iltasyazilim
FD Üye
*Kibir sonu küfre dayanan bir hastalıktır Dinimiz, her hayrın ve faziletin Hz Allahdan olduğunu öğretir O halde kişinin sahip olduğu faziletlerden dolayı başkalarına karşı büyüklenmesi, bu nimetlere karşı nankörlük ve onu veren
Cenabı Hakkdan gafil olmak demektir
*Kibrin sebep olacağı hataların affı dahi zordur Bu husus da Süfyanı Sevri hazretleri: Her bir masiyet ki, sebebi, kaynağı şehvetten ise affı ümid olunur Bir masiyet ki kaynağı kibirden ise affı ümid olunmaz Çünkü İblisin masiyetinin aslı kibirden, Adem (as)ınki şehvettendi, buyurmuşlardır (İbni Hacer, Münebbihat 3)
*Kibir sahibi insanlar Allahın sevmediği ve hakkı dinlemeye karşı kalpleri mühürlenmiş kişilerdir Hz Allah mealen: Yer yüzünde haksızlıkla kibirlenenleri ayetlerimden çevireceğim (Surei Araf 146)
*Allah, büyüklük taslayan her zorbanın kalbini mühürler (Surei Mümin 35)
*Allah o büyüklük taslayanları sevmez buyururlar (Surei Nahl 23)
*İnsanları küçümseyip yüz çevirme, yer yüzünde böbürlenerek yürüme Allah kendini beğenip övünen hiçbir kimseyi sevmez (Surei Lokman 18) buyurmaktadır
*İnsanın kibirlenmesine bir çok sebep vardır Bunlardan biri de insanın kendisindeki ilim ile kibirlenmesidir
*Buna sebep de ilmin sahibinin hakiki alim olmamasıdır Çünkü Allahtan hakkiyle ancak alimler korkar (Surei Fatır 28) ayetinin mucebince hakiki alimler, Allahtan korkarlar da kibir illetine bulaşmazlar
*Veya İlminin kendisine fayda vermemesinden kaynaklanmıştır İlim nisan yağmuruna benzer, tatlı meyvelerde meyvenin tadını artırdığı gibi acı meyvelerin de acılığını artırır İlim dahi, kötü alimde kibir ve gururu, iyi alimde de tevazuu artırır
*Ucub: kendi amellerini beğenmek kendine aşırı güvenmektir Yani bir kimse bir mertebeye müstahak değil iken, müstahak olmayı tasavvur etmesi ve ona layık olduğunu düşünerek muvaffakiyetin Allahü Tealadan olduğunu bilmeyip kendinden zannetmesidir
*Eshabı Kiram Huneyn gazasında kendilerine çok güvendiklerinden, sayıca fazla olmalarına rağmen harpte epeyce zorlandılar Müminleri ikaz ve her şeyin Allahın yardımıyla olduğunu ifade etmek için Cenabı Hak, mealen: Muhakkak Allah pek çok yerde ve Huneyn gününde size yardım etmişti O gün çokluğunuza güvenmiştiniz Fakat bu size fayda vermedi Yer yüzü o kadar genişliğiyle beraber size dar geldi ve arkanızı dönüp gittiniz (Surei Tevbe 25) buyurmuştur
alintidir
Cenabı Hakkdan gafil olmak demektir
*Kibrin sebep olacağı hataların affı dahi zordur Bu husus da Süfyanı Sevri hazretleri: Her bir masiyet ki, sebebi, kaynağı şehvetten ise affı ümid olunur Bir masiyet ki kaynağı kibirden ise affı ümid olunmaz Çünkü İblisin masiyetinin aslı kibirden, Adem (as)ınki şehvettendi, buyurmuşlardır (İbni Hacer, Münebbihat 3)
*Kibir sahibi insanlar Allahın sevmediği ve hakkı dinlemeye karşı kalpleri mühürlenmiş kişilerdir Hz Allah mealen: Yer yüzünde haksızlıkla kibirlenenleri ayetlerimden çevireceğim (Surei Araf 146)
*Allah, büyüklük taslayan her zorbanın kalbini mühürler (Surei Mümin 35)
*Allah o büyüklük taslayanları sevmez buyururlar (Surei Nahl 23)
*İnsanları küçümseyip yüz çevirme, yer yüzünde böbürlenerek yürüme Allah kendini beğenip övünen hiçbir kimseyi sevmez (Surei Lokman 18) buyurmaktadır
*İnsanın kibirlenmesine bir çok sebep vardır Bunlardan biri de insanın kendisindeki ilim ile kibirlenmesidir
*Buna sebep de ilmin sahibinin hakiki alim olmamasıdır Çünkü Allahtan hakkiyle ancak alimler korkar (Surei Fatır 28) ayetinin mucebince hakiki alimler, Allahtan korkarlar da kibir illetine bulaşmazlar
*Veya İlminin kendisine fayda vermemesinden kaynaklanmıştır İlim nisan yağmuruna benzer, tatlı meyvelerde meyvenin tadını artırdığı gibi acı meyvelerin de acılığını artırır İlim dahi, kötü alimde kibir ve gururu, iyi alimde de tevazuu artırır
*Ucub: kendi amellerini beğenmek kendine aşırı güvenmektir Yani bir kimse bir mertebeye müstahak değil iken, müstahak olmayı tasavvur etmesi ve ona layık olduğunu düşünerek muvaffakiyetin Allahü Tealadan olduğunu bilmeyip kendinden zannetmesidir
*Eshabı Kiram Huneyn gazasında kendilerine çok güvendiklerinden, sayıca fazla olmalarına rağmen harpte epeyce zorlandılar Müminleri ikaz ve her şeyin Allahın yardımıyla olduğunu ifade etmek için Cenabı Hak, mealen: Muhakkak Allah pek çok yerde ve Huneyn gününde size yardım etmişti O gün çokluğunuza güvenmiştiniz Fakat bu size fayda vermedi Yer yüzü o kadar genişliğiyle beraber size dar geldi ve arkanızı dönüp gittiniz (Surei Tevbe 25) buyurmuştur
alintidir