Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Küs ve Dargın Durmak...

Küs ve Dargın Durmak...
0
132

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Erkek olsun kadın olsun dünya işleri için müminin mümine darılması onu terk edip uzaklaşmasıaradaki bağlılığı ilgiyi kesmesi caiz değildir

Müslüman olan ve dine uygun yaşayan akrabayı ise hiç olmazsa haftada veya ayda bir ziyaret etmelikırk günü geçirmemelidir

Uzak memlekette ise mektupla telefonla veya haber göndererek gönlünü almalıdır Dargın olsa da ziyareti ve gönlünü almayı ihmal etmemelidir

Akrabası gelmezse cevap vermezse de giderek veya hediye selam göndererek yahut mektup iletelefon ile yoklamaktan vazgeçmemelidir
Allahü teâlâ müslüman olan ve salih olan akrabayı ziyareti emrediyor Bunun tersi olanları ziyaret etmeyi emretmiyor
Hele kendilerinden zarar gelecek günahkâr akrabadan uzak durmak gerekir

Dargın olana üç günden önce gidip barışmak daha iyidir Güçlük olmaması için üç gün izin verilmiştir
Daha sonra günah başlar ve gün geçtikçe artar Günahın artması barışıncaya kadar devam eder Hadisi şerifte
(Sana darılana git barış! Zulüm yapanı affet Kötülük yapana iyilik et!) buyuruldu (İbni Ebiddünya)


Üç günden fazla dargın duran kimse şefaat olunmazsa affolunmazsa Cehennemde azap görecektir
Günah işleyene ona nasihat olmak niyeti ile ondan uzak durmak iyidir Allahü teâlâ için darılmak olur

Birbirine dargın olanları barıştırmak gerekir Hadisi şerifte
(Hastanın halini sormak için 2 km git küs olan kimseleri barıştırmak için 4 km
bir din kardeşini ziyaret etmek ve ilim adamından bir mesele öğrenmek için de 6 km git!) buyuruldu

Hazreti Musa (Ya Rabbi dargın olanları barıştırana ne ecir verirsin? diye sordu Hak teâlâ
(Kıyamet gününde selamet verir korktuğu şeylerden emin eder umduğu şeylerle şereflendiririm) buyurdu

Dargın olanların bayramı veya başka bir günü beklemeyip hemen barışması gerekir


Hoşgörülü Olmalı


Allahü teâlâyı ve Peygamber efendimizi seven kimse insanların kusurlarına bakmaz hoşgörülü olur
İyi insan yani mümin herkesle iyi geçinir Başkalarına sıkıntı vermediği gibi onlardan gelecek eziyetlere de katlanır

Bir kusurundan dolayı iyi bir kimseye darılmamak gerekir Dargınlık olsa bile 3 günden fazla sürmemelidir
Bayrama kadar süren bir dargınlık olduysa daha fazla gecikmeden barışmalıdır Hadisi şeriflerde buyuruldu ki:

(Bir müminin din kardeşiyle üç günden çok dargın durması caiz değildir
Üç gün geçtikten sonra onunla karşılaşırsa ona selam verip hatırını sormalıdır
O kimse selamını alırsa birlikte sevaba ortak olurlar Selamını almazsa günaha girer
Selam veren de küs durma mesuliyetinden kurtulmuş olur) Ebu Davud

(İki kişi birbirine dargın olarak ölürse Cehennemi görmeden Cennete giremez
Cennete girseler de birbiriyle karşılaşamazlar) İbni Hibban

(Din kardeşiyle bir yıl dargın duran onu öldürmüş gibi günaha girer) Beyheki

(İnsanların amelleri pazartesi ve perşembe günleri Hak teâlâya arz olunur
Hak teâlâ da kendisine şirk koşmayan herkesi affeder
Ancak bu mağfiretten birbirine kin tutan iki kişi istifade edemez
Cenabı Hak “O iki kişi barışıncaya kadar amellerini getirmeyin buyurur) İMalik

(Birbirinizle münasebeti kesmeyin! Birbirinize arka çevirmeyin !
Birbirinize kin ve düşmanlık beslemeyin! Birbirinizi kıskanmayın !
Ey Allah’ın kulları kardeş olun !
Bir müslümanın diğer kardeşine darılarak 3 günden çok uzaklaşması helal değildir) Buhari

