Forumda yenilikler devam etmektedir , çalışmalara devam ettiğimiz kısa süre içerisinde güzel bir görünüme sahip olduk daha iyisi için lütfen çalışmaların bitmesini bekleyiniz. Tıkla ve Git
x

Son konular

Kitle Fonlamasından En Çok Para Toplayan 10 Oyun

Kitle Fonlamasından En Çok Para Toplayan 10 Oyun
0
121

makaleci

FD Üye
Katılım
Ocak 14, 2020
Mesajlar
87,772
Etkileşim
8
Puan
38
Yaş
37
F-D Coin
73

Kitle fonlaması yoluna girenlerin (ve muvaffakiyete ulaşanların) en büyüklerini bir listeleyip akıbetlerini hatırlayalım istedim. Yalnız teknik olarak “erken erişim” de kitle fonlamasına girse de onları buraya dâhil etmedim.

10. Broken Age


10.jpg

Platform: Kickstarter Topladığı ölçü: 3,3 milyon dolar
Kampanya bitişi: Mart 2012

Malazgirt üzere oyun, onun sayesinde kitle fonlama kapıları oyun yapımcılarına açıldı. Grim Fandango, Full Throttle üzere birçok point n’ click maceranın başındaki Tim Schafer’ın 15 yıl sonra şirketi Double Fine’la bir arada bu cinse geri dönüşüydü Double Fine Adventure (ilk başta Broken Age ismi yoktu), bu yüzden de kitle fonlamasının ne olduğu daha sahih düzgün bilinmezken bile büyük ilgi topladı. Birinci kesimi 2014 başında, ikincisi bir yıl sonra çıktı. Beklendiği kadar efsane olmasa da beğenildi büyük ölçüde.

9. Psychonauts 2


09.jpg

Platform: Fig Topladığı ölçü: 3,8 milyon dolar
Kampanya bitişi: Ocak 2016

Yeniden bir Double Fine & Tim Schafer oyunu. 2005’te çıkan, çok beğenilen ancak bu kadar beğenilmesine karşın finansal açıdan başarısız olan bir oyundu Psychonauts (Steam’e falan çıkınca sonradan biraz toparlamıştı satışlar). Hasebiyle devamı yıllarca umutsuzlukla beklenmişti fakat işte kitle fonlaması bu türlü devirlerde parlıyor. Oynanış olarak birincisine çok benzeyecek olan Psychonauts 2’nin 2020’de çıkması bekleniyor.

8. Pillars of Eternity


08.jpg

Platform: Kickstarter / Bağımsız Topladığı ölçü: 3,9 milyon dolar
Kampanya bitişi: Ekim 2012

“Baldur’s Gate’lerin ve Icewind Dale’lerin ruhani devamı” olarak yola çıktı Obsidian. KOTOR 2, NWN 2, New Vegas üzere oyunlar sayesinde dehşetli bir inanç vardı stüdyoya zati (herkes Dungeon Siege III’ü olmamış sayıyordu). Hakikaten Obsidian da bu itimadı boşa çıkarmadı. 2015’te çıkan oyunun çağdaş bir RYO klasiği olduğu konusunda hemfikirizdir sanıyorum. İzometrik eski baş yapısına karşın bu kadar tutması da başka bir methiye düzme sebebi.

7. Mighty No. 9


07.jpg

Platform: Kickstarter Topladığı ölçü: 4 milyon dolar
Kampanya bitişi: Ekim 2013

Bu sahifedeki oyunlar gördüğünüz üzere az yahut çok birer muvaffakiyet hikâyeleri fakat kitle fonlamanın riskli bir şey olduğu konusunda da gösterilebilecek örnekler var. Mighty No. 9 üzere. Mega Man serisinin yaratıcısı Keiji Inafune, Mega Man’in ruhani devamı olarak duyurmuştu oyunu lakin çok çok makûs olmasa da beklentileri de mutlaka karşılayamadı 2016’da çıkan Mighty No. 9. Inafune de o gün bu gündür pek ortalarda yok aslında.

6. Pillars of Eternity II: Deadfire


06.jpg

Platform: Fig Topladığı ölçü: 4,4 milyon dolar
Kampanya bitişi: Şubat 2017

Birinci Pillars’la yakaladığı muazzam muvaffakiyetin akabinde devam oyununda da kitle fonlaması yolunu tercih etti Obsidian ve bu kere kendisine duyulan itimat yeterlice arttığı için daha da büyük bir gelir elde etti. 2018’de çıktığında yapımcı takımdaki kimi değişiklikler nedeniyle (Chris Avellone gibi) biraz “efsanevi birinci oyunun seviyesine ulaşamama” sendromu yaşadı fakat ona karşın çok uygun bir RYO olduğu tartışma götürmez Deadfire’ın da.

