nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Geniş online yelpazesinin çoğu küçük esnaf için epeyce çekici geldiği tanıdık bir gerçektir Bu esnafların birçoğu istenilen anahtar kelimelerle Google ’da arama yapıldığında en üst sıralarda olmayı istemektedir Bu Vesile Ile, arama motoru optimizasyonuna (SEO) karşın talepte kesintisiz artış vardır Diğer yana, Google şahısların hile yaparak üst sıralara yerleşmesini engellemek için yeni yöntemler geliştirmektedir SEO yöntemlerinin etkinliği ortadan kalkacak gibi görünüyor
SEO yöntemlerinin defalarca sizi başarıya götüreceğini söylemek de olası değil Sadece bir kişi zirvede olabilir Eğer birinci sırada değilseniz boşu boşuna vakit kaybediyor olabilirsiniz Ama ufak işletmeler için tek online pazarlama seçeneği SEO yok Arama motoru pazarlaması (SEM), Facebook, Twitter ve Linkedln üzerinde sosyal ağ pazarlaması gibi çoğu seçenek mevcut Öteki bir seçenek ise çoğunlukla göz ardı edilen online görüntülü reklam
Banner olarak da aşina online görüntülü yaklaşık 18 yıldır kullanılmaktadır Banner hazırlanırken zorlu bir süreçten geçilir Banner öğelerinin tasarlanma süreci esnaflar için huzursuz geçebilir Hem, banner reklamın yönetimi de genel olarak karmaşıktır Sunucuların kullanımı ve internet sitesi yayıncılarıyla yapılması gereken sözleşmelerle ilgili görüşmeler esnaflar için sıkıcı olabilir Bütün bu zorluklar göz önünde bulundurulduğunda SEO, SEM ve sosyal medya esnaflar için daha cazip gelmektedir
Oysa, bütün bu alternatiflerin de dezavantajları vardır Yatırım getirisi açısından en iyi seçenekler aralarında yerini alan Arama Motoru Pazarlamasında rekabet artmıştır bu yüzden getiriler azalmıştır Bu yüzden bu seçeneği değerlendirmeden önce ayrıca olumlu hem olumsuz yönlerini göz önünde bulundurun Google SEO uzmanlarını alıkoymak için “Panda ve “Penguen güncellemeleri gibi algoritmalarını kesintisiz geliştirmektedir bu yüzden SEO hizmetlerine ödenen yatırım getirisi bu günlerde tehlikeli bir hareket olabilir Facebook gibi sosyal medyalar için esnafların karşısına çıkabilecek çoğu güçlük vardır Kendi belirlediğiniz kitleye varmak için harcayacağınız miktar düşünüldüğünde sosyal medya da iyi bir seçenek olmaktan çıkar Facebook üzerinde yayınlanan reklamlar her geçen gün daha pahalı ülkü gelmektedir Üstelik bu reklamların getirisi şu belli başlı dek beklenen değin olmamıştır Facebook ’ta saptamak işinizi bir partide tanıtmaya kastetmek gibidir Millet orada sosyalleşmek için bulunduğundan olasılıkla işe yaramayacaktır
Diğer yanlamasına, banner dünyasında kayda değer bir gelişme oldu Bu değişim gerçek zamanlı hedefleme (RTB) olarak adlandırılan bir sürecin sonucudur Beş sene önce banner yatırım getirisinin çoğunlukla düşük olduğunu düşünürdüm ancak bugünün online dünyasında durum böyle değil Gerçek zamanlı hedefleme işletmecilerin yüksek hedefli (coğrafi olarak, içerik açısından, nüfus istatistiklerine göre olarak) ve getirisi yüksek (açık arttırma modeli kullanılarak fiyatlandırıldıkları için) banner kampanyalarından faydalanmalarına ihtimal sağlıyor
Küçük işletmeler için görüntülü reklamlarda meydana gelen bu yeni devrim üstünde yatırım yapmalarının en basit yolu her tarafta hedefleme teknolojisinden geçiyor Herkesin sitesine ekleyebileceğini ufak bir kod parçasıyla sitenin ziyaretçileriyle ilgili genel veriler toplanabilir ve saklanabilir sonra bu veriler sadece bu ziyaretçileri hedef bölge yüksek hedefli banner kampanyalarını takviye etmek için kullanılabilir Ilk intiba yaratmak için asla ikinci bir baht elde edemeyeceğinizi söylerler Her Yerde hedefleme ile hem ikinci hem üçüncü hem dördüncü hem beşinci bir baht elde edeceksiniz Ayrıca, her tarafta hedefleme reklamlarının maliyeti de diğerlerine tarafından oldukça düşük
