kotu
Oyun dunyasında zannetmiyorum ki FPS aksiyon turunden başka bir ture rahatlıkla konu bulma ihtimali vardır Neden mi? Bir defa başlı başına İkinci Dunya Savaşı var, olmadı Vietnam ya da başka guncel bir askeri operasyona dayalı bir konu, senaryo Onu gecelim, arada bir orijinal fikirleriyle birkac oyun cıkar, herhangi bir konsepti ilk kez deneyip zihinlerde yer eder, sonra onu kullanan başka oyunlar cıkar; ama ilk oyun hep hatırlanır
Farklı bir silah turu ya da oynanış mekaniği olabilir bu; hayati noktalara ufak tefek rotuşlarda bulunup turun gelişimine on ayak olabilen oyunlar da hatırlanır Yani bir şekilde bazı oyunlar turu domine eder, haliyle oyle olur, hemen her tur icin gecerlidir bu, ondan sonra da ardından gelen diğer oyunlar da kendince bir şeyler elde etmeye calışır Bazıları yuksek butceli olamaz ama yaratıcı fikirlerle kendini beğendirme cabasına girer; fakat bir kısmı da tam anlamıyla nal toplarlar Legendary boyle bir oyun Herhangi bir konuda ture katkıda bulunmaya calışır cinsten bir oyun değil Belki hic boyle bir amacı yok, olmadı da; o kendi halinde nacizane bir shooter, naif, ona kotu gozle bakmamalıyız, aramıza almalıyız Bunu yapmalıyız, ama Legendary'nin bizim şu sorumuza cevap verip veremeyeceğini de bilmeliyiz Neden PS3 ve X360'a cıkan, en nihayetinde para harcanıp emek sarf edilen bir oyun herhangi bir şey vaat etmez?
Bir efsaneydi senle beraber olmak
Oyunumuzun ismi Legendary; yani Efsanevi, kendisiyse FPS bir aksiyon oyunu İsminden kaynaklanan iddialı bir ilk izlenim yaratmaya calıştığı bariz, ama bunun kokan bir hareket olma ihtimali de var Başlamadan evvel boylesi cekincelerle bakıyorsunuz oyuna, ben oyle baktım şahsen, sonra bu cekincemde haksız olmadığımı gorduğume sevindim Legendary'nin efsanesi ile ilgili olduğu kısmı konusunda, yani Pandora'nın Kutusu'nda saklı Oyunda profesyonel bir hırsız olan Jack Deckard'ı kontrol ediyoruz ve bize verilen gorev de Pandora'nın Kutusu'nu New Yor şehir muzesinden calmak Yalnız tam bu esnada kutuyla etkileşime geciyoruz ve kutunun acılmasına sebep oluyoruz Eh, Pandora'nın Kutusu'ndan da haliyle salkım salkım uzum cıkmıyor; mitolojide de anlatıldığı uzere bin turlu bela, musibet, hastalık insanoğlunun başına sarılıyor Oyunun konu olarak karşımıza cıkardığı bu belalar ise mitolojide bahsi gecen, şehrimizi yerle bir etmek icin salınmış bin turlu yaratık Legendary de bu noktadan itibaren sizi onunuze cıkan bu yaratıkları oldurerek, yıkıntılar ve turlu başka mekanlarda yolunuzu bularak ilerlediğiniz bir oynanışla başbaşa bırakıyor
Aslında oyuna başladığınız ilk 2025 dakika oldukca heyecanlı ve oldukca surhatli Cunku bu sure zarfında surekli olarak kacıyorsunuz ve şehirde olanların neden kaynaklandığından da bihabersiniz Etrafta griffonlar ucuşup insanlara saldırıyorlar ve tam da şehir merkezinin ortasında etraftaki arabaları, otobusleri, diğer aracları manyetik bir gucle toplayarak devasa bir golem inşaa oluyor kendi kendine Sonra kucuk ejderler cıkıyor alevlerin olduğu yerlerden ve hemen ardından belki de oyunun tek buyuk artısı kurtadamlarla mucadele etmeye başlıyorsunuz Legendary'deki her turlu yaratığın bir zayıf yonu var ve coğunlukla sadece bu şekilde alt edilebiliyorlar Kurtadamların ozelliği ise yalnızca kafalarını kopardığınızda olebiliyor olmaları Fakat bu size ilk bakışta kolay gorunmesin; cunku kurtadamlar kacıyorlar, kafalarını saklıyorlar, cok hızlı saldırıyorlar, duvarlarda yuruyebiliyorlar ve etraftaki diğer cisimleri, varilleri ve kutuları orneğin, size fırlatabiliyorlar