5. Torment: Tides of Numenera


05.jpg

Platform: Kickstarter / Bağımsız Topladığı ölçü: 4,7 milyon dolar
Kampanya bitişi: Mayıs 2016

Planescape: Torment’in RYO yerküresi için ne radde kıymetli olduğunu sabaha kadar konuşabiliriz. Üstelik Planescape: Torment bu başarıyı “anormal” bir RYO olmasına karşın elde etmişti. Onun ruhani devamı olabilmek de o yüzden mesela Baldur’s Gate’in ruhani devamı olabilmekten daha güçlükle. Tides of Numenera da tam bu noktada sorun yaşadı. Yaratıcılığı, mekanikleri, yazımı elbet üst seviyeydi ancak bir Planescape: Torment değildi. 2017’de çıktı ve ortalama üstü puanlar almakla yetindi.

4. Bloodstained: Ritual of the Night


04.jpg

Platform: Kickstarter Topladığı ölçü: 5,5 milyon dolar
Kampanya bitişi: Haziran 2015

Bizde Konami’ye laf sokma fırsatı tepilmez. Elinizin altında kaç altın madeni var, onları bekleyen birçok milyonlar var lakin siz gidip MG: Survive yapın, pachinko makinesi yapın e mi? Castlevania da Konami’nin boşladığı markalardan. Serinin yaratıcısı Koji Igarashi de “yeter be” deyip ismi Castlevania olmayan Castlevania’sını yapmaya girişti. Eh geçtiğimiz ay çıkan oyunun durumu malum, yalnızca bizim tarafımızdan değil neredeyse oynayan herkes tarafından göklere çıkartıldı.

3. Chronicles of Elyria


03.jpg

Platform: Kickstarter / Bağımsız Topladığı ölçü: 6,2 milyon dolar
Kampanya bitişi: Devam ediyor

Vakit Çarkı roman serisinden ilham alınan bu şiddetli komplike bir yapıya sahip, vefatın kalıcı olduğu DVO’nun imalatına ta 2000 yılında başlandı. 2016’da Kickstarter’dan 1,3 milyon dolar topladılar lakin kendi sitelerinden hâlâ da devam eden bağış alımı sayesinde bütçeyi bayağı arttırdılar. Çıkış tarihi olarak 2017 sonu gösteriliyordu, şu anki maksat 2019 sonu. Beklentiler büyük. Bu beklentilerin altında da kalabilir, nihayet herkese hitap etme derdi olmayan ve tanınan bir DVO’ya da kavuşabiliriz.

2. Shenmue III


02.jpg

Platform: Kickstarter / Bağımsız Topladığı ölçü: 7 milyon dolar
Kampanya bitişi: Eylül 2018

Birinci iki Shenmue o vakitler için (2000’lerin başı) akla hayale gelmeyecek bütçelerle yapılmıştı ve çok da âlâ çıkmışlardı, devrimsel olarak niteleniyorlardı. Lakin ne yazık ki periyodun çokça satamamış konsolu Dreamcast’e çıktıkları için Sega’yı çok pis zarara sokuşlardı. En baştan beri planlanan devam oyunları gelmedi, hikâye yarım kaldı o nedenle. Neyse ki serinin başındaki Yu Suzuki hiç pes etmedi ve en ahir kitle fonlaması sayesinde hem o hem de oyuncular muratlarına eriyor. Üçüncü oyunun çıkış tarihi 19 Kasım 2019. 4 de planlanıyor.

1. Star Citizen


01.jpg

Platform: Kickstarter / Bağımsız
Topladığı ölçü: 216 milyon dolar
Kampanya bitişi: Devam ediyor

3-5 milyon dolarlardan bir anda 216 milyona sıçradığımıza şaşırdıysanız oyun yerküresini çok sıkı fıkı takip etmiyorsunuz demektir. Star Citizen son yılların fenomenlerinden. Wing Commander’ı yapan Chris Roberts nispeten küçük maksatlarla çıkmıştı yola, emeli savaşı, ticareti olan bir uzay simülasyonu yapmaktı. Star Citizen bu temelden kopmuş değil lakin çapını “birazcık” büyüttü, çıktığında yapılmış en büyük çaplı oyun olabilir. Takipçilerinin, destekçilerinin beklenti seviyesini hayal bile edemezsiniz. Ne hengam çıkacağıysa müphem hala.
 
858,505Konular
982,701Mesajlar
33,053Kullanıcılar
gakgunSon üye
Üst Alt