Makus çalışma şartlarına karşı bir ortaya gelen Koton çalışanları, çalışma şartlarının güzelleştirilmesine yönelik seslerini bir müddettir toplumsal medyadan duyurmaya çalışıyor.
Yaptırımlardan çekindikleri için anonim bir kimlikle toplumsal medya aracılığıyla şikayetlerini ve taleplerini lisana getiren çalışanlar, evvel emsal sorunları çok sayıda çalışanın yaşadığını fark etti ve akabinde “#KotonBoykot”, “#KotonluysakKeder” ve “#Kotonlularhakkınıarıyor” hashtagleri ile reaksiyonlarını lisana getirerek kamuoyunun dikkatini çekti. Çok sayıda toplumsal medya kullanıcısının yanı sıra ünlü isimlerin de takviye verdiği boykotta, tezlere nazaran Koton direnişini destekleyen toplumsal medya hesaplarının paylaşımlarını beğenen çalışanlar marka tarafından neden gösterilmeden işten çıkarıldı.
Rapora nazaran, Koton tartışmalarıyla ilgili toplumsal medya kullanıcıları tarafından yapılan paylaşımların adedinin 59 bini aşkın olduğu görülüyor. Tüm paylaşımların potansiyel görüntülenme sayısının ise 147 milyonun üzerinde olduğu belirleniyor.
Konuşmaların içerikleri incelendiğinde negatif yorumlar %51 iken, olumlu içerik olmadığı görülüyor. İçeriklerin %49’unu ise olumlu-olumsuz rastgele bir yargı içermeyen nötr paylaşımlar oluşturuyor. Paylaşımları %41 oranında bayan, %59 oranında erkek kullanıcıların yaptığı görülüyor.
13 – 30 Ekim aralığında;
Olayla ilgili toplam konuşulma: 59.417+
Olayın potansiyel erişim hacmi: 147.092.170+
Müspet bahsedilme: %0
Negatif bahsedilme: %51
Nötr bahsedilme: %49
En Çok Kullanılan Hashtagler
Kullanıcıların toplumsal medyada boykota dair en çok kullandığı etiketler şu formda sıralanıyor:
#KotonBoykot 36.000+
#KotonluysakKeder 10.227+
#MekanaSendikaGeldi 7.100+
#kotonlularhakkınıarıyor 4.700+
#koton 2.100+
#ProtestoEdiyorum 1.500+
#HaksızlıkKOTONDA 600+
Paylaşımların Cinsiyet Dağılımı
Bayan: %41
Erkek: %59
Bahisle ilgili paylaşımların yapıldığı mecralar incelendiğinde, konuşmaların tamamına yakınının %99.6 ile Twitter’da, geri kalan %0.4’lük kısmın ise haber sitelerinde olduğu belirleniyor.
Toplumsal medya kullanıcılarının paylaşımlarında en çok öne çıkan mevzular Koton boykot, Koton çalışanları, Yere sendika geldi olurken; paylaşımlarda en sık kullandıkları sözlerin ise AVM, boykot, sendikalı, tazminatsız, gayret olduğu görülüyor.
Tesirli Kullanıcılar
Toplumsal medya kullanıcıları ortasında Koton boykotu ile ilgili en çok etiketlenen, yaptığı paylaşımlar en çok etkileşim alan ve krizin hacmini etkileyen hesaplar sırasıyla @kotoniscileri, @tezkoopissndk, @kaansekban, @barisatay, @ridvanbu, @erkbas, @haluklevent olarak öne çıkıyor.
Türkiye'nin en güncel forumlardan olan forumdas.com.tr'de forumda aktif ve katkısı olabilecek kişilerden gönüllü katkıda sağlayabilecek kişiler aranmaktadır.