iltasyazilim
FD Üye
Karlı ve buzlu zeminde araç nasıl kullanılır
Karlı havalarda zincir takmak çözümdür Fakat bu parçaya olan ihtiyaç kısıtlı bir alandır Kuytu buzlanmada da fayda sağlaması çok da olası değildi Kullandığımız otomobilin, 2 ya da 4 tekerlekten çekişli, zincirli hatta paletli zeka olması, ABS, ESP, ASR gibi sistemlerle donatılmış olması kaygan yüzeylerde defalarca muavin olamaz Gaz pedalına basma zamanı, frenleme şiddeti ve direksiyonu çevirme tarzı, kar ile buz üstünde vasıta kullanırken ön plana çıkıyor
Gaz tepkilerini yumuşatın
Kaygan yüzeylerde çekişin olduğu tekerlekler patinaja düştüğünde, vasıta daha artı zorlanmamalı Öteki böylece çok enerjik etkende olduğu gibi gaz tepkilerinizi de minik değişimlerde yapmalısınız Vites değişimlerinde debriyajı aniden bırakmayın Tekerlekleri patinaja düşürebilecek zeminlerde ikinci hatta üçüncü viteslerde kalkış yapmaya özen gösterin Patinaj ile yola tutunmaya çalışmak debriyaj balatalarının ve lastiklerin ömründen çalar Gaz pedalına basarken sanki ayağımızın altında yumurta varmış gibi muamele etmek gerekir!
Panik fren yapmayın
Kaygan zeminlerde yol alırken, takip mesafenizi daha uzun tutun Karlı ya da buzlu zeminde panik fren yaptığınızda aracınızın kuru zemine oranla fazla daha uzun mesafede durabilir Hatta diğer bir yere çarpana dek ilerleye de bilir Bu herif durumları yaşamamak için panik frenden olabildiğince kaçının Yavaşlama için motor frenini seçim edin Mümkün olduğu kadar vites küçülterek yavaşlamak gerekir
Direksiyonda sert tepkiler vermeyin
Kuru zeminlerde zeka ani direksiyon tepkileri, aracın önem merkezini kolaylıkla bozarken, kaygan zeminlerde bu koşul daha da basit gerçekleşir Gaz ve fren tepkilerindeki ağırbaşlı karakteri direksiyon için de uygulamalısınız Dönmek istediğiniz yöne tahsis ettikten sonra yavaş yavaş o yöne doğru hareketi gerçekleştirmelisiniz Sert yapılan her hareket otomobilin çok daha sert bir biçimde tepki vermesine yol açacaktır
Türkiye'ye özel
Her yıl kış mevsimi gelmeden önce, kış lastikleri ve kış bakımının önemini anlatmamıza rağmen, Türkiye'deki çok sayıda vasıta sahibi yaz ya da dört mevsim lastiklerini kullanmaya devam ediyor Bu da, tipik görüntüleri sürekli görmemize yol açıyor *
Karlı havalarda zincir takmak çözümdür Fakat bu parçaya olan ihtiyaç kısıtlı bir alandır Kuytu buzlanmada da fayda sağlaması çok da olası değildi Kullandığımız otomobilin, 2 ya da 4 tekerlekten çekişli, zincirli hatta paletli zeka olması, ABS, ESP, ASR gibi sistemlerle donatılmış olması kaygan yüzeylerde defalarca muavin olamaz Gaz pedalına basma zamanı, frenleme şiddeti ve direksiyonu çevirme tarzı, kar ile buz üstünde vasıta kullanırken ön plana çıkıyor
Gaz tepkilerini yumuşatın
Kaygan yüzeylerde çekişin olduğu tekerlekler patinaja düştüğünde, vasıta daha artı zorlanmamalı Öteki böylece çok enerjik etkende olduğu gibi gaz tepkilerinizi de minik değişimlerde yapmalısınız Vites değişimlerinde debriyajı aniden bırakmayın Tekerlekleri patinaja düşürebilecek zeminlerde ikinci hatta üçüncü viteslerde kalkış yapmaya özen gösterin Patinaj ile yola tutunmaya çalışmak debriyaj balatalarının ve lastiklerin ömründen çalar Gaz pedalına basarken sanki ayağımızın altında yumurta varmış gibi muamele etmek gerekir!
Panik fren yapmayın
Kaygan zeminlerde yol alırken, takip mesafenizi daha uzun tutun Karlı ya da buzlu zeminde panik fren yaptığınızda aracınızın kuru zemine oranla fazla daha uzun mesafede durabilir Hatta diğer bir yere çarpana dek ilerleye de bilir Bu herif durumları yaşamamak için panik frenden olabildiğince kaçının Yavaşlama için motor frenini seçim edin Mümkün olduğu kadar vites küçülterek yavaşlamak gerekir
Direksiyonda sert tepkiler vermeyin
Kuru zeminlerde zeka ani direksiyon tepkileri, aracın önem merkezini kolaylıkla bozarken, kaygan zeminlerde bu koşul daha da basit gerçekleşir Gaz ve fren tepkilerindeki ağırbaşlı karakteri direksiyon için de uygulamalısınız Dönmek istediğiniz yöne tahsis ettikten sonra yavaş yavaş o yöne doğru hareketi gerçekleştirmelisiniz Sert yapılan her hareket otomobilin çok daha sert bir biçimde tepki vermesine yol açacaktır
Türkiye'ye özel
Her yıl kış mevsimi gelmeden önce, kış lastikleri ve kış bakımının önemini anlatmamıza rağmen, Türkiye'deki çok sayıda vasıta sahibi yaz ya da dört mevsim lastiklerini kullanmaya devam ediyor Bu da, tipik görüntüleri sürekli görmemize yol açıyor *