(Birbirine dargın iki kimseden hangisi önce selam verirse günahları affolur
Verilen selamı öteki almazsa bu selamı melekler alır
Selam almayan kimseye de şeytan sevinerek iltifatta bulunur) İbni Ebi Şeybe

(Müslüman kardeşine üç günden fazla dargın duran kimse ölünce Cehenneme gider) Nesai
Cehennemde günahı kadar ceza çektikten sonra çıkarYahut şefaate veya affa uğrarsa hiç Cehenneme girmez


Ara Bulmak ve Yalan

Müslümanların birbirine olan haklarından birisi de iki kişinin arasını bulmak küsleri barıştırmaktır Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(Nafile namaz oruç ve sadakadan daha faziletli amel iki kişi arasını bulmak ve düzeltmektir
Çünkü ara bozukluğu dini kökünden yıkar) Tirmizi

Peygamber efendimiz bir gün gülümsedi Bunu gören Hazreti Ömer sebebini sual etti Resulullah efendimiz buyurdu ki:
(Ümmetimden iki kişi ahirette hesaplaşırlar Birisi (Ya Rabbi bu adamdan hakkımı al) der
Allahü teâlâ ötekine (Bu adamın hakkını ver) buyurur
Adam (Ya Rabbi bir iyiliğim kalmadı ki nasıl vereyim) der
Allahü teâlâ hak sahibine (Bu adamın iyiliği kalmadı Ne yapacaksın) buyurur
Adam (Öyle ise günahlarımı alsın) der
Bu arada Peygamber efendimiz ağlayarak
(O gün öyle dehşetli bir gündür ki o gün başkalarının günahlarını yüklenmek şöyle dursun insan kendi günahının yükünü çekemez) buyurdu

Allahü teâlâ hak sahibine (Başını kaldır da Cennetin şu muhteşem köşklerine bak) der
Hak sahibi baktıktan sonra (Evet görüyorum Bu muhteşem köşkler hangi peygamberin veya hangi şehidindir) der
Allahü teâlâ (İşte o gördüğün göz kamaştırıcı köşkler bedellerini ödeyenler içindir) buyurur
Adam (Ya Rabbi bunların bedellerini kim ödeyebilir ki?) der
Allahü teâlâ (Sen ödeyebilirsin) buyurur
Adam (Nasıl ödeyebilirim neyim var ki?) der
Allahü teâlâ (Hakkını bu kardeşine bağışlamakla bu köşke sahip olursun) buyurur
Adam hemen (Bağışladım ya Rabbi) der
Allahü teâlâ (Haydi kardeşinin elinden tutup Cennete girin) buyurur
Peygamber efendimiz aleyhisselam devam ederek buyurdu ki:
(Allah’tan korkun ve aralarınızı düzeltmeye çalışın ! Çünkü Allahü teâlâ kıyamet gününde sizin aralarınızı düzeltir) Haraiti

Karıkocanın veya dargın iki kişinin arasını düzeltmeye çalışmak çok sevaptır Hadisi şerifte buyuruldu ki:
(İki kişinin arasını düzeltmek nafile oruç ve namazlardan daha faziletlidir) Taberani
Bazı kimseler namaz kılmayıp oruç tutmayıp
Ben iki dargını barıştırdım çok sevap aldımderler
Namaz kılmayanın böyle iyiliklerine sevap verilmez
İyiliklere sevap verilebilmesi için doğru iman etme ve namaz kılma şartı vardır

Yalan büyük günah olduğu halde birkaç yerde hayra iyiliğe vesile olduğu için caizdir
Harpte düşmanların zararından korunmak için iki müslümanı barıştırmak için birinden diğerine iyi söz getirmek için caizdir
Ölmemek için leş yemeye benzer Çünkü bir hadisi şerifte buyuruldu ki:
(İki kişinin arasını bulmak için hayırlı söz söyleyen yalancı değildir) Müslim

Bunların haricinde şakadan bile olsa yalan söylememeli Bu konudaki bir hadisi şerif meali şöyledir:
(Mümin her kabahati yapabilir Ama hıyanet edemez ve yalan söyleyemez) İbni Ebi Şeybe

 
858,505Konular
982,722Mesajlar
33,057Kullanıcılar
yaramaz61Son üye
Üst Alt