Kurtadamlarla yapacağınız mucadeleler Legendary'nin akılda kalmaya meyilli tek ozelliği Onun dışında sağ elinizde silahınızı tutuyor, sol elinizleyse ozel gucunuzu aktive edebiliyorsunuz Bu ozel gucu Pandora'nın Kutusu ile ilk etkileşime gectiğinizde elde ediyorsunuz ve ondan sonra oyunun sonuna kadar bir şekilde surekli kullanıyorsunuz En cok kullandığınız yonu ise oldurduğunuz yaratıkların ruhlarını toplayıp istediğinizde kullanarak sağlık kazanabiliyor oluşunuz Ekranın sol alt kısmındaki barın hemen baş tarafında bir kure var Bu kurenin iceriğini etraftan topladığınız ruhlar oluşturuyor ve sağlığınız azaldıkca F'ye basarak canınızı doldurabiliyorsunuz Bu aynı zamanda oyunda hicbir şekilde sağlık paketi bulunmadığı anlamına da geliyor Elinizdeki gucle etraftaki kutuları dağıtıp guvenlik panellerini anında aktive etme gibi bir olayınız da var Ama bunlar sizde oynanışın ceşitlenerek geliştiği izlenimini uyandırmasın; zira bir sure sonra yapmanız gereken şeyler sıraya bindiği icin guvenlik paneli kırma, vana cevirme veya kutu fırlatma işleri angaryadan başka bir şey olmamış oluyor
Efsaneydi diyorum!
Legendary aşırı cizgisel bir oyun Sozde oyunun mekanları geniş alanlarda geciyor Geciyor gecmesine de, bu bolgelerin coğu ya ceşitli başka engellerle sınırlandırılmış ya da zaten gidebileceğiniz tek bir doğrultu olduğu icin susten oteye gecememiş Bu olay sizi ilk bolumlerden itibaren rahatsız etmeye başlıyor ve sonraki bolumlerde yerler değişse de gideceğiniz tek bir yon olduğundan emin olduğunuz icin hata yapma şansınız da olmuyor Koridorlarla oluşturulmuş bolumlerde bu bakımdan zaten bir problem yok Buna ilaveten, gideceğiniz yol sanki belli değilmiş gibi, Q'ya bastığınızda gitmeniz gereken yeri oyun alanı uzerinde gosteren bir işaretci de belirmiş oluyor Bu sayede gitmemiz gereken yeri gorebiliyoruz Zaten tek bir yola sahip Legendary'nin bolum tasarımlarında kaybolmamamız icin boylesi bir hizmet verdiği icin yapımcılara teşekkur etmek gerekir sanırım Hedef alma işlemi ise ayrı bir sorun Duşmanlarınızın buyuk bir coğunluğu sizinle kafa kafaya mucadeleye giriştiği icin genelde artı işaretcisi duşmanın burun deliğinin icinde oluyor Boylesi anlarda silahınızla artı işaretcinin arasındaki orantısızlık cok daha belirginleşiyor ve hedef almak, fareyi buna gore yonlendirmek gercekten de bir meseleye donuşuyor
Unreal 3 grafik motorunu kullanan oyun biraz eski bir goruntu ortaya koyabilir; fakat yine de Unreal 3 engine'in bundan daha iyisini yapabildiğine cok defa şahit olduk Onceden hazırlanmış bir takım aksiyon anları ve ilk bolumun bazı karelerinde gozumuzun icine icine sokulan buyuk golem'in goruntusu dışında gorsel zevkten pek de soz etmek doğru değil Hele grafiklerin sıklıkla bozulmalara uğraması ve zaman zaman gorunmeyen duvarlara veya engellere takılınması fazlasıyla dikkat cekici unsurun oluşmasına sebebiyet veriyor İnsan karakterlerin modellemelerindeki hatalar ise adeta yuzlerinden okunuyor