Geçtiğimiz yıllarda reel zamanlı hedeflemeyle ilgili karşımıza çıkan en büyük sorunlardan biri bu uygulamayı sadece büyük markalar ve ajansların kullanmasıydı yine de, bazı şirketler bu problemi çözmeyi başardı acilen ayrıca minik hem büyük tüm şirketler hakiki zamanlı hedeflemeden faydalanabilir
SEO yöntemlerinin defalarca sizi başarıya götüreceğini söylemek de olası değil Sadece bir kişi zirvede olabilir Eğer birinci sırada değilseniz boşu boşuna vakit kaybediyor olabilirsiniz Ama ufak işletmeler için tek online pazarlama seçeneği SEO yok Arama motoru pazarlaması (SEM), Facebook, Twitter ve Linkedln üzerinde sosyal ağ pazarlaması gibi çoğu seçenek mevcut Öteki bir seçenek ise çoğunlukla göz ardı edilen online görüntülü reklam
Banner olarak da aşina online görüntülü yaklaşık 18 yıldır kullanılmaktadır Banner hazırlanırken zorlu bir süreçten geçilir Banner öğelerinin tasarlanma süreci esnaflar için huzursuz geçebilir Hem, banner reklamın yönetimi de genel olarak karmaşıktır Sunucuların kullanımı ve internet sitesi yayıncılarıyla yapılması gereken sözleşmelerle ilgili görüşmeler esnaflar için sıkıcı olabilir Bütün bu zorluklar göz önünde bulundurulduğunda SEO, SEM ve sosyal medya esnaflar için daha cazip gelmektedir
Oysa, bütün bu alternatiflerin de dezavantajları vardır Yatırım getirisi açısından en iyi seçenekler aralarında yerini alan Arama Motoru Pazarlamasında rekabet artmıştır bu yüzden getiriler azalmıştır Bu yüzden bu seçeneği değerlendirmeden önce ayrıca olumlu hem olumsuz yönlerini göz önünde bulundurun Google SEO uzmanlarını alıkoymak için “Panda ve “Penguen güncellemeleri gibi algoritmalarını kesintisiz geliştirmektedir bu yüzden SEO hizmetlerine ödenen yatırım getirisi bu günlerde tehlikeli bir hareket olabilir Facebook gibi sosyal medyalar için esnafların karşısına çıkabilecek çoğu güçlük vardır Kendi belirlediğiniz kitleye varmak için harcayacağınız miktar düşünüldüğünde sosyal medya da iyi bir seçenek olmaktan çıkar Facebook üzerinde yayınlanan reklamlar her geçen gün daha pahalı ülkü gelmektedir Üstelik bu reklamların getirisi şu belli başlı dek beklenen değin olmamıştır Facebook ’ta saptamak işinizi bir partide tanıtmaya kastetmek gibidir Millet orada sosyalleşmek için bulunduğundan olasılıkla işe yaramayacaktır
Diğer yanlamasına, banner dünyasında kayda değer bir gelişme oldu Bu değişim gerçek zamanlı hedefleme (RTB) olarak adlandırılan bir sürecin sonucudur Beş sene önce banner yatırım getirisinin çoğunlukla düşük olduğunu düşünürdüm ancak bugünün online dünyasında durum böyle değil Gerçek zamanlı hedefleme işletmecilerin yüksek hedefli (coğrafi olarak, içerik açısından, nüfus istatistiklerine göre olarak) ve getirisi yüksek (açık arttırma modeli kullanılarak fiyatlandırıldıkları için) banner kampanyalarından faydalanmalarına ihtimal sağlıyor
Küçük işletmeler için görüntülü reklamlarda meydana gelen bu yeni devrim üstünde yatırım yapmalarının en basit yolu her tarafta hedefleme teknolojisinden geçiyor Herkesin sitesine ekleyebileceğini ufak bir kod parçasıyla sitenin ziyaretçileriyle ilgili genel veriler toplanabilir ve saklanabilir sonra bu veriler sadece bu ziyaretçileri hedef bölge yüksek hedefli banner kampanyalarını takviye etmek için kullanılabilir Ilk intiba yaratmak için asla ikinci bir baht elde edemeyeceğinizi söylerler Her Yerde hedefleme ile hem ikinci hem üçüncü hem dördüncü hem beşinci bir baht elde edeceksiniz Ayrıca, her tarafta hedefleme reklamlarının maliyeti de diğerlerine tarafından oldukça düşük
Geçtiğimiz yıllarda reel zamanlı hedeflemeyle ilgili karşımıza çıkan en büyük sorunlardan biri bu uygulamayı sadece büyük markalar ve ajansların kullanmasıydı yine de, bazı şirketler bu problemi çözmeyi başardı acilen ayrıca minik hem büyük tüm şirketler hakiki zamanlı hedeflemeden faydalanabilir