Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kur'an ve sünnet

Kur'an ve sünnet

iltasyazilim

FD Üye
Katılım
Ara 25, 2016
Mesajlar
0
Etkileşim
17
Puan
38
Yaş
36
F-D Coin
14
Sual: (Kur'an ve Sünnet varken mezheplere uyulmaz Şahsen ben Allah'ın kelamını hiçbir mezhep âliminin sözüne değişmem Onun için self servis yaparım, kendim pişirir kendim yerim Kur'an varken başka şeye ne ihtiyaç vardır? Hadisler de böyledir Allah’ın kelamı varken niye hadislere bakılır ki?) deniyor Peygamberimiz ve âlimler Kur'ana aykırı mı konuşuyorlar?
CEVAP
Bu safsataya mugalata, laf ebeliği denir Şimdi demagoji deniyor Karşısındakini yanıltmak için doğruya benzer yanlış söz demektir(Allah'ın kelamını hiçbir mezhep âliminin sözüne değişmem) diyor, bunun aksini kim söyleyebilir? Peygamber efendimizin ve mezhep imamlarımızın bildirdiklerine uymak, başkalarının sözünü Allah'ın sözüne tercih etmek olmaz Bu mezhepsizlerin kullandığı, alçakçademagojik bir taktiktir Kendisi, Kur'an mealinden bir şey okuyor, bir şey anlıyor, bunun adı Kur’an oluyor, ama Peygamber efendimizin veya mezhep imamlarımızın Kur'anı kerimden anladığı hâşâ Kur’an’dan farklı oluyor Bu nasıl sapıklık, akıl alacak gibi değil

(Niye Allah kelamına değil de, başka kaynaklara bakıyorsunuz?)diyorlar Bu dinin sahibi, peygamberi, Allahü teâlânın habibi Resulullah efendimizin veya Onun vârisleri olan mezhep imamlarımızın anladıkları Kur'an’dan ayrı bir şey oluyor da, bizim Kur'an’dan anlayacağımız nasıl din oluyor? Bizim anladığımız senet oluyor, Resulullah'ın ve onun vârisleri olan âlimlerin anladıkları nasıl sapıklık oluyor?

Din nakle dayanır, kendi anladıklarımız dinde senet olmaz Kendi anladıklarımıza, (Kur'an böyledir) denmez Denirse insan sayısı kadar farklı görüş meydana çıkar Ortada din diye bir şey kalmaz

Hakkı tanımak
Sual: Mezhebe bağlanmayı yanlış gören biri şöyle diyor: (Hak kişilerle bilinmez, bilakis kişiler hakla tanınır Sen önce hakkı tanı, hakkın ehlini de bilirsin Hak olan Kur'an ve Sünnettir Bir sözü söyleyenin sözü Kur'an ve sünnete uyuyorsa, o kimse hak ehlidir, uymuyorsa hak ehli değildir İmamı a'zamın veya başka imamların sözleriyle hak tespit edilmez) Bu söz doğru mu?
CEVAP
(Kur'an ve Sünnet) diyerek, art niyetini bu kelimelerin arkasına gizlemektedir Kur'an ve Sünnet hakkın kendisidir Ama Kur'an ve Sünnet’ten kimin anladığı ölçü olur? Bir mezhepsiz, Kur'an ve Sünnet’e bakarak, (İmamı a'zam yanlış söylemiştir, o hak ehli değildir) diyemez Kur'an ve Sünneti en iyi anlayan müctehid âlimlerdir, mesela bunların en büyüğü olan İmamı a’zamdır O, (Hak şudur) diyorsa, ona uyulur Mezhepsizin anladığına uyulmaz Bir örnek verelim:
Mezhepsiz, (Kur’anda Kevser sûresinde, “Allah için kurban kes! emrine göre, kurban kesmek herkese farzdır) dese de, onun Kur’andan anladığı hak değildir Hiçbir mezhep imamı, (Kurban kesmek farzdır) dememiştir Demek ki, bizim gibilerin Kur’anla, Sünnetle hakkı tespit etmemiz, imkânsız denecek kadar zordur Bir bakkalın kanundan, anayasadan anlamasıyla bir hukukçunun anlaması aynı olmaz Kur'anı kerimi anlamak, anayasayı anlamak kadar kolay değildir Mezhepsizlerin, hak mezheplere aykırı olarak Kur'anı kerim ve Sünnetten çıkardığı hüküm asla hak olamaz Bugün için hakkı tespit etmek, ancak tâbi olduğu mezhebin hükmüne uymakla olur

Peygamber efendimiz, Kur'anı kerimi anlayıp şerefli arkadaşlarına Eshabı kirama anlatmıştır Kur'anı kerimi onun anlattığından farklı söyleyenin bildirdiği hüküm geçersizdir Hak ancak Resulullah, Eshabı kiram ve mezhep imamlarıyla bilinir Mezhepsizlerin Kur'anı kerim ve Sünnetten anladıklarıyla hak bilinemez Bunlar, (Hak, kişilerle bilinmez) sözüyle mezhep imamlarını kast ediyorlar Kendi anladıklarını da hak kabul ediyorlar Bunun için meal okuyorlar, Tesettür âyetlerini anlamadıkları gibi, Resulullah efendimizin açıklamasına da itibar etmeyip, (Kur’anda kapanmak yok) diyorlarİçkinin haram edilişini bildiren âyetleri de anlayamadıkları ve yine Resulullah efendimizin açıklamasına da itibar etmedikleri için, (Sarhoş etmeyecek kadar, efendice içki içmekte sakınca yoktur) diyorlar Üstelik, (Ben Kur’andan söylüyorum) diyerek kendi anladıklarını Kur'an sanıyorlar Tesettür ve içki hakkında Resulullah efendimizin bildirdiklerine, Ehli sünnet âlimlerinin o âyeti kerimeleri açıklamalarına bakmıyorlar (Onlar da insandır, kişiye göre din olmaz) diyorlar Kur’anı kerimden kendi anladıkları din oluyor, hak oluyor da, İmamı a'zamın ve diğer mezhep imamlarının anladıkları, kişilerin görüşleri oluyor, hak olmuyor, din olmuyor Mezhepsizlerin, dört hak mezhebe aykırı sözlerine itibar etmemelidir
 
858,505Konular
982,750Mesajlar
33,062Kullanıcılar
miko4267Son üye
Üst Alt