Legendary benim pek sevmediğim bir tur olan FPS'de hatırlamayacağım oyunlardan biri Kendi adıma ise Merlin'de bu puanı vermemin garipliğinden soz edebilirim Nitekim oyun tekrar oynanabilirlik, eğlence, orijinallik gibi kavramlardan, puanlandırma standartlarımız nedeniyle, bir değerlendirmeye tabi olamıyor Hoş, olamayışı kendi yararına olmuş; zira bu onun puanını cok daha duşururdu Piyasada Legendary'den daha kaliteli cok sayıda oyun var
Her ne kadar FPS oyunlarının genel değerine en cok etki eden noktalardan birini oluşturmasa da konusuyla başarılı ve derin oyunların diğerlerinden daha oncelikli olduğu da bir gercek Tabii tek başına konu da bir işe yaramıyor doğal olarak, kaldı ki bu bir adventure değil; o yuzden vuruş hissi, bolum tasarımları ve zorluk derecesi elbette daha cok dikkat edilesi Ote yandan bir FPS'nin Pandora'nın Kutusu'ndan yola cıkarak senaryosunu o yonde oluşturması da pek alışıldık değil Nitekim adventure oyunlarına daha zengin bir kaynak oluşturabilecek bir kapı burası O yuzden biraz farklı ve cetrefilli bir senaryo akışı bekliyorsunuz, ama gelin gorun ki oyuna girdiğinizde bu hususta yaratabileceğiniz beklenti de yerle bir oluyor Oyunun az once bahsettiğim konusu, ilerleyen bolumlerdeki bazı donum noktalarında ufak caplı hoşluklar yaratsa da genel olarak oldukca sıradan ve tekduze Ctrl tuşuna bastığınızda gelen ekranda senaryo icerisine dahil olan karakter ve kuruluşların tanıtımı ve ilerledikce edindiğiniz bilgilerle guncellenmesi durumu oyuna suni bir arkaplan oluşturmak adına tasarlanmış Bunları takip ederek oyundaki karakterlerin ağırlığını veya gelişmelere gore kimin ne daleveralar cevirdiğini gozlemlemek isteyebilirsiniz; ama buna ihtiyac duyacağınızı sanmıyorum, zira oyuna bu kadar uzun sure tahammul edebileceğinizi duşunmuyorum
imageslegendary5b096b023faa6
imageslegendary5b096b06517ee
imageslegendary5b096b076093c
Efsanevi kotu
Oyun dunyasında zannetmiyorum ki FPS aksiyon turunden başka bir ture rahatlıkla konu bulma ihtimali vardır Neden mi? Bir defa başlı başına İkinci Dunya Savaşı var, olmadı Vietnam ya da başka guncel bir askeri operasyona dayalı bir konu, senaryo Onu gecelim, arada bir orijinal fikirleriyle birkac oyun cıkar, herhangi bir konsepti ilk kez deneyip zihinlerde yer eder, sonra onu kullanan başka oyunlar cıkar; ama ilk oyun hep hatırlanır
Farklı bir silah turu ya da oynanış mekaniği olabilir bu; hayati noktalara ufak tefek rotuşlarda bulunup turun gelişimine on ayak olabilen oyunlar da hatırlanır Yani bir şekilde bazı oyunlar turu domine eder, haliyle oyle olur, hemen her tur icin gecerlidir bu, ondan sonra da ardından gelen diğer oyunlar da kendince bir şeyler elde etmeye calışır Bazıları yuksek butceli olamaz ama yaratıcı fikirlerle kendini beğendirme cabasına girer; fakat bir kısmı da tam anlamıyla nal toplarlar Legendary boyle bir oyun Herhangi bir konuda ture katkıda bulunmaya calışır cinsten bir oyun değil Belki hic boyle bir amacı yok, olmadı da; o kendi halinde nacizane bir shooter, naif, ona kotu gozle bakmamalıyız, aramıza almalıyız Bunu yapmalıyız, ama Legendary'nin bizim şu sorumuza cevap verip veremeyeceğini de bilmeliyiz Neden PS3 ve X360'a cıkan, en nihayetinde para harcanıp emek sarf edilen bir oyun herhangi bir şey vaat etmez?
