İstanbul Büyükşehir Belediyesi İstatistik Ofisi, Mart ayında, İstanbul ulaşımını detaylı bir halde ele aldı. Türkiye’de birinci Covit 19 hadisesinin tespit edildiği 11 Mart tarihi öncesi ve 23-27 Mart tarihleri ortasındaki pahalar karşılaştırılarak ‘Nisan 2020 İstanbul Ulaşım Bülteni’ hazırlandı.
İstanbul’un tepe saati 17.00-18.00 oldu
İstanbul trafiğinin tepe saati değişti. Hafta içi araç sayımlarının ortalamasına nazaran, tepe saat sabah 08.00-09.00 iken, 11 Mart’tan sonra 17.00-18.00 aralığı tepe saat olarak kaydedildi.
İki yaka ortasında araç geçişi yüzde 52,8 azaldı.
Daha evvel iki yaka ortasında hafta içi ortalama 406 bin 754 araç geçerken, 23-27 Mart ortasında yüzde 45,6 azalarak 221 bin 236’a düştü. 27 Mart günü ise bu oran, yüzde 52,8 azalarak 191 bin 796 oldu.
En fazla geçiş 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nden
Mart ayında yaka geçişi yapanların yüzde 45,2’si 15 Temmuz Şehitler Köprüsünü, yüzde 37,9’u Fatih Sultan Mehmet Köprüsünü, yüzde 8,9’u Yavuz Sultan Selim Köprüsünü, yüzde 8’i ise Avrasya Tünelini tercih etti.
Ana güzergâhlardaki araç sayılarında yüzde 35,8 düşüş oldu
Korona olaylarının yüzde 60’ının görüldüğü İstanbul’da, ana arterlerdeki araç geçişleri lakin üçte bir oranında azaldı. İstanbul’da ana arterlerdeki sensörler zerinde yapılan sayımlara nazaran, güzergâh başına ortalama araç sayısı yüzde 35,8 düştü. 02-06 Mart tarihleri ortasında saatlik ortalama geçiş yapan araç sayısı 2 bin 372 iken, 23-27 Mart tarihleri ortasında yüzde 35,8 azalarak saatlik ortalama bin 522 adet oldu.
Araçların ortalama suratı arttı
Etütlerin yapıldığı 3 bin 110 kilometre uzunluğundaki ana karayolu şebekesinde, sabah, öğlen ve akşam tepe saatlerinde araçların ortalama suratlarında artış oldu.23-27 Mart tarihleri ortasında, sabah tepe saatinde yüzde 20, öğlen tepe saatinde yüzde 11 ve akşam tepe saatinde ise yüzde 26 oranında artış gözlendi. Hafta içi günlük artış suratı ise ortalama olarak 10 kilometre/saat olarak gerçekleşti..
Toplu Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, BELBİM ve İBB Ulaşım İdare Merkezi dataları kullanılarak hazırlanan Bülten’de, sürat ve müddet etütleri, ana güzergâhlarda bulunan sensörlerden yararlanılarak yapıldı.