nicebayan
FD Üye
- Katılım
- Ara 24, 2016
- Mesajlar
- 94,678
- Etkileşim
- 2
- Puan
- 38
- Yaş
- 37
- Web sitesi
- nicebayan.com
- F-D Coin
- 95
Kibrin Zararları
Kibrin, kendini başkalarından üstün görmenin dinimizdeki yeri nedir?
Kibir, kendisini başkasından üstün görmektir Hadisi şerifte buyuruluyor oysa:
(Gurur, hakka itiraz etmek ve insanları ufak görmektir) Müslim
Fudayl bin Iyad hazretleri Alçakgönüllü, ister cahilden, isterçocuktanduyulsa da hakkı çekinmeden kabul etmektirbuyuruyor Kabul edemeyenkibirlidir Kibirli, kendini başkasından üstün görmekle, kalbi rahateder Burada başkasını düşünmez Kendini ve ibadetlerini beğenir Gurur;fena huydur, haramdır Allahü teâlâyı unutmanın alametidir Fazla kimse, bu kötü hastalığa yakalanmıştır Kibirli olan, salih insan olamaz
Hadisi şeriflerde buyuruluyor oysa:
(Kalbinde zerre değin gurur olan Cennete giremez) Müslim
(Yiyin, için, giyinin ve sadaka verin, fakat israftan ve kibirden sakının)İ Mace
(Nuh aleyhisselam, ölürken çocuklarına, “Şirk ile kibirden fazla sakının buyurdu) Hakim
(Kibir, İblisi Âdem aleyhisselama içten secde ettirmemiştir) İ Asakir
(Kibirliler kıyamette zerre gibi but aşağı kalır Cümbür Cemaat onları çiğner)Tirmizi
(Allahü teâlânın buğzettiği üç kimse: Zâni yaşlı, kibirli fakir ve acımasız lider) Tirmizi, Nesai
(Kibir, her güzelliğin, her iyiliğin, her nimetin âfetidir) Deylemi
(Kibirli fakire şiddetli cefa vardır) Müslim
(Cehennem, kibirsiz olan Müslümana haram olur) Beyheki
(Kendisine el pençe an durulmasını isteyen Cehenneme hazırlansın!)İ Ahmed
(En şerliniz, katı kalbli ve kibirli olandır) İAhmed
(Kibirli, ahirette Allahü teâlâyı gazaplı bulur) Buhari
(Gurur, hıyanet ve borçtan pak olarak ölenin gideceği yer Cennettir)Nesai
(Allahü teâlâ buyurdu ki: Kibriya ve azamet bana mahsustur Bu ikisinde bana iki taraflı olanı hiç acımadan Cehenneme atarım) Müslim
Kibir,diğer günahlardan neden daha büyüktür? Çünkü, kibir, yani büyüklükancak Allahü teâlâya kasıtlı olarak iken, kulun kibirlenmesi, bir köleninhükümdarın tacını başına geçirerek onun tahtında oturup hükmetmesinebenzer Hükümdarın bir emrini yapmayarak kabahat işlemekle, hükümdarlığınasahip çıkmak arasında kesinlikle büyük ayrım vardır İşte kibirlenmek, Allah ’ın emrini yapmamak gibi bir kabahat yok, kişisel olarak ilah almak gibibüyük kabahat oluyor *
Kibrin, kendini başkalarından üstün görmenin dinimizdeki yeri nedir?
Kibir, kendisini başkasından üstün görmektir Hadisi şerifte buyuruluyor oysa:
(Gurur, hakka itiraz etmek ve insanları ufak görmektir) Müslim
Fudayl bin Iyad hazretleri Alçakgönüllü, ister cahilden, isterçocuktanduyulsa da hakkı çekinmeden kabul etmektirbuyuruyor Kabul edemeyenkibirlidir Kibirli, kendini başkasından üstün görmekle, kalbi rahateder Burada başkasını düşünmez Kendini ve ibadetlerini beğenir Gurur;fena huydur, haramdır Allahü teâlâyı unutmanın alametidir Fazla kimse, bu kötü hastalığa yakalanmıştır Kibirli olan, salih insan olamaz
Hadisi şeriflerde buyuruluyor oysa:
(Kalbinde zerre değin gurur olan Cennete giremez) Müslim
(Yiyin, için, giyinin ve sadaka verin, fakat israftan ve kibirden sakının)İ Mace
(Nuh aleyhisselam, ölürken çocuklarına, “Şirk ile kibirden fazla sakının buyurdu) Hakim
(Kibir, İblisi Âdem aleyhisselama içten secde ettirmemiştir) İ Asakir
(Kibirliler kıyamette zerre gibi but aşağı kalır Cümbür Cemaat onları çiğner)Tirmizi
(Allahü teâlânın buğzettiği üç kimse: Zâni yaşlı, kibirli fakir ve acımasız lider) Tirmizi, Nesai
(Kibir, her güzelliğin, her iyiliğin, her nimetin âfetidir) Deylemi
(Kibirli fakire şiddetli cefa vardır) Müslim
(Cehennem, kibirsiz olan Müslümana haram olur) Beyheki
(Kendisine el pençe an durulmasını isteyen Cehenneme hazırlansın!)İ Ahmed
(En şerliniz, katı kalbli ve kibirli olandır) İAhmed
(Kibirli, ahirette Allahü teâlâyı gazaplı bulur) Buhari
(Gurur, hıyanet ve borçtan pak olarak ölenin gideceği yer Cennettir)Nesai
(Allahü teâlâ buyurdu ki: Kibriya ve azamet bana mahsustur Bu ikisinde bana iki taraflı olanı hiç acımadan Cehenneme atarım) Müslim
Kibir,diğer günahlardan neden daha büyüktür? Çünkü, kibir, yani büyüklükancak Allahü teâlâya kasıtlı olarak iken, kulun kibirlenmesi, bir köleninhükümdarın tacını başına geçirerek onun tahtında oturup hükmetmesinebenzer Hükümdarın bir emrini yapmayarak kabahat işlemekle, hükümdarlığınasahip çıkmak arasında kesinlikle büyük ayrım vardır İşte kibirlenmek, Allah ’ın emrini yapmamak gibi bir kabahat yok, kişisel olarak ilah almak gibibüyük kabahat oluyor *