Bir efsaneydi senle beraber olmak
Oyunumuzun ismi Legendary; yani Efsanevi, kendisiyse FPS bir aksiyon oyunu İsminden kaynaklanan iddialı bir ilk izlenim yaratmaya calıştığı bariz, ama bunun kokan bir hareket olma ihtimali de var Başlamadan evvel boylesi cekincelerle bakıyorsunuz oyuna, ben oyle baktım şahsen, sonra bu cekincemde haksız olmadığımı gorduğume sevindim Legendary'nin efsanesi ile ilgili olduğu kısmı konusunda, yani Pandora'nın Kutusu'nda saklı Oyunda profesyonel bir hırsız olan Jack Deckard'ı kontrol ediyoruz ve bize verilen gorev de Pandora'nın Kutusu'nu New Yor şehir muzesinden calmak Yalnız tam bu esnada kutuyla etkileşime geciyoruz ve kutunun acılmasına sebep oluyoruz Eh, Pandora'nın Kutusu'ndan da haliyle salkım salkım uzum cıkmıyor; mitolojide de anlatıldığı uzere bin turlu bela, musibet, hastalık insanoğlunun başına sarılıyor Oyunun konu olarak karşımıza cıkardığı bu belalar ise mitolojide bahsi gecen, şehrimizi yerle bir etmek icin salınmış bin turlu yaratık Legendary de bu noktadan itibaren sizi onunuze cıkan bu yaratıkları oldurerek, yıkıntılar ve turlu başka mekanlarda yolunuzu bularak ilerlediğiniz bir oynanışla başbaşa bırakıyor
Aslında oyuna başladığınız ilk 2025 dakika oldukca heyecanlı ve oldukca surhatli Cunku bu sure zarfında surekli olarak kacıyorsunuz ve şehirde olanların neden kaynaklandığından da bihabersiniz Etrafta griffonlar ucuşup insanlara saldırıyorlar ve tam da şehir merkezinin ortasında etraftaki arabaları, otobusleri, diğer aracları manyetik bir gucle toplayarak devasa bir golem inşaa oluyor kendi kendine Sonra kucuk ejderler cıkıyor alevlerin olduğu yerlerden ve hemen ardından belki de oyunun tek buyuk artısı kurtadamlarla mucadele etmeye başlıyorsunuz Legendary'deki her turlu yaratığın bir zayıf yonu var ve coğunlukla sadece bu şekilde alt edilebiliyorlar Kurtadamların ozelliği ise yalnızca kafalarını kopardığınızda olebiliyor olmaları Fakat bu size ilk bakışta kolay gorunmesin; cunku kurtadamlar kacıyorlar, kafalarını saklıyorlar, cok hızlı saldırıyorlar, duvarlarda yuruyebiliyorlar ve etraftaki diğer cisimleri, varilleri ve kutuları orneğin, size fırlatabiliyorlar
Kurtadamlarla yapacağınız mucadeleler Legendary'nin akılda kalmaya meyilli tek ozelliği Onun dışında sağ elinizde silahınızı tutuyor, sol elinizleyse ozel gucunuzu aktive edebiliyorsunuz Bu ozel gucu Pandora'nın Kutusu ile ilk etkileşime gectiğinizde elde ediyorsunuz ve ondan sonra oyunun sonuna kadar bir şekilde surekli kullanıyorsunuz En cok kullandığınız yonu ise oldurduğunuz yaratıkların ruhlarını toplayıp istediğinizde kullanarak sağlık kazanabiliyor oluşunuz Ekranın sol alt kısmındaki barın hemen baş tarafında bir kure var Bu kurenin iceriğini etraftan topladığınız ruhlar oluşturuyor ve sağlığınız azaldıkca F'ye basarak canınızı doldurabiliyorsunuz Bu aynı zamanda oyunda hicbir şekilde sağlık paketi bulunmadığı anlamına da geliyor Elinizdeki gucle etraftaki kutuları dağıtıp guvenlik panellerini anında aktive etme gibi bir olayınız da var Ama bunlar sizde oynanışın ceşitlenerek geliştiği izlenimini uyandırmasın; zira bir sure sonra yapmanız gereken şeyler sıraya bindiği icin guvenlik paneli kırma, vana cevirme veya kutu fırlatma işleri angaryadan başka bir şey olmamış oluyor
Efsaneydi diyorum!
Legendary aşırı cizgisel bir oyun Sozde oyunun mekanları geniş alanlarda geciyor Geciyor gecmesine de, bu bolgelerin coğu ya ceşitli başka engellerle sınırlandırılmış ya da zaten gidebileceğiniz tek bir doğrultu olduğu icin susten oteye gecememiş Bu olay sizi ilk bolumlerden itibaren rahatsız etmeye başlıyor ve sonraki bolumlerde yerler değişse de gideceğiniz tek bir yon olduğundan emin olduğunuz icin hata yapma şansınız da olmuyor Koridorlarla oluşturulmuş bolumlerde bu bakımdan zaten bir problem yok Buna ilaveten, gideceğiniz yol sanki belli değilmiş gibi, Q'ya bastığınızda gitmeniz gereken yeri oyun alanı uzerinde gosteren bir işaretci de belirmiş oluyor Bu sayede gitmemiz gereken yeri gorebiliyoruz Zaten tek bir yola sahip Legendary'nin bolum tasarımlarında kaybolmamamız icin boylesi bir hizmet verdiği icin yapımcılara teşekkur etmek gerekir sanırım Hedef alma işlemi ise ayrı bir sorun Duşmanlarınızın buyuk bir coğunluğu sizinle kafa kafaya mucadeleye giriştiği icin genelde artı işaretcisi duşmanın burun deliğinin icinde oluyor Boylesi anlarda silahınızla artı işaretcinin arasındaki orantısızlık cok daha belirginleşiyor ve hedef almak, fareyi buna gore yonlendirmek gercekten de bir meseleye donuşuyor
Unreal 3 grafik motorunu kullanan oyun biraz eski bir goruntu ortaya koyabilir; fakat yine de Unreal 3 engine'in bundan daha iyisini yapabildiğine cok defa şahit olduk Onceden hazırlanmış bir takım aksiyon anları ve ilk bolumun bazı karelerinde gozumuzun icine icine sokulan buyuk golem'in goruntusu dışında gorsel zevkten pek de soz etmek doğru değil Hele grafiklerin sıklıkla bozulmalara uğraması ve zaman zaman gorunmeyen duvarlara veya engellere takılınması fazlasıyla dikkat cekici unsurun oluşmasına sebebiyet veriyor İnsan karakterlerin modellemelerindeki hatalar ise adeta yuzlerinden okunuyor
Legendary benim pek sevmediğim bir tur olan FPS'de hatırlamayacağım oyunlardan biri Kendi adıma ise Merlin'de bu puanı vermemin garipliğinden soz edebilirim Nitekim oyun tekrar oynanabilirlik, eğlence, orijinallik gibi kavramlardan, puanlandırma standartlarımız nedeniyle, bir değerlendirmeye tabi olamıyor Hoş, olamayışı kendi yararına olmuş; zira bu onun puanını cok daha duşururdu Piyasada Legendary'den daha kaliteli cok sayıda oyun var
Her ne kadar FPS oyunlarının genel değerine en cok etki eden noktalardan birini oluşturmasa da konusuyla başarılı ve derin oyunların diğerlerinden daha oncelikli olduğu da bir gercek Tabii tek başına konu da bir işe yaramıyor doğal olarak, kaldı ki bu bir adventure değil; o yuzden vuruş hissi, bolum tasarımları ve zorluk derecesi elbette daha cok dikkat edilesi Ote yandan bir FPS'nin Pandora'nın Kutusu'ndan yola cıkarak senaryosunu o yonde oluşturması da pek alışıldık değil Nitekim adventure oyunlarına daha zengin bir kaynak oluşturabilecek bir kapı burası O yuzden biraz farklı ve cetrefilli bir senaryo akışı bekliyorsunuz, ama gelin gorun ki oyuna girdiğinizde bu hususta yaratabileceğiniz beklenti de yerle bir oluyor Oyunun az once bahsettiğim konusu, ilerleyen bolumlerdeki bazı donum noktalarında ufak caplı hoşluklar yaratsa da genel olarak oldukca sıradan ve tekduze Ctrl tuşuna bastığınızda gelen ekranda senaryo icerisine dahil olan karakter ve kuruluşların tanıtımı ve ilerledikce edindiğiniz bilgilerle guncellenmesi durumu oyuna suni bir arkaplan oluşturmak adına tasarlanmış Bunları takip ederek oyundaki karakterlerin ağırlığını veya gelişmelere gore kimin ne daleveralar cevirdiğini gozlemlemek isteyebilirsiniz; ama buna ihtiyac duyacağınızı sanmıyorum, zira oyuna bu kadar uzun sure tahammul edebileceğinizi duşunmuyorum
imageslegendary5b096b023faa6
imageslegendary5b096b06517ee
imageslegendary5b096b076093c